- Hirdetés -

Melyik e-kereskedelmi szektor bővülhet még?

|

Az e-kereskedelmi szektor a koronavírus-járvány kereskedelemre gyakorolt hatásai miatt rakétaszerű növekedésre kapcsolt, éves szinten akár 25%-kal növekedhet a hazai online piac. Nemcsak a járvánnyal közvetlenül összefüggő piacok, mint az FMCG, vagy a műszaki cikkek online piaca erősödhet, de egyes prognózisok szerint a pharma, az építőipar, és a B2B szektor jelentős digitalizációjára is számítani lehet.

Az e-kereskedelmi boomot érzékelve számos kis- és középvállalat kacérkodik saját webáruház elindításával, vagy meglévő webshopjának fejlesztésével: míg a kisebb starterek inkább a gyorsabban, könnyebben elindítható bérelt webáruházak irányába mozdulnak, addig a közepes, – és nagyvállalatok hosszú távon az egyedi fejlesztésű megoldások felé nyithatnak.

Egy új, online értékesítési csatorna elindítása azonban komplex folyamat, támogató területek sora, mint logisztika, ügyfélszolgálat, valamint marketingtámogatás is szükséges hozzá.

“Egy hatékony webshop működtetése csak átgondolt stratégia és módszertan mentén lehet sikeres. Sok felesleges buktatótól kímélheti meg magát az a cég, aki a nulladik lépéstől a számára ideális irányba indul el, és figyelembe veszi a szakértői tanácsokat“ – mondta Máriás Zsigmond, az e-kereskedelmi szoftvereket fejlesztő LogiNet System ügyvezetője.

Az online térbe növekedni vágyó vállalkozásoknak nem csupán az ideális webshop rendszer, de a mindenkori igényeknek megfelelő termékek listázása is hasonlóan fontos szempont lesz a jövőben.

A járvány ugyanis olyan termékek online eladását is megdobta, amelyekkel ‘békeidőben’ nem értek volna el ilyen mértékű forgalomnövekedést: “A járvány új termékkategóriákat emelt fel, a partnereink karácsonyi forgalomról számoltak be a tisztítószerek, a műszaki cikkek, vagy éppen a játékkonzolok piacán. Ezek mellett azt látjuk, robbanás előtt áll a B2B kereskedelem és az építőipar is, ahonnan mind webshop nyitások, mind mobilapplikáció fejlesztések iránt fokozott érdeklődést tapasztalunk”- tette hozzá Máriás Zsigmond.

A LogiNet a piaci szereplők edukációját szem előtt tartva létrehozott egy, a 2020-as trendekre és a koronavírus hatásaira aktualizált digitális tudástárat. A cég nemrégiben publikált e-bookja egy webshop nyitása és fejlődése körüli leggyakoribb kérdésekre ad lehetséges megoldásokat, hazai esettanulmányok és helyi sajátosságok kiemelésével.

Az iparági szakértők bevonásával készült tanácsadói kézikönyvet a LogiNet a tervek szerint folyamatosan frissíti, és további platformokon, így online webinárokon, blogokon és egyéb social media felületeken is népszerűsíti az iparági szereplők körében.

Az ingyenesen hozzáférhető e-book elsősorban azoknak a közép- és nagyvállalatoknak lehet hasznos, akik már belekezdtek az online értékesítésbe, de szeretnének buktatók nélkül a következő szintre lépni, miközben fel kívánják gyorsítani a növekedésüket.

Az e-book konkrét tippeket is ad a hosszú távú versenyelőny fenntartásához; a UX, service design és a mobil applikációk nyújtotta lehetőségek kiaknázásával.

A LogiNet Ecommerce növekedés sikerkönyve letölthető ITT.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Így várja az ünnepi rohamot a GLS

Az ünnepi időszak minden évben különleges felkészülést igényel – a GLS Hungary egész éves adatvezérelt működésének és előrelátó tervezésének köszönhetően idén is készen áll, hogy az ünnepi csúcsforgalom alatt is időben célba érjenek a...

Átalakul az ingatlanpiac: egyre nehezebb eladni az ilyen házakat

A szülők legyenek annyira közel, hogy tudjanak segíteni, de velük egy fedél alatt élni nem szeretnének a fiatalok - összegzi tapasztalatait Bognár Katalin a GDN Ingatlanhálózat - GARDEN City irodájának vezetője. A fővárosban és...

Komolyabban veszik a cégek a generációváltást

Az utóbbi évek felmérései azt mutatták, hogy ugyan foglalkoznak a magyar, magántulajdonú vállalkozások a generációváltás témájával, nem a téma fontosságának megfelelő súllyal teszik azt. Azonban a legfrissebb kutatás alapján a trend fordulni látszik. Egyre...

Kiderült, mi hajtja a zöldhiteleket

A Magyar Nemzeti Bank adatai szerint a teljes zöld vállalati és önkormányzati hitelállomány 2020 végi 69 milliárd forintról több mint kilencszeresére nőtt, elérve a 633,45 milliárd forintot 2024 közepére. A bank a vállalati szegmensben...

A jövőben máshogy vásárolunk majd az IKEA-ban

Innovatív és izgalmas megoldásokkal járul hozzá a vásárlói élmény forradalmasításához az IKEA. A soroksári áruház új CGI videójával a jövő IKEA-élményét mutatja be, mindezt szórakoztató és figyelemfelkeltő módon a legújabb technológiák segítségével. A futurisztikus...

Ez a legfontosabb a munkavállalóknak a fizetés mellett

A világtörténelemben a Z-generáció a valaha élt legnépesebb generáció, egyes kutatások szerint pedig néhány év múlva a munkaerőpiac közel 30 százalékát teszik majd ki. Éppen ezért rendkívül fontos, hogy a munkáltatók megfelelően illesszék őket...

Nagyot nőne Európában a luxusszállodalánc

A Hyatt jelentős növekedést tervez a közép- és kelet-európai térségben a következő években, folytatva ezzel a márka lendületét a régióban. A tervek szerint 2027-ig öt új Hyatt Regency szálloda és üdülőhely nyílik Horvátországban, Albániában,...

Új zónát nyitott a repülőtéren a GreenGo

A GreenGo új repülőtéri zónájának megnyitása valós felhasználói igényekre reagál, hiszen egyre többen szeretnének közvetlen hozzáférést a budapesti légikikötőhöz, hogy gyorsan és kényelmesen érjék el járatukat, vagy hogy landolás után minél hamarabb autóba ülhessenek....

Advent első hétvégéje igazi művészeti csemegét kínál

Advent első hétvégéjén, november 29-december 1. között ingyenes programsorozattal várják a kortárs képzőművészetek kedvelőit. 2024-ben 31 galéria, műterem, kiállítótér és kulturális helyszín csatlakozott az ART WEEKEND BUDAPEST-hez (AWB), amelynek idei központi témája a mozgás,...

Megújult a Port

Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port. A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350...

Így várja az ünnepi rohamot a GLS

Az ünnepi időszak minden évben különleges felkészülést igényel – a GLS Hungary egész éves adatvezérelt működésének és előrelátó tervezésének köszönhetően idén is készen áll, hogy az ünnepi csúcsforgalom alatt is időben célba érjenek a...

Átalakul az ingatlanpiac: egyre nehezebb eladni az ilyen házakat

A szülők legyenek annyira közel, hogy tudjanak segíteni, de velük egy fedél alatt élni nem szeretnének a fiatalok - összegzi tapasztalatait Bognár Katalin a GDN Ingatlanhálózat - GARDEN City irodájának vezetője. A fővárosban és...

Komolyabban veszik a cégek a generációváltást

Az utóbbi évek felmérései azt mutatták, hogy ugyan foglalkoznak a magyar, magántulajdonú vállalkozások a generációváltás témájával, nem a téma fontosságának megfelelő súllyal teszik azt. Azonban a legfrissebb kutatás alapján a trend fordulni látszik. Egyre...

Kiderült, mi hajtja a zöldhiteleket

A Magyar Nemzeti Bank adatai szerint a teljes zöld vállalati és önkormányzati hitelállomány 2020 végi 69 milliárd forintról több mint kilencszeresére nőtt, elérve a 633,45 milliárd forintot 2024 közepére. A bank a vállalati szegmensben...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...