A Facebook helyben, a tevékenysége szerinti országokban fogja könyvelni reklámbevételeit ahelyett, hogy dublini székhelyén venné nyilvántartásba azokat – jelentette be a közösségi médiaportál. A NAV a legnagyobb hazai adótartozók között tartja számon a Facebookot, illetve a Google-t is, amelyek annak ellenére, hogy a magyar online reklámpiac jelentős részét uralják, nem fizetnek reklámadót.
Dave Wehner, a cég pénzügyi vezetője blogbejegyzésében tudatta, hogy a Facebook vezetése úgy döntött, a jövőben helyi értékesítési struktúrára áll át azokban az országokban, amelyekben irodája támogatja a helyi hirdetőknek történő értékesítést – írja az MTI. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy a reklámokból keletkező bevételeket a továbbiakban nem a dublini nemzetközi székhely rögzíti majd, hanem a cég helyi irodái tartják nyilván azokat.
A Facebook úgy hiszi, hogy ez az értékesítési struktúrára nagyobb átláthatóságot biztosít majd. Wehner tájékoztatása szerint a közösségi médiaportál 2018-ban hajtja végre a változtatást, és 2019 első felében kívánja befejezni az új értékesítési struktúráját.
Az Európai Bizottság várhatóan márciusban terjeszti elő jogalkotási javaslatát azon multinacionális digitális vállalatok megadóztatásáról, amelyeket azzal vádol, hogy a nyereségük után fizetendő járulékukat alacsony adókulcsú uniós tagországokban róják le, például Írországban, vagy Luxemburgban.
Itthon a reklámadó bevezetése óta nagy figyelem kíséri azokat a próbálkozásokat, amelyek a két online óriáscég megadóztatására vonatkoznak. Becslések szerint a múlt évben a teljes hazai netes reklámpiaci bevétel mintegy fele, vagyis nagyjából 33 milliárd forint – egyéb iparági források 25-30 milliárd forintra teszik ezt az összeget – köthetett ki a Google-nál és a Facebooknál. Ez a 2016-os reklámadóval számolva – akkor még 5,3 százalékos adókulcs volt érvényben, ez idén év közben 7,3 százalékra változott – ez 1,7 milliárd forintnyi adófizetési kötelezettséget jelent, amit egyelőre nem sikerült behajtani.
Az idei évre vonatkozó adótörvények elfogadásakor egy érdekes konstrukcióval igyekeztek átvágni a magyar döntéshozók ezt a gordiuszi csomót, ami lényegében a két nagy online szolgáltató alapos megbírságolására, majd európai jogsegély keretében a büntetés behajtására kínál lehetőséget. A Nemzeti Adó- és Vámhivatal a reklámadó törvény módosításával jogosítványt kapott arra, hogy egy adóbecsléssel megállapítsa, hogy mennyi magyarországi reklámadót kellett volna ezeknek a társaságoknak befizetniük, majd ezek után felszólítsa őket, hogy fizessék be az elmaradásukat. Ha ezt nem teszik meg, a NAV bírságot állapíthat meg, amit az Európai Unió tagországaiban bevett jogsegély automatizmus szerint az ír hatóságok tudnak behajtani. Ennek összege pedig extrém esetben akár 3 milliárd forint is lehet.
- Hirdetés -
Meglepő bejelentést tett a Facebook
|
- Hirdetés -
A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI
Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán
Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...
Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója
A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...
Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje
Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...
Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac
A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...
Ilyen autóra elég a munkáshitel
A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...
A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány
Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...
Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén
Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...
Új tablettel erősít a Honor
December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...
Minden tizedik magyar állást keres
Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...
Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez
Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...
- Hirdetés -