Bár már most is többmillióan foglalkoznak az adatok kezelésével és hasznosításával Európában, hiány van megfelelően képzett szakemberekből. A BrandMania annak járt utána, hogyan lehet hasznosítani a felhalmozott adatokat, és a műsorból az is kiderül, hogy miért olyan a Lego kockák kereskedelme, mint a vadnyugat.
Messiről és társairól másfél millió adatot rögzítenek mérkőzésenként, a big data ma már mindenhol hódít. A digitális forradalomnak köszönhetően óriási mennyiségű adat termelődik nap mint nap. Az IDC kutatócég szerint az európai adatpiac már most is 50 milliárd euró értékűre tehető, de 2020-ra több mint 110 milliárdos lehet, gazdasági hatása pedig még ennél is sokkal nagyobb. A márkáknak mindez hatalmas kihívást és lehetőséget jelent, a BrandMania legújabb adásából pedig kiderül, hogyan alkalmazkodnak az új helyzethez a vállalkozások.
Körmendi György, a Clementine Consulting ügyvezető igazgatója szerint a nagyobb cégek túlnyomó többsége ma már használ ilyen technológiát, különböző mértékben, komplexitással és szinten. A kisebb vállalkozásoknál most kezdődik ennek a lassú bevezetése.
Lányi Dávid, az IBM Research kutatómérnöke arról beszélt a BrandMania stábjának, hogy manapság érkezünk meg a kognitív korszakba, ahol a legfőbb „természeti erőforrása” egy cégnek az adatai, az differenciálja őket, hogy ki mit tud elérni a saját adataiból. Azok lesznek a legerősebbek, akik élni tudnak az adat adta lehetőséggel, ez egy hosszú transzformáció, de elengedhetetlen lesz a versenyben.
Dévényi Edit, a K&H analitikus CRM vezetője szerint a big data kicsit Magyarországon még a távolabbi jövő. Most a már meglévő strukturált infókból kell minél több értéket kihozni. Nincs még itt a Kánaán, az a szint, hogy csak a social profilokra érdemes legyen figyelni. A legérdekesebb most a geoanalitika, a lokáció alapú marketing, a másik a hálózati analitika, az emberek/vállalatok egymás közötti viszonyainak elemzése.
A BrandMania legújabb adásából az is kiderül, hogy a biztosítóknak miért kulcsfontosságú a nagy mennyiségű adat kezelése, de azt is megtudhatják, hogyan kapcsolódik össze a Lego és a big data. A műsorban megszólal a Lego elemek kereskedelmével foglalkozó WLWYB alapítója, Kókai Dávid, aki többek között arról beszél, hogy világszinten milliárd dolláros üzletről van szó, azonban elsőként a magyar vállalkozás dolgozta fel ezt a piacot adattudományi eszközökkel. Az elmúlt 7 év adatai alapján mi tudjuk a legtöbbet erről a piacról, hogy melyik alkatrészt kelendő, mennyiért, így tudjuk árazni ezeket. Ez az üzletág Kóka Dávid szerint formájában a tőzsdére hasonlít, hiszen átlátható piactereken zajlik, de mivel szabályozatlan a piac, ezért ebből a szempontból olyan, mint a drogkereskedelem. Maga a vadnyugat.
A BrandManiából azt is megtudhatják, hol tart most a mesterséges intelligencia fejlesztése, illetve mennyire reális veszély az, hogy a robotok elveszik a munkahelyeket.
A BrandMania legújabb adásának ismétlését megnézheti szombat délelőtt az RTL Klubon, vagy ide kattintva.