Csökkent az RTL Klub új sorozatának a nézőszáma, de még így sem veszélyeztette senki az első helyüket. Jól teljesít a TV2-n az Exatlon Hungary, különösen erősnek bizonyult a keddi adás. A Duna Tv képernyőjére visszatért A Dal, de a műsor nézettsége sehol nincs az egykori önmagához képest.
A tavaly őszi szezonhoz viszonyítva továbbra is szorosabb versenyt láthatunk az RTL Klub és a TV2 között, de az elmúlt héten azért az RTL Klubnak sikerült növelnie az előnyét. A korábbi héten 2 százalékpont volt a két legnézettebb televízió heti share-je közötti különbség, múlt héten ez 3,2 százalékpontra nőtt.
A keddi főműsoridőt megnyerte a TV2, miután 16 százalékos közönségarányt értek el az RTL Klub 14,7 százalékával szemben. A hét többi estéjén viszont az RTL Klub jobb eredményt produkált.
3. hét / 2. hét / 1. hét (főműsoridős share, 18-49 évesek)
RTL Klub – 14,3% / 13,5% / 13,4%
TV2 – 11,1% / 11,5% / 11,2%
Egyes hétköznap esti műsorok heti átlagos közönségaránya, zárójelben a korábbi hét eredményei (3. hét, 18-49 évesek)
RTL Klub
Híradó – 19,7% (21,8%)
Fókusz – 18,6%
Drága örökösök – 21,6% (25%)
Barátok közt – 13,5% (15,1%)
Éjjel-nappal Budapest – 12,4% (12,2%)
TV2
Tények – 13,8% (14,4%)
Exatlon Hungary – 16,2% (15,6%)
Legyen Ön is Milliomos – 8,6% (10,8%)
A múlt héten az RTL Klub áttette a Fókuszt a Híradó utáni sávba. A TV2 jelenlegi legerősebb műsorának számító Exatlonnal került egy időpontra a Fókusz, de jól vette az akadályt, a közönségarányuk bőven meghaladta az RTL Klub főműsoridős átlagát. A fél órával későbbre tolt Drága örökösök kicsit gyengült, de még ezzel együtt is kiugróan jó eredményt – átlagosan 20 százalék feletti share-t – szállít az új napi sorozat.
A Barátok közt és az Éjjel-nappal Budapest viszont nem tudta megugrania az RTL Klub heti átlagos share-jét, a hétköznap esti csatornaátlagról (15,4%) nem is beszélve.
A TV2-n az Exatlon Hungary erősíteni tudott a korábbi héthez képest. A műsor kifejezetten jó nézőszámot hozó keddi adásának köszönheti a csatorna, hogy aznap az RTL Klub elé kerültek a főműsoridőben. A Legyen Ön is Milliomos eddigi teljesítménye viszont csak azt igazolja, hogy a konkurencia anno nem véletlenül kaszálta el a vetélkedőt az utolsó – már az RTLII-n futó – széria után.
A csökkenő nézőszám ellenére is a Drága örökösök volt az elmúlt hét legnézettebb műsora. A 18-49 éveseknél a szerdai adás vonzotta a legtöbb nézőt (360 ezer), a teljes lakosságnál pedig a hétfőire voltak a legtöbben (987 ezer) kíváncsiak. Egy héttel korábban a legnézettebb epizód még 412 ezer, illetve 1,07 millió nézőt vonzott a 18-49 éveseknél, valamint a teljes lakosságnál.
A TV2 legnézettebb műsora a 18-49 éveseknél a keddi Exatlon Hungary volt, ami 297 ezer nézőt érdekelt. A teljes lakosságnál az Exatlon a második helyre futott be a TV2 házi toplistáján. A csatorna műsorai közül ugyanis a vasárnapi Tények (912 ezer néző) tudta felmutatni a legjobb nézettséget.
Szombaton az RTL Klub saját gyártású sorozata A Tanár nyerte a sávját, a 18-49 éveseknél elért 278 ezres nézőszámával az RTL Klub harmadik legnézettebb műsora volt. Viszont ez csökkenést jelent a korábbi hét 314 ezres nézettségéhez képest.
A Duna Tv-n szombaton elkezdődött A Dal nyolcadik évada. Régebben a A Dal indulása mindig hozott némi izgalmat a szombat esti nézettségi versenybe. Előfordult, hogy a köztévé ezzel a műsorral a vezető kereskedelmi csatornákat is meg tudta szorongatni. Például a 2015-ös szezonindító adás 11,2 százalékos share-t ért el a 18-49 éveseknél és 15,5 százalékot a teljes lakosságnál.
Ehhez képest múlt héten A Dal a 18-49 éveseknél 48 ezres nézőszámmal (2,8 százalékos közönségarány), a teljes lakosságnál pedig 273 ezres nézettséggel (5,9 százalékos közönségarány) startolt.
Ez azt jelenti, hogy a 18-49 évesek körében A Dal nem került be a múlt hét 50 legnézettebb műsora közé, ahhoz ugyanis legalább 61 ezres nézőszámot kellett volna összehozniuk. A teljes lakosságnál pedig a Duna Tv házi toplistáján belül is csak a hatodik helyet érték el.
A tíz legnézettebb műsor a 18-49 éveseknél:
A tíz legnézettebb műsor a teljes lakosságnál:
Heszler Róbert
Adatok forrása: RTL / Nielsen Közönségmérés
Megjegyzés: a 18-49 évesekre és a teljes lakosságra vonatkozó adatok magukban foglalják az időeltolásos tévézést is. Amennyiben nem jelezzük egy adatnál a célcsoportot, akkor az a 18-49 évesekre vonatkozik. A top 10-es táblázatokban a műsorok legnézettebb heti epizódjai szerepelnek.
Főműsoridő alatt a 19:00 és a 23:00 közötti időszakot értjük.