- Hirdetés -

Megújult hullámok – így változott a rádiós piac

|

Több rádió zenei és tartalmi kínálata is felfrissült az elmúlt egy évben, valamint a sales house-oknál is jelentős átrendeződés történt. A rádiós reklámpiacot megtépázta a járvány, de a megkérdezett szakemberek optimisták az idei évvel kapcsolatban.

Tavaly tavasszal a koronavírusjárvány első hulláma a rádiós reklámpiacra mérte az egyik legnagyobb csapást a médiapiacon belül, a tavaszi mélypontot követően csak lassan rázódott helyre a rádiós reklámköltés. Ugyanakkor médiafogyasztási szempontból egyáltalán nem áll rosszul a rádió, a hallgatottsági adatok alapján még jól is jöttek ki a járványhelyzetből.

A tavalyi év utolsó negyedévében napi szinten 5,59 millióan hallgattak rádiót, legalább hetente pedig 7,48 millióan kapcsolódtak bele valamelyik adó műsorába. Ez azt jelenti, hogy a 15 év feletti lakosság 67 százaléka naponta rádiózik, heti rendszerességgel pedig 90 százalék hallgat rádiót. Ráadásul ez a tavalyi harmadik negyedévhez, valamint 2019 utolsó három hónapjához viszonyítva is növekedést jelent.

Egy kézben

Az idei év egy újdonsággal kezdődött a rádiós piacon, ugyanis az Atmedia értékesítési portfóliója a közszolgálati rádiókon felül a Radio Factory által működtetett három adóval, a Retro Rádióval, a Rádió1-gyel és a Best FM-mel bővült. „Naponta a 15 évnél idősebb magyar lakosság 55, heti szintet a 79 százalékát érjük el a rádiókkal” – ecsetelte a piaci részesedésük mértékét Galavics András, az Atmedia rádiós divízió és kereskedelmi vezetője.

A szakember ezt lehetőségnek is tartja, ugyanis szerinte a rádió sok évtizede a médiapiac mostohagyerekének számít. „Ezért is tekintjük küldetésünknek a rádiók reklámpiaci részesedésének növelését. A rádió erejének bizonyítására folyamatosan készítünk kutatásokat és esettanulmányokat” – tette hozzá.

Fiatalodó piacvezető

Az elmúlt nyár egyik nagy eseménye volt, hogy Bochkor Gábor másfél éves szünet után visszatért a rádiós piacra. Azóta a Retro Rádión Lovász Lászlóval közösen vezetik a Bochkor című reggeli műsort. Ezzel együtt érezhetően megújult a piacvezető adó zenei kínálata. Az oldies rádióként indult adón egyre több zene jelent meg a 90-es évekből, valamint a 2000-es elejéről. Bochkorékon kívül feltűnt a műsorvezetőik között Abaházi Csaba és Vágó Piros is. „Szerencsére azt mondhatom, hogy mindez nagyon kedvező változást hozott magával a hallgatók számában. Amikor nem egészen egy évvel ezelőtt átvettük a rádiót, ezek az adatok nem voltak túl fényesek. A megújulás és a zenei finomhangolás következtében azonban nemcsak megállt a hallgatottság csökkenése, hanem erős növekedésnek indult, és ma már másfél millió ember tart napi szinten a Retro Rádióval” – nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak a tavaly áprilisban kinevezett programigazgató, Sivák Péter.

A Rádió1-nél is volt újrapozicionálás, ennek kapcsán azt idézi fel Sivák Péter, hogy a zenei adó hallgatottsága tavaly tavasszal nem érte el a napi egymilliót. Ehhez képest 2020 utolsó három hónapjában már naponta 1,2 millió hallgatójuk volt, és a harmadik negyedéves adatokhoz képest egy helyet javítva megelőzték a Petőfit, ennek köszönhetően a Rádió1 a hallgatottsági toplista második helyén áll.

Változások a Slágeren

A hallgatottsági adatok szerint a Retro, Rádió1, Petőfi és Kossuth négyes után a Sláger FM éri el a legmagasabb hallgatottságot. A tavalyi év utolsó negyedévében napi 298 ezer hallgatójuk volt országosan, pedig csak egy fővárosi frekvenciával rendelkeznek. A budapesti piacon 128 ezret tett ki a napi elérésük, amivel fej-fej mellett álltak a Petőfivel. Az elmúlt időszakban a Sláger zenei kínálatát is felfrissítették.

„Igyekszünk olyan műsorkínálatot létrehozni, ami az összes versenytársától megkülönbözteti a Sláger FM-et. A zenei repertoárunkba már régóta beletartoznak a 2000-es évek legnagyobb slágerei. Emellett, kihasználva az országos rádiókkal szembeni előnyünket, helyi tartalmakkal, helyi információkkal látjuk el a vételkörzetünkben élőket” – vázolja fel a helyzetüket Ürge Dezső, a Sláger FM ügyvezető igazgatója.

Heszler Róbert

Az összeállítás teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvasható.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...