Az idei év első felében a heti átlagos látogatószámok tekintetében a legnagyobb hazai streamingszolgáltató volt a TV2 Play – büszkélkedik Csikesz Erika, a TV2 Csoport értékesítési és digitális igazgatója, aki beszélt arról is, hogy jelenleg náluk melyek a legfelkapottabb non-szpot hirdetési megoldások.
- A várakozásaitokhoz képest hogyan alakult az év eddigi része a TV2 Play szempontjából?
- Az idei év igazán sikeres a TV2 Play számára, nagyon elégedettek vagyunk az eddig elért eredményeinkkel, a regisztrált felhasználóink száma folyamatosan növekszik. A kiemelkedő számainkat egy nemrég nyilvánosságra hozott NMHH-kutatás is alátámasztja, miszerint az idei év első felében a heti átlagos látogatószámok tekintetében a legnagyobb hazai streamingszolgáltató vagyunk. Az őszi szezon is kiemelkedő a videóindítások terén. A legnépszerűbb tartalmaink a show-műsorok, mint a Sztárban Sztár All Stars, a Megasztár vagy a Dancing With the Stars, továbbá az Ázsia Expressz, A Kísértés, a Séfek Séfe és a Kőgazdag Fiatalok. Ezek az eredmények megerősítenek minket abban, hogy jó úton haladunk a digitális tartalmaink fejlesztésében és abban is, hogy egyre több felhasználót elérjünk.
- A TV2 Play Zéróval milyenek az eddigi tapasztalatok? Jellemzően kik fizetnek elő erre a havidíjas szolgáltatásra?
- Másfél évvel ezelőtt indítottuk el a TV2 Play Zérót, ami mostanra kezdett el igazán beérni. Az őszi szezon és a lineáris tévében elért nagyszerű nézettségi eredményeink jótékony hatással vannak az előfizetők számára, olyannyira, hogy szeptemberben egyetlen hónap alatt rendkívül dinamikusan
növekedett a számuk, és ez az erős trend októberben is folytatódik. Az előfizetési díj igen kedvező, mindössze havi 499 forint. A többi, akár hazai, akár nemzetközi szolgáltatóhoz képest kedvezőbb
árainkkal mi valamennyi nézői csoportot szeretnénk megszólítani, ideértve a lineáris tévében velünk tartó célközönséget is, ha reklámmegszakítás nélkül szeretné nézni a műsorainkat.
- Az elmúlt évek slágertémája, hogy a televíziós reklámfelületek időnként nagyon telítetté válnak. Ez mennyire igaz a digitális és a non-szpot hirdetési megoldásokra?
- A TV2 által kínált felületek éppen erre a problémára jelentenek megoldást. Ebben a kiemelt időszakban, amikor sikeres formátumok jelennek meg a képernyőinken, több non-szpot, digitális és
prémiumszpot-megjelenési forma közül is választhatnak ügyfeleink, ezzel elkerülve a telített blokkokat vagy éppen megerősítve az ott megjelenített üzenetet. Mivel a klasszikus támogatóikon túl speciális szpotok is elérhetők nálunk, ügyfeleink a kommunikációs céljuknak megfelelő formát tudnak választani.
- A non-szpot megoldásaitok közül melyik a legfelkapottabb a hirdetők körében?
- A prémiumszpotjaink nagyon kelendők, legyen szó virtuális reklámról vagy single szpotról. Az a tapasztalatunk, hogy amikor egy konferencián bemutatjuk az integrált együttműködéseinket, ami tartalmaz termékelhelyezést is, attól felcsillan az ügyfeleink szeme, így arra is egyre nagyobb a kereslet, még ha egy ilyen megjelenés mindenki részéről extra erőfeszítést is igényel.
Heszler Róbert
Az interjú teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvasható.