A mögöttünk álló héten minden célcsoportnál a TV2 végzett az élen, amiben mondjuk nagy segítségükre nem volt a S.e.r.e.g. című sorozat. A kereskedelmi célcsoportnál az X-Faktor bizonyult a hét legnézettebb műsorának, a teljes lakosságnál pedig a Tényekre voltak a legtöbben kíváncsiak.
A november 11. és 17. közötti héten minden fontos célcsoportnál a TV2 érte el a legjobb heti közönségarányt. Még a 18-49 és a 18-59 éveseknél, főműsoridőben is. A 18-49 éveseknél 0,8 százalékponttal, a 18-59 éveseknél 1,4 százalékponttal előzték az RTL-t.
A teljes csatornaportfóliók terén is jobban örülhet a TV2 Csoport a múlt heti eredményeknek. A 18-59 éveseknél és főműsoridőben ugyanis az RTL Magyarország elé kerültek 1 százalékpontnyi előnnyel (TV2 Csoport: 25,9%, RTL Magyarország: 24,9%). A 18-49 éveseknél és főműsoridőben ugyan megőrizte vezető helyét az RTL Magyarország, de ez nem sokon múlt (RTL Magyarország: 24,7%, TV2 Csoport: 24,6%). A többi célcsoportnál a TV2 Csoport nyerte a hetet.
Csatornák heti közönségaránya (százalék) – 46. hét – Főműsoridő (18:00 – 22:59)
18-59 évesek | Teljes lakosság | 18-49 évesek | |
TV2 | 14,5 | 17 | 13,2 |
RTL | 13,1 | 12,7 | 12,4 |
Csatornák heti közönségaránya (százalék) – 46. hét – Teljes nap
18-59 évesek | Teljes lakosság | 18-49 évesek | |
TV2 | 10,7 | 12,8 | 9,5 |
RTL | 8,4 | 8 | 8 |
A legnagyobb csatornaportfóliók nézői részesedése (teljes nap, százalék)
18-59 évesek | Teljes lakosság | 18-49 évesek | |
TV2 Csoport | 23,9 | 25,4 | 22,6 |
RTL Magyarország | 19,9 | 17,7 | 20,0 |
AMC Networks | 5,8 | 5,6 | 5,8 |
MTVA | 4,5 | 8,4 | 3,6 |
Network4 | 3,8 | 5,2 | 2,8 |
Antenna Entertainment Group | 2,8 | 2,4 | 2,5 |
Paramount Global | 2,7 | 2,1 | 3,3 |
Warner Bros.Discovery | 2,7 | 3,0 | 2,6 |
Napi műsorok heti átlagos közönségaránya (18-59 évesek / 18-49 évesek, zárójelben a korábbi hét adatai)
TV2
Tények – 15,3% / 12,5% (15,4% / 12,5%)
Tények Plusz – 12% / 9,2% (12,3% / 10,2%)
Séfek séfe – 16,8% / 16,5% (16% / 15,8%)
S.e.r.e.g. – 10,8% / 9,7% (korábbi héten a Kőgazdag fiatalok: 8,7% / 8,5%)
RTL
Híradó – 16,8% / 14,1% (18,1% / 15,8%)
Fókusz – 11,4% / 10,7% (12,3% / 11,5%)
Nyerő Páros – 13,4% / 12,5% (13,4% / 12,7%)
A mi kis falunk – 8,3% / 8,7% (7,3% / 7,6%)
A kereskedelmi célcsoportnál az RTL Híradó verte a Tényeket. Azonban az RTL-es Nyerő Páros nem nagyon boldogult a TV2-s Séfek Séfével. Múlt héten igazából ezen vesztett sokat az RTL, mert a hétvégéjük nem volt rossz, illetve hétköznapokon lehetett volna még fogást találni a TV2-n. Utóbbi ugyanis múlt héten adta le a S.e.r.e.g. című sorozatot. Ennek a heti átlaga jobb volt ugyan, mint egy héttel korábban a Kőgazdag fiataloké, de ezzel nagyjából minden jót el is mondtunk a katonás sorozat eredményéről. Ahogy a fentiekből látható, 10 százalék körül mozgott az átlagos közönségarányuk. Akadnak arra példák, hogy egyes TV2-s műsorok ettől függetlenül a teljes lakosságnál nagyon erősek, de a S.e.r.e.g.-re ez sem volt igaz, a 4+-os heti share-jük 11,1 százalék volt, miközben a TV2 teljes lakosságos heti főműsoridős átlaga 17 százalékot tett ki.
Szombaton az X-Faktor a 18-49 éveseknél ismét nagyon erős közönségarányt, 21,9 százalékot ért el. A 18-59 éveseknél 20 százalék, a teljes lakosságnál 17,1 százalék volt az RTL-es tehetségkutató közönségaránya. A TV2-n a Dancing with the Stars meglepően gyengén hozott a 18-49 éveseknél, a közönségarányuk csak 9,5 százalék volt. A 18-59 éveseknél már 11,8 százalékot, a teljes lakosságnál pedig 17,6 százalékot tett ki a táncos show közönségaránya. Azaz teljes lakosságnál az X-Faktor előtt végeztek.
Azért említést érdemel a szombat esti Nemzetek Ligája meccs is az M4 Sporton, ami a 18-49 éveseknél 16,2 százalékos, a 18-59 éveseknél 15,2 százalékos, a teljes lakosságnál 14,9 százalékos share-t ért el.
Vasárnap a fenti három célcsoportnál a Megasztár közönségaránya 14,7 százalék, 15,6 százalék és 18 százalék volt. Az RTL-en az Álarcos énekes 15,5 százalékot, 15,8 százalékot, 14,9 százalékot. Az utána következő Hell Boxing Kings pedig 12,4 százalékot, 13,5 százalékot és 12,2 százalékot produkált. A teljes vasárnapi főműsoridőt nézve – mindhárom célcsoportnál – a TV2 ért el jobb közönségarányt.
Korosztályonként nagyon eltérő eredmények láthatók a múlt heti műsoros toplistákon. A 18-49 és a 18-59 éveseknél az X-Faktor bizonyult listavezetőnek, 294 ezer és 396 ezer nézővel. A teljes lakosságnál viszont – némileg meglepő módon – a Tények, annak is a hétfői adás vonzotta a legtöbb, 749 ezer nézőt. Már jó ideje nem láttunk millió feletti nézőszámot…
A tíz legnézettebb műsor a 18-59 éveseknél
Csatorna | AMR (fő) | SHR % | |
X-FAKTOR | RTL | 396 346 | 20,0 |
ÁLARCOS ÉNEKES | RTL | 362 923 | 15,8 |
SÉFEK SÉFE | TV2 | 327 864 | 18,0 |
MEGASZTÁR | TV2 | 322 330 | 15,6 |
HÍRADÓ | RTL | 320 208 | 16,5 |
UEFA NEMZETEK LIGÁJA | M4 SPORT | 311 401 | 15,3 |
HÁZON KÍVÜL | RTL | 310 400 | 14,3 |
TÉNYEK | TV2 | 277 150 | 14,4 |
NYERŐ PÁROS | RTL | 270 587 | 14,3 |
TÉNYEK PLUSZ | TV2 | 267 338 | 15,5 |
A tíz legnézettebb műsor a teljes lakosságnál
Csatorna | AMR (fő) | SHR % | |
TÉNYEK | TV2 | 749 633 | 22,5 |
SÉFEK SÉFE | TV2 | 733 898 | 19,5 |
HÍRADÓ | RTL | 722 676 | 18,3 |
MEGASZTÁR | TV2 | 701 844 | 18,0 |
DANCING WITH THE STARS | TV2 | 675 042 | 17,6 |
ÁLARCOS ÉNEKES | RTL | 660 252 | 14,9 |
TÉNYEK PLUSZ | TV2 | 643 255 | 17,3 |
X-FAKTOR | RTL | 633 159 | 17,1 |
HÁZON KÍVÜL | RTL | 629 793 | 14,7 |
UEFA NEMZETEK LIGÁJA | M4 SPORT | 562 587 | 14,9 |
A tíz legnézettebb műsor a 18-49 éveseknél
Csatorna | AMR (fő) | SHR % | |
X-FAKTOR | RTL | 294 227 | 21,9 |
ÁLARCOS ÉNEKES | RTL | 243 765 | 15,5 |
UEFA NEMZETEK LIGÁJA | M4 SPORT | 224 318 | 16,2 |
SÉFEK SÉFE | TV2 | 218 844 | 17,8 |
MEGASZTÁR | TV2 | 207 722 | 14,7 |
HÍRADÓ | RTL | 182 584 | 14,1 |
HÁZON KÍVÜL | RTL | 171 745 | 11,7 |
NYERŐ PÁROS | RTL | 171 408 | 13,8 |
TÉNYEK | TV2 | 158 194 | 12,4 |
FÓKUSZ | RTL | 144 023 | 13,6 |
Megjegyzés: a toplista a 10 percnél hosszabb műsorokat, a legnézettebb epizódot (duplikációmentesen) és a Nielsen által műsorcímmel rögzített műsorokat tartalmazza.
Főműsoridő alatt a 18:00 és 22:59 közötti időszakot értjük.
Adat: Live+As Live
Adatok forrása: Nielsen Közönségmérés / TV2 Kutatás