- Hirdetés -

Médiás topvezetők 2020-ról és az idei kilátásokról

|

A Marketing&Media magazin legnagyobb hazai médiavállalatokat bemutató összeállítása kapcsán megkérdezett médiás topvezetők úgy érzik, alapvetően kihozták a maximumot a járvány által sújtott 2020-as évből. Az idei esztendő kapcsán pedig az év felénél kivétel nélkül optimisták.

Elértük a platformdemokráciát

Vidus Gabriella, RTL Magyarország, vezérigazgató

2020-ban a legnagyobb eredmény, hogy magabiztosan őriztük meg a piacvezető pozíciónkat egy olyan évben, amikor ennyire kiszámíthatatlanok voltak a körülmények. Az, hogy ezt a hatást az RTL Magyarország sikeresen ellensúlyozta, részben köszönhetjük az év során bevezetett költségcsökkentéseknek, amelyek nem érintették a kollégáink javadalmazását, részben pedig a programming terén mutatott kreativitásunk eredménye. Nemcsak a brand értékét növelte, hanem a válságálló működésünkhöz is hozzájárult, hogy a pandémia időszakában is az RTL Magyarország saját gyártású tartalmai közül került ki a hazai nézettségi lista legtöbb éllovasa. A nehézségek ellenére jól ismert és új formátumok egyaránt lementek, ezek közül volt olyan, amelynek a licencét külföldre is értékesíteni tudtuk.

Idén a hirdetési piac lassan visszanyeri régi erejét, képesek leszünk a versenytársainkat meghaladó mértékben részesedni az újraindulásból. Az utóbbi időszakban előtérbe kerültek a digitálisplatform-fejlesztések: az RTL Most+ nevű prémiumszolgáltatásunk mára a háztartások 66 százalékában elérhető. Ezzel tulajdonképpen elértük a „platformdemokrácia” állapotát: ugyanolyan értéket tudunk teremteni a nemlineáris szolgáltatásainkkal, mint a hagyományosakkal. Megerősödnek az új képességeink és szolgáltatásaink, miközben a hirdetési piac is egyre élénkebb. Ez az „együttállás” szép reményekre ad lehetőséget nekünk, hiszen újra van kereslet, a mi kínálatunk pedig még bővebb és korszerűbb, mint a pandémia előtt.

 

Fontos mérföldkő

Pavel Stanchev, TV2 Csoport, vezérigazgató

A TV2 Csoport a 2019-es évhez képest javított az eredményein 2020-ban. Maximálisan elégedett vagyok a teljesítményünkkel, különösen, ha figyelembe vesszük, hogy a Covid működésünk minden területére hatással volt. A javuló eredményeinkben komoly szerepet játszott az elmúlt években végrehajtott költséghatékonysági intézkedéssorozat, illetve a vállalat finanszírozási hátterének restrukturálása. Tavaly a teljes napon átlagnézői részesedés alapján minden kiemelt célcsoportban – a TV2, a TV2 Csoport és a TV2 kábelcsoportszinten is – nyertünk. A hazai sikerek mellett mérföldkő volt a nemzetközi piacra lépés a szlovén Planet TV megvásárlásával.

Véleményem szerint a gazdaság újraindításával a piac is fellendül, az első negyedév után láthattuk a hirdetői hozzáállás változását, és ez ígéretesnek tűnik. A GRP-k iránt nagy az igény. A Covid miatt az erőforrásainkat az őszi szezonra koncentráltuk, így a piac és a nézők még változatosabb műsorkínálatra számíthatnak. Totem címmel új, saját fejlesztésű formátumot vezetünk be, de visszatérnek a közönségkedvencek is, mint a Sztárban sztár leszek és a Dancing with the Stars. Összességében optimista vagyok.

 

Felpörgésre számítunk

Szabó László, Mediaworks Zrt., elnök-vezérigazgató

A pandémia gazdasági hatásai vállalatunknál is erőteljesen jelentkeztek. A nyomtatott médiumok piacát egyszerre sújtotta a visszafogott hirdetői aktivitás és a jelentősen lecsökkenő árushelyi eladás. Itt azt tekinthetjük eredménynek, hogy voltak olyan termékeink, amelyek példányszámcsökkenése lényegesen alacsonyabb volt a piaci átlagnál. Fontos siker, hogy az online portfóliónk dinamikusan növekedett elérés és árbevétel szempontjából is. Ezek mellett komoly eredményeket értünk el néhány új digitális termék bevezetésével.

A vészhelyzeti időszak után a gazdaság dinamikus növekedésére, ezzel párhuzamosan a hirdetői aktivitások és a vásárlói, előfizetői kedv felpörgésére számítunk. Az idén különleges lehetőséget jelentett számunkra a labdarúgó-Európa-bajnokság, valamint az olimpia, mert a miénk Magyarország legnagyobb elérésű sportportfóliója. Ebben az esztendőben várhatóan még nagyobb szelet jut a reklámtortából az online médiumoknak, és ezt digitális képességeink folyamatos fejlesztésével szeretnénk kihasználni.

Heszler Róbert

Az összeállítás teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvasható.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ez a legfontosabb a munkavállalóknak a fizetés mellett

A világtörténelemben a Z-generáció a valaha élt legnépesebb generáció, egyes kutatások szerint pedig néhány év múlva a munkaerőpiac közel 30 százalékát teszik majd ki. Éppen ezért rendkívül fontos, hogy a munkáltatók megfelelően illesszék őket...

Nagyot nőne Európában a luxusszállodalánc

A Hyatt jelentős növekedést tervez a közép- és kelet-európai térségben a következő években, folytatva ezzel a márka lendületét a régióban. A tervek szerint 2027-ig öt új Hyatt Regency szálloda és üdülőhely nyílik Horvátországban, Albániában,...

Új zónát nyitott a repülőtéren a GreenGo

A GreenGo új repülőtéri zónájának megnyitása valós felhasználói igényekre reagál, hiszen egyre többen szeretnének közvetlen hozzáférést a budapesti légikikötőhöz, hogy gyorsan és kényelmesen érjék el járatukat, vagy hogy landolás után minél hamarabb autóba ülhessenek....

Advent első hétvégéje igazi művészeti csemegét kínál

Advent első hétvégéjén, november 29-december 1. között ingyenes programsorozattal várják a kortárs képzőművészetek kedvelőit. 2024-ben 31 galéria, műterem, kiállítótér és kulturális helyszín csatlakozott az ART WEEKEND BUDAPEST-hez (AWB), amelynek idei központi témája a mozgás,...

Megújult a Port

Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port. A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a...

Új sorozatokkal és sikerfilmekkel erősít a Direct Now

Merülj el az őszi hangulatban és fedezd fel a Direct Now app folyamatosan bővülő videótárának kínálatát! A hűvös estéken vadonatúj krimisorozatok és képernyő elé szegező sikerfilmek várnak rád. A klasszikus magyar filmek rajongói ezúttal...

Magyar focistáknak szurkolhatunk a hétvégén

Visszatérnek a magyar játékosok a pályára a klubcsapatuk színeiben - a hétvégén a Network4 öt bajnokságból közvetít magyar érdekeltségű meccseket. A Premier League-ben Szoboszlai Dominik és Kerkez Milos, a Championshipben Szűcs Kornél, a Bundesligában...

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

A jövőben máshogy vásárolunk majd az IKEA-ban

Innovatív és izgalmas megoldásokkal járul hozzá a vásárlói élmény forradalmasításához az IKEA. A soroksári áruház új CGI videójával a jövő IKEA-élményét mutatja be, mindezt szórakoztató és figyelemfelkeltő módon a legújabb technológiák segítségével. A futurisztikus...

Ez a legfontosabb a munkavállalóknak a fizetés mellett

A világtörténelemben a Z-generáció a valaha élt legnépesebb generáció, egyes kutatások szerint pedig néhány év múlva a munkaerőpiac közel 30 százalékát teszik majd ki. Éppen ezért rendkívül fontos, hogy a munkáltatók megfelelően illesszék őket...

Nagyot nőne Európában a luxusszállodalánc

A Hyatt jelentős növekedést tervez a közép- és kelet-európai térségben a következő években, folytatva ezzel a márka lendületét a régióban. A tervek szerint 2027-ig öt új Hyatt Regency szálloda és üdülőhely nyílik Horvátországban, Albániában,...

Új zónát nyitott a repülőtéren a GreenGo

A GreenGo új repülőtéri zónájának megnyitása valós felhasználói igényekre reagál, hiszen egyre többen szeretnének közvetlen hozzáférést a budapesti légikikötőhöz, hogy gyorsan és kényelmesen érjék el járatukat, vagy hogy landolás után minél hamarabb autóba ülhessenek....

Advent első hétvégéje igazi művészeti csemegét kínál

Advent első hétvégéjén, november 29-december 1. között ingyenes programsorozattal várják a kortárs képzőművészetek kedvelőit. 2024-ben 31 galéria, műterem, kiállítótér és kulturális helyszín csatlakozott az ART WEEKEND BUDAPEST-hez (AWB), amelynek idei központi témája a mozgás,...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...