- Hirdetés -

Megváltoztatná az autózás jövőjét az új Toyota vezér

|

A Toyota eddigi vezére, Akio Toyoda áprilistól a vállalat igazgatótanácsának elnökeként folytatja a munkáját, az operatív ügyvezető elnöki feladatokat pedig átadta Koji Satonak, aki eddig a vállalat prémium márkájáért, a Lexusért felelt. A korábban lefektetett, a teljes zéró emissziós működést végcélul kitűző, az odavezető úton pedig a multitechnológiás megközelítésre épülő vállalatai stratégia nem változott, Koji Sato azonban rendkívüli energiával és lendülettel lát neki a feladatnak, hogy levezényelje a Toyota vezető autógyártóból vezető mobilitási szolgáltatóvá történő átalakulását. A eddig is az iparág vezető innovátorának tartott Toyota fejlesztési tevékenységét tovább gyorsító Koji Sato nemrégiben ismertette vízióját, amely az alábbiakban olvasható.

„Új irányítási struktúránk vezérelvei az örökség és evolúció. Az örökségünk egyik legfontosabb pillére az az elv, amely a Toyota fennállása óta kísér bennünket: „Készítsünk egyre jobb autókat.” Ennek az örökségnek az elmúlt 13 évben, Akio Toyoda elnöksége alatt sikerült megfelelnünk: a világ legnépszerűbb autói között számos Toyota modell csalt mosolyt ügyfeleink arcára. Ez a jövőben sem lesz másként, Akio Toyoda támogatására pedig igazgatótanácsunk elnökeként és Morizo néven ismert mesterpilótánkként a jövőben is számítunk.

Magam személy szerint gyermekkorom óta imádom az autókat, és azáltal, hogy hosszú éveken át autógyártással foglalkoztam a Toyotánál, megtanultam az autókészítés örömét. Szeretném megosztani ezt az örömöt sok kollégával, akikkel együtt olyan autókat szeretnék alkotni, amelyek még jobban megmosolyogtatják ügyfeleinket. Elnökségem alatt tehát a Toyota folytatja majd az egyre jobb autók gyártását. Ez pedig csapatmunka, amelyet együtt végzünk a világszerte nem kevesebb, mint 370.000 Toyota alkalmazottal, valamint beszállítóinkkal és kereskedőinkkel. Ez pedig hihetetlen erőt és potenciált jelent számunkra.

A Toyota vezetőségének ma sok olya tagja van, akik osztoznak a közös értékeken, ugyanakkor erősen individualisták. A mostanihoz hasonló gyors környezeti változások idején a szerepeinkkel kell játszanunk, nem pedig a címeinkkel, hogy a funkciók között mozogjunk, ezáltal sokszorosára gyorsítsuk a gyakorlati megvalósítást. Ez a legfontosabb. Éppen ezért az új vezetési struktúra keretében felgyorsítjuk a jövő kihívásainak vállalását, új vezetési stílussal, az egyidejű és organikus csapatmunkával.”

A Toyota megkezdi átalakulását mobilitási vállalattá

„Mostantól mobilitási céggé kívánunk átalakulni. A Toyota küldetése: „Boldogságot teremteni mindenkinek”. Szeretnénk megvédeni a gyönyörű Földet és gazdagítani az emberek életét szerte a világon. A „Mínusz (-)” értéket „Zéróra” szeretnénk módosítani, és a zérón túl is értékeket szeretnénk létrehozni. Globális vállalatként ez a célunk. Ahhoz, hogy az autó továbbra is szükséges része legyen a társadalomnak, meg kell változtatnunk az autózás jövőjét.

Ehhez két fő út van. Az első a karbonsemlegesség. Teljes mértékben elkötelezettek vagyunk amellett, hogy 2050-re elérjük a karbonsemlegességet járműveink teljes életciklusa során. Ami az autógyártást illeti, továbbra is többféle, multitechnológiás megoldásokon alapuló megközelítést alkalmazunk, összhangban az egyes régiók energetikai realitásaihoz.

Először is teljes mértékben megvalósítjuk majd az elektrifikációt, amit akár azonnal megtehetünk. A mostani állapothoz képest a széndioxid-kibocsátás folyamatos csökkentése érdekében előmozdítjuk az elektrifikált (azaz részben, vagy teljesen elektromos) járművek gyakorlati népszerűsítését. Erősíteni fogjuk a hibrid elektromos járművek értékesítését a feltörekvő piacokon is, és növeljük az elérhető plug-in hibrid elektromos modelljeink számát. A következő néhány évben dinamikusan bővítjük akkumulátoros elektromos járműveink kínálatát is, hiszen ezek is fontos opciót képviselnek. Ugyanakkor bátran készülünk a jövőre. Erőfeszítéseink egyikeként mindent megteszünk azért, hogy a az akkumulátoros elektromos autók népszerűsítésének korszakára új generációs akkumulátoros elektromos autókat fejlesszünk és új üzleti modelleket alakítsunk ki. Emellett felgyorsítjuk a hidrogén alapú megvalósítására irányuló projektjeinket is. Iparágakon és országokon átívelő partnereinkkel előmozdítjuk a hidrogénfelhasználás területeinek kiterjesztését olyan eszközökkel, mint a Thaiföldön és Fukushimában megvalósított, a társadalmi felhasználás területére kiterjesztett projektjeink, a kereskedelmi üzemanyagcellás elektromos járművek tömeggyártása és a hidrogénmotor-technológiák fejlesztése a motorsportok terén. Továbbá együttműködünk az energiaiparral a karbonsemleges üzemanyagokhoz szükséges technológiák kifejlesztésén.

Azon fogunk dolgozni, hogy népszerűsítsük az elektromos járműveket és csökkentsük a széndioxid-kibocsátást úgy, hogy senkit sem hagyunk hátra, e a feltörekvő piacokat sem. Ezzel az átfogó megközelítéssel arra törekszünk, hogy 2019-hez képest 2030-ra 33 százalékkal, 2035-re pedig több mint 50 százalékkal csökkentsük a világszerte értékesített gépjárműveink átlagos széndioxid-kibocsátását. 2050-ig továbbra is globálisan és folyamatosan támogatjuk a karbonmentesítést.

További olyan terület, amely megváltoztatja az autózás jövőjét, a „mobilitás értékének bővítése”. A jövő autói egyre jobban kapcsolódnak majd a társadalomhoz, ahogy egyre inkább elektrifikáltabbá, intelligensebbé és változatosabbá válnak. Amellett, hogy megszólítjuk az emberek szívét és érzelmeit, mozgatjuk az embereket és az árukat, összegyűjtjük az energia- és információmozgásokat, és adatokon keresztül összekapcsoljuk őket. Ezzel zökkenőmentes mobilitási élményeket tudunk nyújtani, amelyek összekapcsolódnak más mobilitásokkal, valamint új értéket biztosítunk az autóknak a társadalmi infrastruktúra részeként. A társadalomhoz kötődő autók szorosan kapcsolódnak majd az emberek mindennapi életét segítő különféle szolgáltatásokhoz, így a telekommunikációhoz és a pénzügyekhez, bővítve ezzel a mobilitásra összpontosító új értéknövelt szolgáltatások körét.”

A Toyota Mobility Concept

„Karbonsemlegesség és a mobilitás értéke. E két téma alapján alakítottuk ki mobilitás-társadalmi víziónkat, a „Toyota Mobility Conceptet”. Az autót a társadalom számára hasznosabbá fejleszteni, olyan alapvető értékek alapján, amelyekkel régóta foglalkozunk, mint például a biztonság, a kényelem és a vezetési élmény... És egy olyan mobilitási társadalom megvalósítása, amelyben mindenki szabadon, boldogan és kényelmesen mozoghat... Egy ilyen jövő felé folytatjuk mobilitási céggé való átalakulásunkat három területen.

Az első a „Mobility 1.0”. Ezzel az a célunk, hogy a különböző mozgástípusok összekapcsolásával növeljük az autó értékét. Például az akkumulátoros elektromos autók új lehetőségeket kínálnak, mint az elektromosságot szállító mobilitás. Az akkumulátoros elektromos modellek együttesen energia (tároló) hálózatként szolgálnak, és növelhetik a társadalom energiabiztonságát, ez egy új és szélesebb körben még kiaknázatlan potenciált jelent ezen autók számára. Ezen felül a folyamatos adatgyűjtés még tovább fejlesztheti az autókat a járművektől és az ügyfelektől gyűjtött információk felhasználásával. Az Arene szoftverplatformunk a kulcsa ennek az újfajta autógyártásnak. A legújabb hardver és szoftver csatlakoztatása lehetővé teszi az autók és a különféle szoftveralkalmazások szabad csatlakozását. Az Arene fontos szerepet fog betölteni platformként, amely támogatja ezt a fajta fejlődést. Minden tőlünk telhetőt megteszünk annak érdekében, hogy a Woven by Toyotával közösen kifejleszthessünk egy következő generációs akkumulátoros elektromos autókat 2026-ra.

A második témánk a „Mobilitás 2.0”, amellyel az a célunk, hogy a mobilitást új területekre terjesszük ki. Sokan vannak olyanok, akiknek a mobilitását eddig hagyományosan nem tudtuk támogatni, ilyenek például az idősek, az elnéptelenedett területeken élők és a feltörekvő piacokon élők, ahol az autópiac még nem alakult ki. A mobilitási lehetőségek ugyanakkor folyamatosan bővülnek, például a légi mobilitás területén. A Toyota amellett, hogy teljes járműkínálattal rendelkezik, számos iparágban tevékenykedő kollégákat tud felvonultatni, beleértve a mobilitás új formáit, mint például az e-Palette és a MaaS területét. Ezeket az erősségeket kihasználva szeretnénk túllépni jelenlegi tevékenységi körünkön, hogy nagyobb mobilitási támogatást nyújtsunk ügyfeleinknek szerte a világon.

A „Mobility 3.0” pedig a társadalmi rendszerekkel való integrációról szól. Mobilitási ökoszisztémák létrehozása a cél, amelyek összekapcsolódnak az energia- és közlekedési rendszerekkel, a logisztikával, valamint az életvitelünkkel, és integrálódnak a városokkal és a társadalommal... És olyan jövőt biztosítanak, amely jólétet teremt... Ennek érdekében folytatjuk demonstrációs kísérleteket Woven Cityben. Előmozdítjuk például egy új logisztikai rendszer kifejlesztését, a városba integrált autonóm mobilitás fejlesztését, a Woven Cityből induló széndioxid-mentes hidrogénellátási lánc bemutatását, valamint egy demonstrációt, hogy a hidrogén mindennapi életünkben való használati körét hogyan lehet bővíteni. A digitális technológiát hasznosító bemutatók mellett 2025-től valós városokban is felgyorsítjuk az átfogó demonstrációkat, amelyek partnereinkkel közösen társadalmi megvalósításhoz vezetnek.

A legfontosabb üzenet, amelyet mobilitási koncepciónkkal szeretnénk közvetíteni, az, hogy a mobilitás túlmutat az autó jövőjén. Az autók állnak a mobilitási vállalattá válásunk középpontjában. Az autók lehetőségeinek bővítése... Ehhez a „Best-in-Town” és az „egyre jobb autók” koncepciója alapján kell fejlődnünk, amelyeket régóta építünk. Termékeinkre és régióinkra alapozva megváltoztatjuk az autózás jövőjét.

Nem számít, hogyan változnak az idők, a Toyota jövőjének kulcsa a termékeinkben rejlik, amelyekkel mindenki számára boldogságot kívánunk teremteni, reagálva ügyfeleink és a társadalmak diverzifikációjára szerte a világon. Meggyőződésem, hogy létezik egy jövőbeli mobilitási társadalom, amelyre a Toyota csak azért tud törekedni, mert világszerte finomította teljes termékpalettájának erejét. A Toyota Mobility Concepten alapuló erőfeszítések egy jövőbeli mobilitási társadalom megvalósítására már megkezdődtek, azonnal megtesszük, amit most éppen tudunk, mindezt a jövőért. Egy feltérképezetlen korszakban úgy gondolom, hogy az erős akaraton és szenvedélyen alapuló cselekvés fogja megváltoztatni a jövőt. A legfontosabb az, hogy elsőként cselekedj. Ha megállsz, semmi nem változik körülötted. Túllépni a normákon és vállalni a kihívásokat...kollégáinkkal együtt. Az autógyártókra és a Toyotára jellemző mobilitás jövője előttünk áll, ha továbbra is ezen az úton haladunk. Hiszek ebben! Változtassuk meg az autók jövőjét! Ez a feladatunk, mivel mobilitási vállalattá kívánunk válni. Megingathatatlan motivációinkból kiindulva, erős akarattal és szenvedéllyel vállaljuk a kihívásokat. Mostantól figyeljék a Toyotát.”

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...