Milliárdos lehet az influencer médiaköltés itthon

A tavalyi év adatai és iparági szakértők véleménye szerint az influencer piac mérete Magyarországon éves szinten már meghaladhatja az 1 milliárd forintot. A piac vezető szereplői és a Kantar Hungary együttműködése révén mostantól havi frissítésű, összesített influencer médiaköltési adatok állnak majd a megbízók és a médiatervezők rendelkezésére. A közös adatszolgáltatás fő célja a szektorral kapcsolatos edukáció és az influencer piac transzparenciájának növelése.

Az influencer médiaköltés egyelőre a teljes reklámtorta 1%-ánál kisebb szelet, ám várhatóan a digitális hirdetési szektor korábbi növekedéséhez hasonló ütemben emelkednek majd az influencer média költések is – derül ki Kantar Hungary közleményéből. A hazai piaci dinamikával kapcsolatban bizakodásra ad okot, hogy a világ legfejlettebb piacán, az Egyesült Államokban az influencer marketing iparág a Mediakix adatai alapján és az Insider Intelligence szerint a tavalyelőtti 8 milliárd dollárról jövőre már 15 milliárdra nő. Az USA-ban megkérdezett vállalatok 66%-a a reklámbüdzséjük több mint 10%-át, 17%-uk pedig már a költségvetésük felét fekteti influencer kampányokba.

A magyar influencer piac szereplői egy korábban nehezen átlátható piaci szegmensben kívánnak új időszámítást kezdeni. Mostantól összesített influencer médiaköltési adatok jelennek majd meg a reklámpiac szereplői számára a többi hirdetési formához hasonló szerkezetben, azokkal összhangban. A tervek szerint meghatározott szektorokra bontott adatok is árnyalják majd az aggregált értékek alapján kialakuló képet.

Az együttműködésben jelenleg a Follow Me Agency, a NuHeadz Talent Management, a Special Effects Media és a Star Network vesznek részt. Ehhez a körhöz csatlakozott a Kantar Hungary, aki a saját tapasztalatai és szakmai standardjai alapján dolgozza fel az influencer médiaköltésekkel kapcsolatos információkat. A kommunikációs szakma a riport összesített eredményével a hazai reklámpiaci költéseket egyesítő Adex adatokban is találkozhat majd. Az influencer médiaköltések alapja a piaci szereplők önbevallása lesz.

Az influencer ügynökségi szakma összefogása azt is jelzi, hogy mára a valódi véleményvezérek megnyilvánulásai mögött komoly, professzionális szakmai háttér áll, olyan cégek, akikre bizalommal tekinthetnek a megbízók és a tartalomszolgáltatók is. Az együttműködést annak kezdeményezői a piaci evolúció természetes részének tartják, amely során a közös tanulási folyamat minden piaci szereplő számára tanulságokat hordoz majd.