Megőrizte második helyét az M4 Sport

futball

A TV2 utcahosszal vezetett, mögötte pedig a célcsoportok többségénél az M4 Sport megtartotta a második helyét. Hosszú idő után egy műsor újra megugrotta az egymilliós nézőszámot, de az egyik meccs is közel járt ehhez.

Még a mögöttünk álló 49. hét is rendhagyónak számított, hiszen a katari labdarúgó-világbajnokság megbolygatta a szokásos nézettségi erőviszonyokat. Még úgy is, hogy szerdán, csütörtökön és vasárnap már nem volt meccs, viszont a meglévő mérkőzések több nézőt vonzottak. Csökkent is az M4 Sport közönségaránya a korábbi héthez képest, de nem túl sokat. Főműsoridőben a 18-59 és a 18-49 éveseknél egyaránt 1,1 százalékpontot vesztettek, teljes napon pedig 1,5 és 1,4 százalékponttal csökkent a share-jük.

A közönségarányok enyhe csökkenését lehet látni a TV2 és az RTL esetében is, a célcsoportok többségében 0,2 százalékpontot vesztettek az előző héthez viszonyítva. A TV2-nél ez alól kivételt jelentettek a 18-49 évesek főműsoridőben, itt ugyanúgy 15,3 százalékos közönségarányt hoztak össze, mint egy héttel korábban. Az erőviszonyok ugyanakkor nem változtak a heti adatok tekintetében, a TV2 minden összevetésben jelentős előnnyel vezet. A második helyet pedig még a csökkenése ellenére is megőrizte az M4 Sport. Egyetlen kivételt látni: a teljes lakosságnál és főműsoridőben eléjük került az RTL, de ez is csak fél százalékponton múlt.

A teljes portfólióknál TV2 Csoport, RTL Magyarország és MTVA volt a sorrend, bármelyik bontást is nézzük. Bizonyos célcsoportoknál (teljes nap, teljes lakosság) közel járt ugyan az MTVA az RTL Magyarországhoz, de csoportszinten még a focival együtt sem jött össze nekik a második hely.

Csatornák heti közönségaránya (százalék) – 49. hét – Főműsoridő (18:00 – 22:59)

18-59 évesek Teljes lakosság 18-49 évesek
TV2 15,1 17,9 15,3
M4 Sport 11,1 9,5 11,3
RTL 10,5 10 9,9

Csatornák heti közönségaránya (százalék) – 49. hét – Teljes nap

18-59 évesek Teljes lakosság 18-49 évesek
TV2 10,8 13,2 11
M4 Sport 7,8 6,9 7,8
RTL 6,3 5,9 5,9

A legnagyobb csatornaportfóliók nézői részesedése (teljes nap, százalék)

18-59 évesek Teljes lakosság 18-49 évesek
TV2 Csoport 23,7 25,7 23,6
RTL Magyarország 17,2 14,9 17,1
MTVA 11,8 14,4 10,8
AMC Networks 5,3 5,4 5,4
Paramount Global 4,4 3,5 5,3
Network4 3,6 4,0 2,5
Antenna Entertainment Group 3,2 2,6 3,2
Warner Bros.Discovery 2,5 3,0 2,2

Napi műsorok heti átlagos közönségaránya (18-59 évesek / 18-49 évesek, zárójelben a korábbi hét adatai)

TV2
Tények – 14,9% / 15,1% (15,2% / 14,3%)
Tények Plusz – 13% / 12,5% (12,7% / 12,4%)
Farm VIP – 18,3% / 18,5% (17,5% / 17,3%)
Szerencsekerék – 13,9% / 14,4% (korábbi héten a Nagy Ő: 18,3% / 18,8%)

RTL
Híradó – 15,8% / 13,5% (17,2% / 14,7%)
Fókusz – 11,7% / 11,6% (12,3% / 12,1%)
A Konyhafőnök VIP – 8,4% / 8,5% (8,8% / 8,7%)

A 18-59 éveseknél az RTL Híradó, a 18-49 éveseknél a Tények ért el jobb heti átlagot. A Farm VIP erősödni tudott a korábbi héthez képest és magasan a TV2 csatornaátlaga felett teljesített. Múlt hétfőn A Nagy Ő nagyon jó közönségaránnyal búcsúzott (18-59 évesek: 20,3%, 18-49 évesek: 21,2%). A keddtől induló Szerencsekerék egyelőre nagyjából 4 százalékponttal gyengébben teljesített, mint a korábbi héten A Nagy Ő, viszont még ezzel az eredménnyel is verte a Konyhafőnök VIP-t.

Múlt héten az RTL egyedül a szombati főműsoridőben tudott a TV2 elé kerülni, amiben nagy szerepe volt A mi kis falunknak. Az RTL-es sorozat a 18-49 éveseknél 14,6 százalékos, a 18-59 éveseknél 16,2 százalékos közönségarányt ért el. Vasárnap este a Séf meg a többiekből leadott két epizód közül az első 11,6/11,9 százalékos, a második 8,8/9 százalékos share-t ért el az említett két korosztálynál. A TV2-n a Sztárban sztár leszek évadzáró adása ennél jóval magasabb share-t hozott össze: a 18-49 éveseknél 22,1 százalékot, a 18-59 éveseknél 22 százalékot.

A teljes lakosságnál a Sztárban sztár leszek bizonyult a múlt hét legnézettebb műsorának a maga 1,06 milliós nézőszámával. A 18-49 éveseknél és a 18-59 éveseknél viszont egy meccs volt a listavezető, méghozzá a szombati Anglia – Franciaország negyeddöntő, ami 385 ezer, illetve 566 ezer nézőt vonzott. A teljes lakosságnál sem volt messze a mérkőzés az első helytől, ugyanis 966 ezres nézettséget ért el. Az RTL legnézettebb műsora a 18-49 éveseknél és a 18-59 éveseknél A mi kis falunk volt 227 ezres és 367 ezres nézőszámmal, a teljes lakosságnál pedig a vasárnapi Híradó miatt kapcsoltak a legtöbben – 688 ezren – az RTL-re.

A tíz legnézettebb műsor a 18-59 éveseknél

Csatorna AMR (fő) SHR %
LABDARÚGÓ VB MÉRKŐZÉS – NEGYEDDÖNTŐ* M4 SPORT 566 587 25,6
SZTÁRBAN SZTÁR LESZEK! TV2 482 549 22,0
LABDARÚGÓ VB MÉRKŐZÉS – NYOLCADDÖNTŐ** M4 SPORT 414 422 20,1
FARM VIP TV2 399 444 19,5
A MI KIS FALUNK RTL 367 844 16,2
A NAGY Ő – THE BACHELOR TV2 355 640 20,3
TÉNYEK PLUSZ TV2 335 646 15,7
TÉNYEK TV2 320 246 16,1
HÍRADÓ RTL 319 167 16,0
SZERENCSEKERÉK TV2 281 598 16,3

A tíz legnézettebb műsor a teljes lakosságnál

Csatorna AMR (fő) SHR %
SZTÁRBAN SZTÁR LESZEK! TV2 1 067 836 25,6
LABDARÚGÓ VB MÉRKŐZÉS – NEGYEDDÖNTŐ* M4 SPORT 966 875 22,5
FARM VIP TV2 913 509 22,4
TÉNYEK PLUSZ TV2 838 646 19,3
TÉNYEK TV2 832 249 20,5
A NAGY Ő – THE BACHELOR TV2 733 253 22,3
HÍRADÓ RTL 688 602 16,9
LABDARÚGÓ VB MÉRKŐZÉS – NYOLCADDÖNTŐ*** M4 SPORT 664 742 16,2
SZERENCSEKERÉK TV2 643 199 19,6
A MI KIS FALUNK RTL 626 026 14,1

A tíz legnézettebb műsor a 18-49 éveseknél

Csatorna AMR (fő) SHR %
LABDARÚGÓ VB MÉRKŐZÉS – NEGYEDDÖNTŐ* M4 SPORT 385 798 25,5
SZTÁRBAN SZTÁR LESZEK! TV2 337 098 22,1
LABDARÚGÓ VB MÉRKŐZÉS – NYOLCADDÖNTŐ** M4 SPORT 285 838 20,7
FARM VIP TV2 264 786 20,0
A NAGY Ő – THE BACHELOR TV2 261 290 21,2
A MI KIS FALUNK RTL 227 395 14,6
TÉNYEK PLUSZ TV2 225 016 15,5
TÉNYEK TV2 222 324 16,5
SZERENCSEKERÉK TV2 190 370 16,5
HÍRADÓ RTL 185 678 13,7

* December 10., Anglia – Franciaország
** December 6., Portugália – Svájc
*** December 5., Brazília – Korea

Megjegyzés: a toplista a 10 percnél hosszabb műsorokat, a legnézettebb epizódot (duplikációmentesen) és a Nielsen által műsorcímmel rögzített műsorokat tartalmazza.

Főműsoridő alatt a 18:00 és 22:59 közötti időszakot értjük.

Adat: Live+As Live

Adatok forrása: Nielsen Közönségmérés / TV2 Kutatás