- Hirdetés -

Megtáncoltatják a robotokat a lányok

|

- Hirdetés -

Lezárult a DigiGirlz AI Challenge, a Microsoft Magyarország és a Logiscool Digitális Tudásért Alapítványának közös versenye. Több mint kétszáz, a digitális technológia és mesterséges intelligencia iránt érdeklődő fiatal lány vett részt a többfordulós online megmérettetésen, bebizonyítva, hogy a kódolás lényege a kreativitás, amelyben a legkevésbé sem maradnak el a fiúktól.

Egy 10 és 12 éves zenész testvérpár legóból épített olyan okos robotot, ami a mesterséges intelligencia (MI) segítségével képes táncra perdülni, ha zongoráznak neki. Csillag Aranka és Csillag Mária ezzel el is vitték a 7-11 éves kategóriában a DigiGirlz AI Challenge fődíját. A 12-18 évesek között Illés Boglárka csillogtatta meg tudását és kreativitását: saját kézzel rajzolt animációban mesélte el ötleteit a MI jövőbeli felhasználásairól.

A Microsoft Magyarország tavaly év végén hirdette meg a DigiGirlz AI Challenge többfordulós online versenyt a Logiscool Digitális Tudásért Alapítványával közösen, amelyben fiatal lányok oszthatták meg az ötleteiket arról, mi az, ami inspirálja őket a mesterséges intelligencia világában. A zsűri nem volt könnyű helyzetben, hiszen nagyon sok tehetséges fiatal ötletdús pályázatai közül kellett a nyerteseket kiválasztania. A tizenegyéves Fenyőházi Panna például 3D robotot nyomtatott és programozott be, hogy kérésre vicceket meséljen, Szöllősy Réka pedig novellát írt egy kis robotról a 7-11 évesek kategóriájában. Az idősebbek között Habuda Zsófia a koronavírus elleni hatékony védekezést szolgáló applikációval állt elő, Tóth Jázmin pedig saját fejlesztésű áramkörét mutatta be egy videóban. Ők mindannyian dobogós helyen végeztek.

„Fantasztikus volt látni, hogy a lányok mennyire tudatosan és kreatív módon használják a mesterséges intelligenciát. Szerencsés az az ország és bízhatunk abban, hogy jó kezekbe kerül a jövőnk, ahol ennyire sok a fiatal tehetség. DigiGirlzAzonban a mi felelősségünk, felnőtteké, hogy inspiráljuk és segítsük őket a tehetségük kibontakoztatásában” – mondta Csanak Gabriella, a Microsoft Magyarország Marketing és operációs igazgatója. Hozzátette: a DigiGirz globális kezdeményezést épp azért indította az útjára a Microsoft, hogy a lányokat is meggyőzzék arról, hogy a digitális szakma és a programozás egy olyan izgalmas világ, amelyben ők is megtalálhatják a számításaikat. Az ő tehetségükre és tudásukra is szükség van ugyanis ahhoz, hogy Magyarország a 21. századi technológia forradalom nyertesei között lehessen. A DigiGirlz olyan példaképeket mutat a lányoknak, akik – az előítéletekre rácáfolva – bebizonyították, hogy képesek helytállni a technológia világában és kedvet csinálhatnak más lányoknak a digitális szakmákban való elhelyezkedéshez. A mostani verseny legjobbjai is ilyen példaképekké válhatnak.

„Nagy örömmel vettünk részt a DigiGirlz AI Challenge lebonyolításában, amelynek céljai tökéletes összhangban vannak az alapítványunkéval” – mondta Breuer Anita a Digitális Tudásért Alapítvány kuratóriumának elnöke.

„Meggyőződésünk, hogy a programozás elengedhetetlen képesség lesz ahhoz, hogy valaki a jövőben sikeres lehessen, függetlenül attól, hogy végül programozóként helyezkedik-e el. Azért dolgozunk, hogy a gyerekek felnőttként ne csak passzív felhasználói, hanem aktív alkotói legyenek a jövő digitális világának. Akár a mesterséges intelligencia alkalmazásával, ami iránt egyre nagyobb az érdeklődésük.” – mondta Csanak Gabriella a Microsoft Magyarország marketing és operációs igazgatója

A DigiGirlz AI Challenge nyertesei – a díjak mellett – május 23-án egy olyan online élménynapon vehettek részt, ahol tovább fejleszthették tudásukat: női példaképekkel, fiatal tehetségekkel találkozhattak. Részt vehettek egy applikációfejlesztő workshopon, ahol a PowerApps segítségével kézmosást számláló saját applikációt fejleszthettek és micro:bit robotokat építhettek, továbbá élőben, online tesztelhették a Microsoft HoloLenst.

Fotó: Microsoft

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

A Human Telexszel kampányol a Finish

A Reckitt brandjének új, a környezettudatosságot előtérbe helyező kampánya május közepén indult, a márka ügynöksége a Human Telex Advertising & Event.„A Finish számára évek óta kiemelt jelentőséggel bír a környezettudatosság. Küldetésének tekinti, hogy felhívja...

Környezettudatos irodába költözik a Diageo

Az idén 20. évfordulóját ünneplő Diageo Budapest a társadalmi felelősségvállalás jegyében az idei évtől a modern, környezettudatos Green Court Offices irodaházban folytatja működését. Az új iroda kialakítása során számos környezettudatos építőipari megoldást és új...

Újra járvány előtti szinten a turizmus

Két turbulens év után a Mastercard Economics Institue új kutatása azt mutatja, hogy mind az üzleti- mind a szabadidős repülőjegy foglalások száma túllépte a világjárvány előtti szintet, valamint az utasszállító hajók, vonatok és buszok...

Káros a reklámadó a magyar gazdaságra

A Magyar Reklámszövetség és társszövetségei továbbra is fenntartják álláspontjukat: a reklámadó káros a teljes magyar gazdaság számára és nem támogatják a különadó visszavezetését, hiszen a gyengülő makrogazdasági környezet és a bejelentett vállalati, szektoriális különadók...

Tovább emelkednek a lakásárak, nehéz helyzetben vannak a vevők

A KSH kiadta legfrissebb, keresetekről szóló gyorstájékoztatóját, amely szerint 2022 márciusában a teljes munkaidőben foglalkoztatottak bruttó átlagkeresete meghaladta a félmillió forintot, ami 17,5 százalékos emelkedést jelent. Hogy mire elég ez a mai emelkedő kamatkörnyezetben,...

Behúzták a féket a vállalkozások

A járvány időszakában tapasztalt óvatossághoz hasonlóan, az orosz-ukrán konfliktus kitörése okozta gazdasági bizonytalanság és a fokozódó infláció ismét megfontoltabbá tette a kkv-kat. A K&H kkv bizalmi index 2022 első negyedévi kutatása alapján az előző...

Rekord árbevételről számolt be az AutoWallis

A régió 14 országában jelenlévő AutoWallis Csoport messze a piaci átlagot felülmúló növekedéssel, kiugró hatékonyságjavulással zárta az első negyedévet. Nettó eredménye több mint ötszörösére, 1,9 milliárd forintra, EBITDA-ja több mint a duplájára, 3,1 milliárd...

Politikai reklámok miatt büntették a TV2-t

A megrendelő megnevezésének és a megkülönböztető figyelemfelhívás hiánya miatt rótt ki több mint kétmillió forintos bírságot a TV2 szolgáltatójára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa. A testület helytelenül közvetített virtuális reklám miatt...

People Group néven folytatja a 1080p Reklám- és médiaügynökség

A 1080p Solution Agency-t 2014-ben alapította az akkor még Urbán Zsolt vezette HD Group és a Kádár Tamáshoz és Dévényi Balázshoz köthető Dynamo Budapest azzal a céllal, hogy ötvözzék a két vállalatban lévő reklámügynökségi...

Szlovéniában terjeszkedik az AutoWallis

Megnyitotta Szlovénia egyetlen Land Rover márkakereskedését az AutoWallis Csoport, így tovább fokozza kiskereskedelmi aktivitását az országban. A lépéssel folytatja nemzetközi terjeszkedését a magyar tőzsde autós vállalata, miután az elmúlt két évben két sikeres akvizíciót...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

További részletek az új különadókról

Mint ismert, a napokban Magyarország Kormánya döntést hozott egy rezsivédelmi és honvédelmi alap létrehozásáról, melynek forrását bizonyos szektorokra kivetett, ún. „extraprofit-különadókból" és további adóintézkedésekből kívánja finanszírozni. A tervezett lépésekről a május 26-i kormányinfón hangzottak...

A Human Telexszel kampányol a Finish

A Reckitt brandjének új, a környezettudatosságot előtérbe helyező kampánya május közepén indult, a márka ügynöksége a Human Telex Advertising & Event.„A Finish számára évek óta kiemelt jelentőséggel bír a környezettudatosság. Küldetésének tekinti, hogy felhívja...

Környezettudatos irodába költözik a Diageo

Az idén 20. évfordulóját ünneplő Diageo Budapest a társadalmi felelősségvállalás jegyében az idei évtől a modern, környezettudatos Green Court Offices irodaházban folytatja működését. Az új iroda kialakítása során számos környezettudatos építőipari megoldást és új...

Újra járvány előtti szinten a turizmus

Két turbulens év után a Mastercard Economics Institue új kutatása azt mutatja, hogy mind az üzleti- mind a szabadidős repülőjegy foglalások száma túllépte a világjárvány előtti szintet, valamint az utasszállító hajók, vonatok és buszok...

Káros a reklámadó a magyar gazdaságra

A Magyar Reklámszövetség és társszövetségei továbbra is fenntartják álláspontjukat: a reklámadó káros a teljes magyar gazdaság számára és nem támogatják a különadó visszavezetését, hiszen a gyengülő makrogazdasági környezet és a bejelentett vállalati, szektoriális különadók...
- Hirdetés -

Don't Miss

Hiszünk a marketing erejében

Az üzleti döntéshozókat is jobban megszólítanák és mélyebben megismertetnék őket a marketing szerepeivel, feladataival és lehetőségeivel az idei Marketing Summit Hungary- n – mondta el Hinora Ferenc. A Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) elnöke az...
Várkonyi Balázs TOP25

Közös platformon

Várkonyi Balázs, eMAG-Extreme Digital, ügyvezető igazgató - Április közepén jelentették be, hogy összevonják a platformjaikat, és a jövőben az eMAG platformját használja a cég, az Extreme Digital vásárlóinak is erre kell váltaniuk. Miért volt szükség...

Hiszünk a versenyben

Takács Csaba, Alza.hu, ügyvezető igazgató - Mi jelentette a legnagyobb kihívást tavaly az Alza számára a magyar piacon? - A fő kihívást a fogyasztói kereslet váratlan és kiszámíthatatlan változásai jelentették, mindkét irányban: felfelé és lefelé is...

Mindent bevetünk

Ötszáz gép, húszezer munkatárs, ekkora lesz 2030-ra a Wizz Air. Radó András, a légitársaság senior cabin crew recrutiment managere beszélt többek között arról, hogyan toboroznak, illetve milyen nyárra számítanak.   - Nagyon komoly bővülés előtt áll...

A valódi értékek, valódi üzenetek építik igazán a márkát

Mottl-Molnár Orsolya, HEINEKEN Hungária, marketing- és kereskedelmi marketingigazgató   - Februártól irányítod a Heineken Hungária marketing és kereskedelmi marketing részlegét, közben az élet ismét furcsán alakult körülöttünk. Mennyire nehezíti meg, késztet változtatásra a szomszédos háborús helyzet? -...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Környezettudatos irodába költözik a Diageo

Az idén 20. évfordulóját ünneplő Diageo Budapest a társadalmi felelősségvállalás jegyében az idei évtől a modern, környezettudatos Green Court Offices irodaházban folytatja működését. Az új iroda kialakítása során számos környezettudatos építőipari megoldást és új...

Ezek a járművek lehetnek a zöld autózás új sztárjai

Világszerte egyre több ország tervezi a belső égésű motorral rendelkező autók fokozatos kivezetését a piacról a következő 10-20 évben, és tavaly júliusban az Európai Bizottság is azt javasolta, hogy 2035-ig tiltsák be a belső...

Újabb hazai sztárok álltak ki a természetvédelemért

A természet megóvása, bolygónk védelme ma már olyan alapvetésnek számít, ami mellett az ismert emberek és a kreatív szakma legnagyobbjai világszerte és hazánkban is egyre gyakrabban kiállnak. Ki egy civil szervezetet támogat, ki a...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....