Az RTL Klub sorozata ismétlésként is jó nézettséget produkált a 18-49 éveseknél. A TV2-n a Bezár a bazárra sem untak rá a nézők, pedig szintén ismétlésről van szó. A Film+ és a Mozi+ egy-egy filmje is bekerült a műsoros top 10-be.
Amióta tart a nyári műsorrend, azóta a múlt hét volt az első, amivel igazán elégedett lehetett az RTL Klub, illetve az RTL Magyarország. A korábbi héthez képest ugyan az RTL Klub közönségaránya 0,6 százalékponttal csökkent, viszont a TV2 share-je ezzel párhuzamosan 1,9 százalékponttal lett kevesebb, azaz nőtt a két vezető csatorna közötti különbség. Az RTL Klub csak a szombati főműsoridőt nem tudta megnyerni, de ez sem sokon múlt: TV2 – 9%, RTL Klub – 8,6%.
Csoportszinten a 18-49 éveseknél és teljes napon továbbra is vezet a TV2 Csoport, miután 22,4 százalékos közönségaránnyal zárták a hetet a 21,3 százalékos RTL Magyarország előtt. A 18-49 éveseknél és főműsoridőben viszont átvette a vezetést az RTL, hiszen 25,2 százalékos heti share-t produkáltak a csatornáik, a TV2 televíziói pedig 23,4 százalékot.
29. hét / 28. hét / 27. hét. (főműsoridős share, 18-49 évesek)
RTL Klub – 11,4% / 12% / 11,3%
TV2 – 9,1% / 11% / 10,8%
Egyes hétköznap esti műsorok heti átlagos közönségaránya (29. hét, 18-49 évesek, zárójelben a korábbi hét eredményei)
RTL Klub
Híradó – 16,9% (18.7%) – hétfőtől vasárnapig
Fókusz – 14,2% (16%)
A mi kis falunk – 17,5% (17,4%)
Barátok közt – 12,8% (11,9%)
TV2
Tények – 13,8% (16,2%) – hétfőtől vasárnapig
Bezár a bazár – 12,6% (13,3%)
Áll az alku – 9%
A legbátrabb páros – 7,5% (8,1%)
Már volt ennél jobb hete is az RTL Híradónak és a Fókusznak, de még így is bőven megugrották a csatornaátlagot. Sőt, a múlt héten ez még a Barátok köztnek is összejött, amiben minden bizonnyal nagy szerepe volt az erős felvezetőműsoruknak, A mi kis falunk ismétlésnek is.
A TV2-n új részeket sugároztak az Áll az alkuból. A vetélkedő nagyjából hozta a televízió esti átlagát, bár jóval elmaradt a Bezár a bazár ismétlésének a közönségarányától. Ez utóbbi 38 százalékkal haladta meg a TV2 főműsoridős csatornaátlagát.
A helyzet tehát továbbra is az, hogy az RTL Klub és a TV2 nyári estéinek legerősebb pontja egy-egy ismétlés.
Az RTL Klub hétköznap esti – heti – műsorai közül az Isten belájkolt érte el a legjobb közönségarányt, 8 százalékot, a második epizódnál ugyanakkor ez 6,3 százalékra csökkent. A Tanár ismétlése 7,4 százalékot produkált, a Magnum dupla részei 7,1 és 8,5 százalékot. Meglepően rosszul teljesített a szerdai Showder Klub (3,3%) és az utána következő Mr. Whiskey (3,2%).
A 18-49 éveseknél A mi kis falunk csütörtöki adása volt a hét legnézettebb műsora (247 ezer néző). Második legnézettebbnek pedig a szintén csütörtöki Barátok közt bizonyult (185 ezer néző).
A 18-49 éveseknél a TV2 legnézettebbje a keddi Bezár a bazár volt (147 ezer néző), a házi toplistájuk második helyén pedig a csütörtök esti Tények végzett (134 ezer néző).
A teljes lakosságnál A mi kis falunknak be kellett érnie a heti toplista második helyével (639 ezer néző), a legnézettebb műsor ugyanis a vasárnapi RTL Híradó volt (639 ezer néző). Bár gyakorlatilag itt holtversenyről volt szó, hiszen a kettejük közötti differencia mindössze 935 nézőt tett ki a mérés szerint.
A TV2 legnézettebb műsora a teljes lakosságnál a csütörtöki Tények volt (629 ezer néző), a csatorna második legnézettebbjének pedig a hétfői Bezár a bazár számított (593 ezer néző).
A nyári televíziós uborkaszezon jele, hogy a 18-49-es műsoros top 10-be két filmcsatorna is bekerült. A Film+ a vasárnap esti Nyomás utána című filmmel, ami 9 százalékos share mellett 124 ezres nézőszámmal futott. A Mozi+-on ezzel párhuzamosan sugározták a Lucy című akciófilmet, ami szintén bekerült a hét tíz legnézettebb műsorai közé, miután 8,3 százalékos közönségarányt produkált és 115 ezer 18-49 éves nézőt érdekelt.
A tíz legnézettebb műsor a 18-49 éveseknél:
A tíz legnézettebb műsor a teljes lakosságnál:
Heszler Róbert
Adatok forrása: RTL / Nielsen Közönségmérés
Megjegyzés: a 18-49 évesekre és a teljes lakosságra vonatkozó adatok magukban foglalják az időeltolásos tévézést is. Amennyiben nem jelezzük egy adatnál a célcsoportot, akkor az a 18-49 évesekre vonatkozik. A top 10-es táblázatokban a műsorok legnézettebb heti epizódjai szerepelnek.
Főműsoridő alatt a 19:00 és a 23:00 közötti időszakot értjük.