- Hirdetés -

Megrázó valóság a NatGeo filmjében

|

Miután Donald Trump elkezdett kihátrálni a klímaegyezményből, az amerikai nagyvárosok és tagállamok vezetői saját kezükbe vették az ügyet, és mindent megtesznek azért, hogy az Egyesült Államok ne térjen le a zöld útról. Ezt a küzdelmet mutatja be a National Geographic új dokumentumfilmje.

A klímaváltozás hatásait már a saját bőrünkön tapasztaljuk, így ha le akarjuk lassítani a folyamatot, azonnal cselekednünk kell. A National Geographic Párizstól Pittsburgig című dokumentumfilmje erre a tényre hoz elgondolkodtató bizonyítékokat: többek közt megmutatja, hogy a globális felmelegedés milyen hatással van az USA különböző tájaira és emberi közösségeire, valamint hogy azok, akik már felismerték a bajt és felelősséget éreznek a jövő iránt, miként harcolnak a klímakatasztrófa elkerüléséért. A téma időszerűségéhez nem fér kétség: az Egyesült Államokban jelenleg is heves vita zajlik az ország hosszú távú energiastratégiájáról, miután Donald Trump elnök bejelentette, hogy az USA kilép a párizsi éghajlatvédelmi egyezményből.

A Párizstól Pittsburgig az Oscar- és Emmy-díjas RadicalMedia, valamint a Bloomberg Philanthropies közös alkotása. A National Geographic tévécsatornán 172 országban bemutatásra kerülő műsor kendőzetlenül elénk tárja a globális felmelegedéssel kapcsolatos folyamatok és katasztrófák társadalmi és gazdasági hatásait, valamint bemutat olyan államokat, nagyvárosokat és cégeket, melyek vezetése – szövetségi szintű klímastratégia és elköteleződés hiányában – a saját kezébe vette a dolgok irányítását. A klímatudatosságra az egyik legjobb példa a korábban ezer szállal a szénhez kötődő Pittsburgh, melynek polgármestere, Bill Peduto, átfogó harcot hirdetett a széndioxid-kibocsátás csökkentéséért, és kiállt a klímaváltozás elleni küzdelem folytatása mellett, amikor Donald Trump elnök bejelentette az USA kilépését a párizsi éghajlatvédelmi egyezményből. A film további jó példákat hoz a fenntartható fejlődésre és a szénlábnyom csökkentésére Puerto Ricoból, Kaliforniából, Iowából, Floridából és New Jersey-ből.

„Az amerikaiak elkötelezettek a párizsi éghajlatvédelmi egyezmény betartása mellett akár Washington segítségével, akár anélkül” – nyilatkozta Michael R. Bloomberg környezetvédelmi aktivista, a Bloomberg Philanthropies alapítója, New York City 2002 és 2013 közötti polgármestere. „A Párizstól Pittsburgig című dokumentumfilm szemléletesen megmutatja, hogy az emberek és közösségek országszerte milyen sokféle módon harcolnak a klímaváltozás káros egészségi és gazdasági hatásai ellen.”

Közvetlenül az után, hogy Donald Trump bejelentette az USA kilépését a párizsi éghajlatvédelmi egyezményből, Bloomberg ígéretet tett az űr kitöltésére. Jerry Brown kaliforniai kormányzóval stratégiát dolgoztak ki az ország az egyezményen belül tartására, melynek keretében rendszeresen emissziós jelentéseket küldenek az ENSZ-nek. A Bloomberg Philanthropies ezen felül több mint 260 millió dollárt ajánlott fel a tiszta energiákra való átállás, és ezen keresztül a klímaváltozás elleni harc előmozdítására.

A Párizstól Pittsburgig című filmet – amely a világ 172 országában 43 különböző nyelven lesz látható -, Magyarországon december 12-én, szerdán 22.30-kor vetíti a National Geographic.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...