- Hirdetés -

Megváltoztatnák a hírfogyasztást

|

Filter.hu néven folytatja a magyar fejlesztésű – eddig Toptalq elnevezéssel működő – innovatív hírszűrő platform, amely a Hiventures 100 millió forintos tőkeemelésével ígéretes fejlődés elé néz. Az újragondolt hírgyűjtő portál célja, hogy nemzetközi szinten is megváltoztassa a hírfogyasztás módját.

A Filter.hu működésének lényege, hogy az interneten található információkat könnyen érthető és jól kezelhető témákba rendezi. Az innovatív megoldás így az aktuális témakörökre helyezi a hangsúlyt, ami az információk személyre szabottabb szűrését és egy terület alaposabb megismerését is lehetővé teszi a felhasználók számára. A portál rendszerének alapja a saját fejlesztésű hírgyűjtő szoftver és az egyedi kialakítású webes megjelenítési felület. A portál jelenleg több mint 100, aktuális eseményeket feldolgozó vagy általános témában automatizáltan, algoritmus segítségével gyűjti az online elérhető megjelenéseket, amelyeket szerkesztői támogatással, időrendi sorrendben, intuitív felhasználói platformon tesz közzé látogatói számára. Az egyes hírek címe, illetve pár szavas bevezetője alapján a látogatók továbbkattinthatnak az eredeti hírforrásra.

A témák gyűjteménye az aktuális politikai és gazdasági történésektől, a legnépszerűbb bulvár híreken, sztárkapcsolatokon, karikatúrákon, lakberendezésen, érdekes történelmi eseteken, technológiai újításokon, illetve hobbikon át egészen az egyes sportágakig terjedhet. A témakörökhöz kapcsolódó anyagokat a felületen két, esetenként pro és kontra szempont szerint csoportosítják. A módszer segítségével az ellentétes vélemények is egy helyen érhetők el, segítve a kiegyensúlyozott tájékoztatást, ami a platform elindításakor az egyik legfontosabb cél volt. A Filter fejlesztőinek tapasztalata szerint az újfajta hírkeresési megoldásra egyre nagyobb igény mutatkozik. „Jelenleg sincs tudomásunk más hasonló weboldalról, ahol ezzel a módszerrel is követhetőek lennének többek között az egészségüggyel vagy az oktatással kapcsolatban megjelenő pozitív vagy negatív hangsúlyú hírek.” – hangsúlyozta Végvári Imre, a portál egyik alapító tulajdonosa.

A portál legújabb frissítésének eredményeként, az egyes témáknál található csúszka beállításának segítségével az oldal látogatói azt is megnézhetik, hogy melyek a legnépszerűbb cikkek a Filteren. A fejlesztők további tervei szerint hamarosan a felhasználók előtt is megnyílik a lehetőség, hogy a Filter motorja segítségével saját témákat indítsanak.

Az oldalt 2015-ben, az Új Széchenyi Kockázati Tőke Program keretében, a GB & Partners Kockázati Tőkealap-kezelő Zrt. segítette a piacra lépésben. A befektetés révén létrejött portál jelenleg 6 fős stábot foglalkoztat, és folyamatosan növekvő forgalommal napi mintegy 40-50 ezer egyedi látogatót vonz. Az oldal – még Toptalq.hu néven – 2016-ban elnyerte az „Év honlapja” díjat. A Hiventures révén megvalósult második körös befektetés mögött a 1,5 éves sikeres működés, növekvő látogatottság és a meggyőző koncepció áll.

Tavaly ezernél is több innovatív projekt érkezett a Hiventures befektetési programjaiba, amelyből több mint 130 esetben született pozitív döntés, összesen 11 milliárd forint értékben. A legtöbb befektetett projekt Közép-Magyarországon, Észak-Alföldön és Közép-Dunántúlon valósult meg. A kezelt tőke mennyiségét tekintve a Hiventures jelenleg Közép-Kelet-Európa legnagyobb tőkealapja. A Dow Jones VentureSource riportja szerint, az alapkezelő első negyedéves eredményei alapján, Európa legaktívabb befektetője. Állami tulajdonú kockázati tőketársaságként, valamint az MFB Csoport tagjaként Európai Uniós és saját forrásból, 57 milliárd forintnyi tőkével segíti a hazai innovatív vállalkozásokat és startupokat inkubációs, magvető és növekedési befektetési életszakaszokban. A Filter a Hiventures magvető programjától kapott pénzügyi támogatást a további növekedéshez.

„A tőkeinjekcióval az a célunk, hogy a sikeres magyarországi bemutatkozást követően, a hírgyűjtők piacán meghatározó szereplővé tegyük a Filtert, miközben a hazai hírportálok kiemelt partnerévé válunk egy olyan megoldással, amire nem láttunk még példát sem itthon, sem külföldön” – emelte ki Grégász Zsolt, a cég társalapítója. „Algoritmikus, automatizált alapjainak köszönhetően a portál nyelvfüggetlen és gazdaságosan formálható, így más nyelvekre átállítva később a regionális és a nemzetközi piacon is sikert érhetünk el ezzel a magyar fejlesztéssel. Mindeközben igyekszünk megoldást biztosítani a hatékony széleskörű tájékozódásra, és elkerülni a sokat emlegetett „Facebook-buborék” negatív hatásait” – tette hozzá a szakember.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...