- Hirdetés -

Médiások Bayer Józsefről

|

Az Axel Springer Budapest, illetve annak jogutódja, a Ringier Axel Springer kiadó magyarországi története elválaszthatatlan Bayer Józseftől, az ő vezetői képességeitől és stílusától. A Marketing&Media magazinnak médiások beszéltek arról, hogyan látják a médiavezért.

Amikor a magyarországi Springerről beszélünk, akkor az gyakorlatilag egyet jelent Bayer József ügyvezető igazgatóval. Az ő befolyásos médiapiaci pozíciója még a kiadó előtti időszakra nyúlik vissza, hiszen 1984-től a Magyar Televízió kereskedelmi főigazgatójaként dolgozott. Egy befolyásos médiaszemélyiségekről készített toplistán már a 80-as évek közepén bérelt helye lett volna. „Ez egy nagyon tradicionálisan működő médiavállalat, ami cégen belül is az erős kapcsolatokra épül. Bayer Józsefre mindenki nagy tisztelettel tekint a vállalaton dolgozók közül, még akkor is, amikor magánemberként beszélsz velük” – mondja Somlói Zsolt, a Mindshare médiaügynökség ügyvezető igazgatója. Valószínűleg, amennyiben Bayer József annak idején egy gépgyár élére kerül, akkor azt is sikerrel – és persze profittal – elvezette volna. Ugyanakkor a vezetési stílusával kapcsolatos kritikus hangok leginkább arra vonatkoznak, hogy lehet-e úgy kezelni a médiát, mint egy gépgyárat.

Lengyel András, az Atmedia jelenlegi kereskedelmi igazgatója 14 éven át dolgozott a kiadónál, az utolsó időszakban hirdetési és marketingigazgatóként. Szerinte a RAS sikerének kulcsa egyértelműen Bayer József személye. „Nagyon képzett, előre gondolkodó topmenedzser, aki döntéseit átfogó szakmai és általános tudására és mély piacismeretére alapozva, hideg fejjel hozza meg. Tudatos a költséggazdálkodásban is, szikáran bánik a pénzzel és csak a profi tra koncentrál. A piaci folyamatok, trendek megítélésében konzervatív, az üzleti tervezésben nem ígérget alaptalanul, nem vállalja túl magát, de azt betartja. Kapcsolatrendszere időtálló, improvizálni nem szeret, a kemény munkában hisz” – sorolja Lengyel András, hogy a 14 év alatt milyennek ismerte meg Bayer Józsefet.

Bayer költségszemlélete tényleg legendás, erre jó példa az, amit Patai Mihály, az UniCredit Bank elnök-vezérigazgatója említett róla. Ez pedig az volt, hogy a válság mélypontján a pénzintézet teljes menedzsmentjének Bayer tartott előadást a fenntartható költséggazdálkodásról. Az pedig a személyes kapcsolatok kezeléséhez való viszonyába enged betekintést, amit jó barátja, Chikán Attila, a Corvinus egyetemi tanára mesélt róla. „Egyszer együtt mentünk egy vezérigazgató hölgyhöz megbeszélésre. Jóska két csokor szalmavirággal érkezett a megbeszélt helyre. Amikor kifogásoltam, hogy ötvenes hölgynek szalmavirágot vinni nem telitalálat, csak legyintett – amikor megérkeztünk, kiderült, hogy a vezérigazgató asszony hobbiját ismerte, és így arattunk átütő sikert” – mesélte Chikán Attila.

Persze vele tárgyalni azért más, mint napi szinten együtt dolgozni, de sokatmondó, hogy Lengyel András mind a mai napig lelkesen mesél erről. „A teljesítményt, a minőséget, a tapasztalatot értékeli, nem az önfényezést. Hideg frászt kap a PR-sikeremberektől, a konjunktúralovagoktól. Őszintén el tud csodálkozni, hogy emberek, vezetők, akik már mindenhol bukdácsoltak, estek-keltek, hogyan tudnak fennmaradni. Keményen őszinte tud lenni és azokkal a legkeményebb, akik közel állnak hozzá. Ellenben akiket bizalmába fogad, azokhoz nagyon ragaszkodik és segíti őket, ahol csak kell. Belső körben nem cizellálja túl a mondandóját, az idejét óvja a legjobban. Alapvetően nem mindig türelmes, mert önmagához, saját képességeihez viszonyít. Ha jó a hangulata, s rászánja az időt, akkor kitűnően tanít, rendkívül jól szintetizál, mindig érthetően magyarázza el a legbonyolultabbat is. Nem szereti maga körül a sok változást, a saját rutinját követi és pragmatikusan fogadja a kihívásokat” – emlékszik vissza Lengyel András, aki hozzáteszi, hogy a RAS vezére gyakran idézett neki Dante Isteni színjátékából egy részt: „Gondoljatok az emberi erőre: nem születtetek tengni, mint az állat, hanem tudni és haladni előre!”

Heszler Róbert

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...