- Hirdetés -

Milliárdok nyomában – ügynökségeknél gyűjt információt a NAV

|

Több hazai ügynökségnél is érdeklődött az elmúlt hónapokban a NAV a Google- és Facebook-hirdetések kapcsán a Marketing&Media magazin információi szerint. A két cég egyelőre elkerülte a reklámadó-fizetést, azonban előfordulhat, hogy a helyzet hamarosan változik.

 

Rendszeresen elküldik a hazai ügynökségek a Google és a Facebook európai központjainak azt a nyilatkozatot, amit a náluk hirdetésre költött összegek alapján ki kellene tölteniük, azonban a két online szolgáltató ezekre érdemben nem reagál – tudta meg a Marketing&Media magazin. A dokumentumot a reklámadóra vonatkozó jogszabályok alapján a Nemzeti Adó- és Vámhivatalnak kellene visszaküldeniük az érintett társaságoknak, és elvileg ez képezné az adóbevallás alapját. Nagy meglepetést persze nem okoz, hogy az internetes hirdetési piac két legnagyobb szereplője nem igazán izgatja magát a magyar hatóságok esetleges lépései miatt, viszont az ügyfeleik számára hirdetési lehetőséget vásárló ügynökségek számára ez egy fontos lépés, hiszen így tudják igazolni az adóhatóság felé, hogy jogszerűen jártak el.

 

Már a reklámadó sokat vitatott bevezetése óta nagy figyelem kíséri azokat a próbálkozásokat, amelyek a két online óriáscég megadóztatására vonatkoznak. Becslések szerint tavaly a teljes hazai netes reklámpiaci bevétel mintegy fele, vagyis nagyjából 33 milliárd forint – egyéb iparági források 25-30 milliárdra teszik ezt az összeget – köthetett ki a Google-nél és a Facebooknál. Ez a 2016-os reklámadóval számolva – akkor még 5,3 százalékos adókulcs volt érvényben, ez az idén év közben 7,3 százalékra változott – 1,7 milliárd forintot jelent. A vizes világbajnokság költségvetéséhez, vagy éppen a stadionokra elköltött pénzhez képest ez elenyésző összegnek tűnik, a kormány mégis igen eltökélt abban, hogy behajtsa az online piac meghatározó szereplőitől is azt, ami a hazai szabályozás szerint a magyar költségvetést illeti meg.

 

Az idei évre vonatkozó adótörvények elfogadásakor a magyar döntéshozók egy érdekes konstrukcióval igyekeztek kezelni a helyzetet, ami lényegében a két nagy online szolgáltató alapos megbírságolására, majd európai jogsegély keretében a büntetés behajtására kínál lehetőséget. A közelmúltban Deutsch Tamás, a Digitális Jólét Programért felelős miniszterelnöki biztos beszélt erről a megoldásról, jelezve, hogy a Nemzeti Adó- és Vámhivatal a reklámadótörvény módosításával jogosítványt kapott arra, hogy egy adóbecsléssel megállapítsa, hogy mennyi magyarországi reklámadót kellett volna ezeknek a társaságoknak befizetniük, majd ezek után felszólítsa őket, hogy fizessék be az elmaradásukat. Ez valószínűleg eredménytelen lesz, azonban a miniszterelnöki biztos az Invitel Digitális Jólét Alapcsomagot kínáló szolgáltatókhoz való csatlakozása alkalmából augusztus végén tartott eseményen azt is érzékeltette, hogy a magyar állam valószínűleg így is jól jár majd ezzel a konstrukcióval, ugyanis a NAV bírságot állapíthat meg, amit az Európai Unió tagországaiban bevett jogsegély-automatizmus szerint az ír hatóságok tudnak behajtani. Ennek összege pedig extrém esetben akár hárommilliárd forint is lehet.

 

A Marketing&Media magazin megkeresésére több ügynökség – köztük a legnagyobbak egyike – is jelezte, hogy az elmúlt hónapokban a NAV információkat kért tőlük arra vonatkozóan, hogyan működik a Google- és Facebook-hirdetések elhelyezése, illetve mekkora összegről van szó. Ahogy korábban említettük, 2016-os adatokkal számolva nem lehet kiugróan nagy tétel a két vállalat adófizetési kötelezettsége, azonban figyelembe véve a digitális reklámpiac változását, néhány éven belül alaposan megváltozhat a helyzet. Tavaly 2015-höz képest majdnem 22 százalékkal nőtt ez a szegmens, és egyelőre nincs jele annak, hogy az idén változna a helyzet, jövőre pedig labdarúgóvébé, téli olimpia és országgyűlési választás is lesz, ami még jobban megdobhatja az online költést. Emellett azt sem lehet pontosan tudni, hogy jövőre mekkora lesz a reklámadó mértéke, hiszen az idén a második fél évben bevezetett 7,5 százalékos kulcsot a jövő évi adótörvényekben meg is változtathatják.

 

Az összeállítást teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvashatja el.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...