A Marketing&Media magazin legnagyobb hazai médiavállalatokat bemutató összeállítása kapcsán megkérdezett médiás topvezetők úgy érzik, alapvetően kihozták a maximumot a járvány által sújtott 2020-as évből. Az idei esztendő kapcsán pedig az év felénél kivétel nélkül optimisták.
Elértük a platformdemokráciát
Vidus Gabriella, RTL Magyarország, vezérigazgató
2020-ban a legnagyobb eredmény, hogy magabiztosan őriztük meg a piacvezető pozíciónkat egy olyan évben, amikor ennyire kiszámíthatatlanok voltak a körülmények. Az, hogy ezt a hatást az RTL Magyarország sikeresen ellensúlyozta, részben köszönhetjük az év során bevezetett költségcsökkentéseknek, amelyek nem érintették a kollégáink javadalmazását, részben pedig a programming terén mutatott kreativitásunk eredménye. Nemcsak a brand értékét növelte, hanem a válságálló működésünkhöz is hozzájárult, hogy a pandémia időszakában is az RTL Magyarország saját gyártású tartalmai közül került ki a hazai nézettségi lista legtöbb éllovasa. A nehézségek ellenére jól ismert és új formátumok egyaránt lementek, ezek közül volt olyan, amelynek a licencét külföldre is értékesíteni tudtuk.
Idén a hirdetési piac lassan visszanyeri régi erejét, képesek leszünk a versenytársainkat meghaladó mértékben részesedni az újraindulásból. Az utóbbi időszakban előtérbe kerültek a digitálisplatform-fejlesztések: az RTL Most+ nevű prémiumszolgáltatásunk mára a háztartások 66 százalékában elérhető. Ezzel tulajdonképpen elértük a „platformdemokrácia” állapotát: ugyanolyan értéket tudunk teremteni a nemlineáris szolgáltatásainkkal, mint a hagyományosakkal. Megerősödnek az új képességeink és szolgáltatásaink, miközben a hirdetési piac is egyre élénkebb. Ez az „együttállás” szép reményekre ad lehetőséget nekünk, hiszen újra van kereslet, a mi kínálatunk pedig még bővebb és korszerűbb, mint a pandémia előtt.
Fontos mérföldkő
Pavel Stanchev, TV2 Csoport, vezérigazgató
A TV2 Csoport a 2019-es évhez képest javított az eredményein 2020-ban. Maximálisan elégedett vagyok a teljesítményünkkel, különösen, ha figyelembe vesszük, hogy a Covid működésünk minden területére hatással volt. A javuló eredményeinkben komoly szerepet játszott az elmúlt években végrehajtott költséghatékonysági intézkedéssorozat, illetve a vállalat finanszírozási hátterének restrukturálása. Tavaly a teljes napon átlagnézői részesedés alapján minden kiemelt célcsoportban – a TV2, a TV2 Csoport és a TV2 kábelcsoportszinten is – nyertünk. A hazai sikerek mellett mérföldkő volt a nemzetközi piacra lépés a szlovén Planet TV megvásárlásával.
Véleményem szerint a gazdaság újraindításával a piac is fellendül, az első negyedév után láthattuk a hirdetői hozzáállás változását, és ez ígéretesnek tűnik. A GRP-k iránt nagy az igény. A Covid miatt az erőforrásainkat az őszi szezonra koncentráltuk, így a piac és a nézők még változatosabb műsorkínálatra számíthatnak. Totem címmel új, saját fejlesztésű formátumot vezetünk be, de visszatérnek a közönségkedvencek is, mint a Sztárban sztár leszek és a Dancing with the Stars. Összességében optimista vagyok.
Felpörgésre számítunk
Szabó László, Mediaworks Zrt., elnök-vezérigazgató
A pandémia gazdasági hatásai vállalatunknál is erőteljesen jelentkeztek. A nyomtatott médiumok piacát egyszerre sújtotta a visszafogott hirdetői aktivitás és a jelentősen lecsökkenő árushelyi eladás. Itt azt tekinthetjük eredménynek, hogy voltak olyan termékeink, amelyek példányszámcsökkenése lényegesen alacsonyabb volt a piaci átlagnál. Fontos siker, hogy az online portfóliónk dinamikusan növekedett elérés és árbevétel szempontjából is. Ezek mellett komoly eredményeket értünk el néhány új digitális termék bevezetésével.
A vészhelyzeti időszak után a gazdaság dinamikus növekedésére, ezzel párhuzamosan a hirdetői aktivitások és a vásárlói, előfizetői kedv felpörgésére számítunk. Az idén különleges lehetőséget jelentett számunkra a labdarúgó-Európa-bajnokság, valamint az olimpia, mert a miénk Magyarország legnagyobb elérésű sportportfóliója. Ebben az esztendőben várhatóan még nagyobb szelet jut a reklámtortából az online médiumoknak, és ezt digitális képességeink folyamatos fejlesztésével szeretnénk kihasználni.
Heszler Róbert
Az összeállítás teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvasható.