
A marketingvezetők 80 százaléka azt tervezi, hogy az egyéb csatornákról a közösségi médiára irányítja át a rendelkezésre álló büdzsé egy részét – derül ki a Sprout Social felméréséből. A megkérdezett vezetők háromnegyede készül a közösségi médiás csapat növelésére, viszont kevesebb mint fele látja úgy, hogy profik a megtérülés mérésében.
Egy új felmérés szerint a marketingvezetők 80 százaléka világszerte azt állítja, hogy más csatornákról a közösségi médiára kívánja átirányítani forrásait, mivel felismerte, hogy ez a csatorna kulcsfontosságúvá vált a vásárlói élmény és az üzleti érték növelése szempontjából. A Sprout Social „A közösségi média marketing hatása” című felmérése több mint 1200 marketing szakember véleményén alapul világszerte. A megkérdezettek szerint a közösségi média az ügyfélszerzés (60%), az ügyfél lojalitás (58%) és a bevétel (56%) kapcsán hozza a legjobb üzleti eredményeket, ugyanakkor abban már kevésbé bíznak, hogy mérni is tudják a befektetés megtérülését.
A közösségi média az elmúlt évtizedben jelentős fejlődésen ment keresztül. Ez a változás azt eredményezte, hogy a közösségi platformok egyre inkább a márkák fogyasztókkal való kapcsolatteremtésének a helyszínei lettek. Ráadásul a Z generáció ma már a hagyományos keresőmotorok helyett inkább a közösségi médiát használja termékek és ajánlások keresésére.
A Sprout Social szerint az üzleti teljesítményre leginkább ható platformok a Facebook (70%), a YouTube (68%) és a TikTok (64%). Ahogy egyre több márka próbálja kihasználni a közösségi platformok erejét, azok, akik adatokkal jobban tudják bizonyítani azok hatékonyságát, valószínűleg vezető szerepet fognak betölteni ebben a területen.
A marketingvezetők 87%-a tervezi a fizetett közösségi médiás kiadásainak növelését, és több mint 80% növelni fogja az influencer marketingre és organikus közösségi médiára fordított kiadásait. A vezetők 75%-a készül arra, hogy bővíti a közösségi média csapat létszámát a következő évben, és a közösségi média keresőmotor-optimalizálási szakemberek a legkeresettebbek. A vezetők kevesebb mint fele (44%) értékeli közösségi média csapatát „szakértőnek” a ROI mérését illetően. A legtöbb közösségi média csapat az elkötelezettség (68%) és a konverziós arányok (65%) alapján méri a sikert.