- Hirdetés -

Megvannak a legnépszerűbb munkáltatók

|

A Zyntern.com éves felmérése szerint a legnépszerűbb munkáltatók versenyét idén a Magyar Telekom Nyrt. nyerte a pályakezdők szemében. A dobogó második fokán a OTP Bank Nyrt., harmadikon pedig a Robert Bosch Kft. végzett. A kutatásból az is kiderült, iparáganként melyik cégeket értékelik a legvonzóbbnak a fiatalok. A munkaadók típusát illetően a válaszadók döntő többsége (59%) nemzetközi nagyvállalatnál helyezkedne el, és a tavalyi évhez képest csökkent a startupok népszerűsége és a fiatalok vállalkozó kedve is. Valamint arra is fény derül mely cégek programjai és kampányai nyeték el idén a fiatalok szívét a Zinternship Awards keretén belül.

Egyre népszerűbb téma a munkáltatói márkaépítés világszerte és ez bizony nem véletlen. Nem lehet eléggé hangsúlyozni mennyire jövedelmező egy cég számára, ha energiát fektet a munkáltatói imidzs fejlesztésébe. Ugyanis ezzel nemcsak, hogy könnyebben találnak jobb minőségű jelölteket betöltetlen állásaikra, de sok marketing költséget is megspórolnak a szájhagyomány útján terjedő pozitív véleményekkel. A Zyntern 2020-ban és 2021-ben is feltérképezte melyik munkáltatók nyerték el leginkább a fiatalok szimpátiáját, most pedig megtudhatjuk, hogyan alakult a toplista 2022-ben.

 

A kutatásról

 

A Zyntern.com piacvezető hazai állásportál idén ötödik alkalommal végzett országos kutatást, melynek fókuszában a fiatalok munkaerőpiaci preferenciáinak vizsgálata állt. A felmérés idén ötödik alkalommal került megrendezésre 2022 májusában és közel 3000 fiatal töltötte ki részletes kérdőívet. A kutatás kérdései többek között kitértek a fiatalok munkahelyválasztási tényezőire, pályakezdő fizetési igényükre és a legvonzóbb munkaadókra.

 

A Zyntern, mint legnépszerűbb Z-generációs állásportál, a pályakezdők (16-28 éves korosztály) preferenciáit állítja a középpontba, így kiderül melyik cégek hódítanak a fiatalok körében. A kutatásból azt is megtudhatjuk, melyek az elsődleges munkahelyválasztási szempontok a mai egyetemisták számára. Legfontosabb kritériumnak idén a versenyképes fizetést jelölték meg, mely a korábbi évekhez képest lényegesen nagyot ugrott a preferencialistán. Továbbá, kiemelten fontos számukra, ha elismeri a munkáltató a jó teljesítményt, és ha van fejlődési- és karrierlehetőség a cégnél.

 

A kitöltők azokat a munkahelyeket, ahol szívesen dolgoznának, szabadszavas formában, maximum 5 cég említésével adták meg. A legvonzóbb munkaadókra adott válaszokat a kutatók tanulmányi terület és szakmai háttér alapján vizsgálták.

 

Az összesített nyertesek

 

1.Magyar Telekom Nyrt.

2.OTP Bank Nyrt.

3.Robert Bosch Kft.

4.Google LLC

5.Richter Gedeon

A legnépszerűbb cégek a 2021-es évhez képest nem sokat változtak. Míg a tavalyi előtti legnépszerűbb Google idén visszakerült a top 5 közé, addig a tavalyi első Audi lecsúszott a hatodik helyre. A Telekom magas vitte idén a pálmát, míg a Bosch és az OTP Bank megőrizte előkelő pozícióját, a Richter Gedeon pedig felküzdötte magát az ötödik helyre. Az élvonalban helyett kapott még a Morgan Stanley, a MOL, a Vodafone, a KPMG és a DELOITTE. A TOP 30-ban kereskedelmi láncok, big4-ok, bankok, FMCG-k, globális technológiai vállalatok és állami szereplők is helyet kaptak.

Szakterületenkénti rangsorok

 

Az összesített eredményeken felül a kutatásból az is kiderül melyik cégek a legnépszerűbbek az adott szakterületen tevékenykedők számára. Ahhoz, hogy pontosabb képet kapjunk a piac jelenlegi helyzetéről érdemes ezekre a rangsorokra is vetni egy pillantást.

 

Gazdaságtudomány

 

1.Otp Bank Nyrt.

2.Morgan Stanley

3.Magyar Telekom Nyrt.

4.MOL Magyarország

5.Deloitte Zrt.

Gazdasági területen a top 10-ben került az OTP Bank, a Morgan Stanley, big4ok (KPMG, PWC, Deloitte), a MOL, mint magyar nagyvállalat, az Aldi és a Bosch, valamint a Google.

IT/Informatika

 

Magyar Telekom Nyrt.

Google LLC

Morgan Stanley

EPAM Systems

OTP Bank Nyrt.

 

Informatikai területén a legnépszerűbb vállalat idén is a Telekom lett. Nem sokkal lemaradva követte a Google, és a Morgan Stanley. Éppen lecsúszott a dobogóról az EPAM, az OTP Bank és a Microsoft. Az élen, top 10-ben végzett még továbbá az IBM, a Bosch, a Microsoft, az Evosoft és holtversenyben az Ericsson és az SAP.

Műszaki, mérnöki

 

Robert Bosch Kft.

Audi Hungária

Knorr-Bremse Hungary, Richter Gedeon Nyrt.

Siemens

Continental Magyarország

 

Mérnöki területeken a Bosch, az Audi, a Knorr- Bremse és a Richter Gedeon vitte a pálmát. A top 5-ben helyet kapott a Siemens és a Continental. A legvonzóbb munkáltatók közé került még idén a Thyssenkrupp, a BMW, a Mercedes a Dana Corporation, az Egis és a KÉSZ Holding.

Társadalomtudomány

1.Magyar Telekom Nyrt.

2.Google LLC

3.ENSZ

4.Robert Bosch Kft.

5.MOL Magyarország

Társadalomtudományi területekről érkező kitöltők válaszai alapján első helyen a Telekom végzett, második helyen zárt a Google, harmadikon pedig az ENSZ. Őket követi a Bosch és MOL. De az első 10-ben helyet kapott még az OTP Bank, a Vodafone, az UNICEF, az Apple és az RTL klub.

Bölcsészettudomány

 

1.Magyar Telekom Nyrt.

2.Vodafone Magyarország

3.Aldi Magyarország, IBM

4.Robert Bosch Kft.

5.Google LLC

 

Bölcsészettudományok területén a telcom cégek vitték a pálmát, első helyen a Telekom, másodikon a Vodafone végzett. Őket követte az Aldi és IBM, a Bosch és a Google. De helyet kapott a legszimpatikusabbak között az OTP Bank, a Samsung a BP az EPAM és a Lidl. Népszerűek továbbá a bölcsész fiatalok körében a múzeumok és rendezvényszervező irodák is.

Természettudomány

A természettudományi területen tanulók között első helyen végzett a Richter, másodikon a MOL, harmadikon pedig holtversenyben az Egis és érdekes módon a Morgan Stanley. Élen végzett továbbá a Sanofi, a Bayer, a Teva, a Bosch, és a Continental. A top 10-ben helyett kapott továbbá a Google és a Hortobágyi Nemzeti Park.

Turizmus/vendéglátás

A legtöbb turizmus és vendéglátás területén tevékenykedő fiatalok számára a hotelek a legvonzóbbak (Hilton, Accor, Danubius, Four Seasons, Marriott), de az utazási irodákat (Neckermann) bankokat (OTP Bank, Raiffeisen) is nagy számban említettek. Az első helyen ennek ellenére a Google végzett, negyedik helyre került a Telekom és nyolcadikként zárt a GE.

Agrár

Agrár területeken olyan FMCG-k vezetnek, amelyek gyártási tevékenységet is folytatnak Magyarországon, illetve egyben jelentős retail láncok. Idén a Bonafarm vitte a pálmát, tőle nem sokkal lemaradva végzett a KITE és érdekes módon az OTP Bank. A dobogó harmadik fokán a Bonduelle áll, őt követi a Ceres és a Chio. A top 10-es listába még olyan cégek kerültek, mint az Bayer AG, az Axiál, a Dreher, a Kometa és a NAIK.

Államtudományok

Az államtudományok területén legnépszerűbbek az ügyészségek, bíróságok és bankok (OTP Bank, Raiffeisen Bank, MKB Bank) voltak. A top 10-be bekerült továbbá a Telekom, az SAP, a NAV, az MVM és a Design Terminál.

 

Jog

A legtöbb jogot végzett pályakezdő az ügyvédi irodákat tartja a legvonzóbbnak, de gyakran visszaköszönt a bíróság, ügyészség és az Igazságügyi Minisztérium intézménye is. Cégek tekintetében pedig a Telekom, az OTP Bank, a Bosch, a PwC, a KPMG, a Vodafone, a Lidl, a Deloitte és az Aldi végzett előkelő helyen.

Művészet

A művészetiseknél a Google, az RTL klub, a Netflix és a Budapest Park kapta a legtöbb említést, de népszerűnek számítottak még a nagyvállalatok és könyvesboltok is.

Pedagógus

A pedagógusoknál nem meglepő módon az iskolák és óvodák és bölcsődék végeztek, cégek tekintetében pedig a Google, IBM, Lidl, Yettel, NI neve került elő leggyakrabban. Ezen felül köreikben sokan választottak non-profit szervezeteket.

Középiskolásoknál

Egyértelműen idén a Budapest Park, a Starbucks és a Sziget Fesztivál nyerte a versenyt.

 

A legnépszerűbb pályakezdőket megszólító cégek, nem csak a kutatás eredményeképpen, de egy szakmai munkáltatói verseny keretében is bizonyíthattak. Ugyanis a Z generáció hazai szakértője, a Zyntern.com idén 4. alkalommal szervezte meg a legjobb munkáltatók versenyét. A Zynternship Awards Díjátadón 2 kategóriában díjazták a cégeket közönség szavazás és szakmai zsűri megítélése alapján a idei Business Fest színpadán. Ezek alapján kiderült, melyek Magyarország legjobb gyakornoki és pályakezdő programjai, és melyek az év legjobb Z generációnak szóló munkáltatói márkakampányai.

Talent Starter kategória

A legkiválóbb, legkomplexebb és legjobban felépített gyakornoki, pályakezdő programok versenye!

A szakmai zsűri alapján bornz minősítést szerzett a BAT Firework Programja, a Diligent Internship Programja és az Unilever Talent Camp Programja.

Ezüst minősítést kapott az Adnovum Software Engineering Internship Programja, az E.On Graduate.on Frissdiplomás Programja, a Dorsum Gyakornoki Programja és az Accenture Recruitment Marketing campaign-ja.

Valamint, arany minősítést szerzett a EATON Early Talent Leadership Development Programja, az Unilever Future Leaders Programja és a Magyar Bankholding Gyakornoki Programja.

A közönségszavazás eredménye alapján pedig első helyen E.On Graduate.on Frissdiplomás Programja, második helyen az Unilever Future Leaders Programja, harmadik helyen pedig holtversenyben az EATON Early Talent Leadership Development Programja és az Accenture Recruitment Marketing campaign-ja.

Creative & Attractive kategória

A legkiválóbb, legkomplexebb és legjobban felépített munkáltatói márka kampányok és aktivitások versenye!

A szakmai zsűri véleménye alapján ezüst minősítést kapott a KPMG Irodai történetek videósorozata, valamint a PwC Magyarország Hiring Week 2022 Auditor kampánya.

Továbbá arany minősítést érdemelt ki a Audi Plan@Tech Challenge mérnök hallgatói verseny kampánya.

A közönségszavazás eredénye szerint a dobogó első fokára szintén az Audi Plan@Tech Challenge kampánya került, őt követte a PwC Magyarország Auditor kampánya és harmadik helyen végzett a KPMG Irodai történetek videósorozata.

Ezek tehát 2022 legnépszerűbb és leg Z generáció-barátabb munkáltatói a Zyntern.com felmérése és szakmai versenye alapján. A legnépszerűbb cégek listáját áttekintve egyértelműen látható, hogy számos vállalat a legkülönbözőbb szakterületeket átívelően népszerű a fiatalok körében, és sokan közülük a kampányaik és proramjaik révén tűnnek ki a tömegből. Ami biztosan közös ezen népszerű munkaadókban, hogy ismert és tudatosan épített munkáltatói márkájuk, és aktív campus kommunikációs jelenlétük van, illetve sok esetben kiépült felsőoktatási kapcsolatokkal rendelkeznek.

 

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...

Ez lehet a digitális bankolás jövője

A COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez – derül ki a Deloitte legfrissebb, Digital Banking...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...