A Schneider Electric „AI at Scale” címmel a mesterséges intelligenciával (MI) foglalkozó podcastet indított. A sorozat áttekintést nyújt a technológia jelenlegi helyzetéről. Az egyes epizódokban MI-szakértők és a mesterséges intelligenciát a gyakorlatban is használók osztják meg tapasztalataikat, számolnak be a kihívásokról és az eddigi eredményekről.
A Schneider Electric 2021-ben indította el saját MI-kiválósági központját, az „AI Hub”-ot, amely jelenleg több mint 350 MI-szakértőt foglalkoztat. Azzal, hogy a vállalat a szakértelmét és a világszerte elismert külső szakértők tudását podcast formájában elérhetővé teszi, széles közönség ismerheti meg a valós MI-alkalmazásokat, miközben tisztázza a gyakori tévhiteket, és párbeszédet indít a mesterséges intelligencia jövőjéről.
A podcast számos olyan kérdést vet fel, amelyek megválaszolása elengedhetetlen ahhoz, hogy ezt a technológiát az egész társadalom javára tudják alkalmazni. Többek között olyan témákat járnak körül a szakértők a beszélgetések során, mint azt, hogy miként lehet a legjobban kezelni az MI energiaigényét, hogyan lehet minél több nőt és minél sokszínűbb fejlesztői csoportokat bevonni a mesterséges intelligencia fejlesztésébe vagy hogyan lehet felkészíteni a munkavállalókat az MI intenzív használatára.
Az első epizódban Philippe Rambach, a Schneider Electric mesterséges intelligenciáért felelős vezetője arról beszél, hogy miért van egyáltalán szükségünk MI-re, milyen fontos a fenntartható és takarékos megközelítés a mesterséges intelligenciával kapcsolatban, és a technológia milyen szerepet játszik a dekarbonizáció, valamint az energiahatékonyság támogatásában. Emellett gyakorlati tapasztalatokat is megoszt arról, hogyan lehet az MI-t fokozatosan bevezetni annak érdekében, hogy a felhasználók elfogadják és olyan üzleti értéket képviseljen, aminek köszönhetően megtérül a befektetés.
A jövőbeli epizódokban többek között az MI alkalmazásáért, valamint az adatmenedzsmentért felelős szakemberek, technológiai vezetők, egyetemek és kutatóközpontok képviselői, illetve különböző ágazatok, a mesterséges intelligenciát a gyakorlatban is használó képviselői lesznek majd a vendégek. Az epizódokban a témák széles skálája jelenik majd meg, szó lesz például arról, hogyan hat az MI az adatközpontokra, a szolgáltatásokra, a gyártásra, a közlekedésre, az élelmiszer-feldolgozásra, vagy éppen a marketingre.