A reklámadó adókulcsa 2022-ig 0 százalék lesz – ez az intézkedés is szerepel abban a gazdaságvédelmi akciótervben, amit ma ismertetett Varga Mihály pénzügyminiszter. A lépéstől piacbővítő hatást várnak.
A mai Kormányinfón ismertette Varga Mihály a 13+1 pontos gazdaságvédelmi akciótervet. A program médiapiacot érintő legfontosabb pontja egyértelműen az, hogy 2022-ig 0 százalékra csökkentik a reklámadó adókulcsát. A 2014 augusztusában bevezetett, azóta többször módosított adónem éles kritikákat kapott szakmai körökből, a Magyar Reklámszövetség folyamatosan hangsúlyozta annak fontosságát, hogy megszüntessék ezt a terhet.
Az MRSZ által megrendelt elemzés szerint 2016-ban egy reklámra költött forint 6 forintnyi többletet jelentett a GDP számára, ami jól érzékelteti a reklámpiac nemzetgazdasági jelentőségét is. Ugyanakkor a hazai hirdetési szektor aránya a GDP-hez képest még mindig rendkívül alacsony, Gulyás János, az MRSZ elnöke a tavalyi reklámpiaci adatok ismertetésekor arról beszélt, hogy mindössze 0,6 százalék, szemben például az Egyesült Államokban mért 1,2 százalékos részesedéssel.
Nagy kérdés, hogy a most bejelentett változás a reklámadóban hogyan fogja majd érinteni a piacot, valóban hoz-e érdemi növekedést a hirdetési aktivitásban.