Filter.hu néven folytatja a magyar fejlesztésű – eddig Toptalq elnevezéssel működő – innovatív hírszűrő platform, amely a Hiventures 100 millió forintos tőkeemelésével ígéretes fejlődés elé néz. Az újragondolt hírgyűjtő portál célja, hogy nemzetközi szinten is megváltoztassa a hírfogyasztás módját.
A Filter.hu működésének lényege, hogy az interneten található információkat könnyen érthető és jól kezelhető témákba rendezi. Az innovatív megoldás így az aktuális témakörökre helyezi a hangsúlyt, ami az információk személyre szabottabb szűrését és egy terület alaposabb megismerését is lehetővé teszi a felhasználók számára. A portál rendszerének alapja a saját fejlesztésű hírgyűjtő szoftver és az egyedi kialakítású webes megjelenítési felület. A portál jelenleg több mint 100, aktuális eseményeket feldolgozó vagy általános témában automatizáltan, algoritmus segítségével gyűjti az online elérhető megjelenéseket, amelyeket szerkesztői támogatással, időrendi sorrendben, intuitív felhasználói platformon tesz közzé látogatói számára. Az egyes hírek címe, illetve pár szavas bevezetője alapján a látogatók továbbkattinthatnak az eredeti hírforrásra.
A témák gyűjteménye az aktuális politikai és gazdasági történésektől, a legnépszerűbb bulvár híreken, sztárkapcsolatokon, karikatúrákon, lakberendezésen, érdekes történelmi eseteken, technológiai újításokon, illetve hobbikon át egészen az egyes sportágakig terjedhet. A témakörökhöz kapcsolódó anyagokat a felületen két, esetenként pro és kontra szempont szerint csoportosítják. A módszer segítségével az ellentétes vélemények is egy helyen érhetők el, segítve a kiegyensúlyozott tájékoztatást, ami a platform elindításakor az egyik legfontosabb cél volt. A Filter fejlesztőinek tapasztalata szerint az újfajta hírkeresési megoldásra egyre nagyobb igény mutatkozik. „Jelenleg sincs tudomásunk más hasonló weboldalról, ahol ezzel a módszerrel is követhetőek lennének többek között az egészségüggyel vagy az oktatással kapcsolatban megjelenő pozitív vagy negatív hangsúlyú hírek.” – hangsúlyozta Végvári Imre, a portál egyik alapító tulajdonosa.
A portál legújabb frissítésének eredményeként, az egyes témáknál található csúszka beállításának segítségével az oldal látogatói azt is megnézhetik, hogy melyek a legnépszerűbb cikkek a Filteren. A fejlesztők további tervei szerint hamarosan a felhasználók előtt is megnyílik a lehetőség, hogy a Filter motorja segítségével saját témákat indítsanak.
Az oldalt 2015-ben, az Új Széchenyi Kockázati Tőke Program keretében, a GB & Partners Kockázati Tőkealap-kezelő Zrt. segítette a piacra lépésben. A befektetés révén létrejött portál jelenleg 6 fős stábot foglalkoztat, és folyamatosan növekvő forgalommal napi mintegy 40-50 ezer egyedi látogatót vonz. Az oldal – még Toptalq.hu néven – 2016-ban elnyerte az „Év honlapja” díjat. A Hiventures révén megvalósult második körös befektetés mögött a 1,5 éves sikeres működés, növekvő látogatottság és a meggyőző koncepció áll.
Tavaly ezernél is több innovatív projekt érkezett a Hiventures befektetési programjaiba, amelyből több mint 130 esetben született pozitív döntés, összesen 11 milliárd forint értékben. A legtöbb befektetett projekt Közép-Magyarországon, Észak-Alföldön és Közép-Dunántúlon valósult meg. A kezelt tőke mennyiségét tekintve a Hiventures jelenleg Közép-Kelet-Európa legnagyobb tőkealapja. A Dow Jones VentureSource riportja szerint, az alapkezelő első negyedéves eredményei alapján, Európa legaktívabb befektetője. Állami tulajdonú kockázati tőketársaságként, valamint az MFB Csoport tagjaként Európai Uniós és saját forrásból, 57 milliárd forintnyi tőkével segíti a hazai innovatív vállalkozásokat és startupokat inkubációs, magvető és növekedési befektetési életszakaszokban. A Filter a Hiventures magvető programjától kapott pénzügyi támogatást a további növekedéshez.
„A tőkeinjekcióval az a célunk, hogy a sikeres magyarországi bemutatkozást követően, a hírgyűjtők piacán meghatározó szereplővé tegyük a Filtert, miközben a hazai hírportálok kiemelt partnerévé válunk egy olyan megoldással, amire nem láttunk még példát sem itthon, sem külföldön” – emelte ki Grégász Zsolt, a cég társalapítója. „Algoritmikus, automatizált alapjainak köszönhetően a portál nyelvfüggetlen és gazdaságosan formálható, így más nyelvekre átállítva később a regionális és a nemzetközi piacon is sikert érhetünk el ezzel a magyar fejlesztéssel. Mindeközben igyekszünk megoldást biztosítani a hatékony széleskörű tájékozódásra, és elkerülni a sokat emlegetett „Facebook-buborék” negatív hatásait” – tette hozzá a szakember.