Az RTL Klub két saját gyártású vígjátéksorozata vezeti a nézettségi toplistát. Az M4 Sporton közvetített meccsek is bekerültek a hét legnézettebb műsorai közé.
Az elmúlt hét gyakorlatilag semmilyen változást nem hozott az RTL Klub és a TV2 versenyében. A TV2 százalékpontra ugyanúgy 11,2 százalékos főműsoridős share-t ért el, mint egy héttel korábban. Az RTL Klub pedig a korábbi 14,9 százalékos eredményét megfejelte 0,1 százalékponttal.
Kettejük közül hétfőtől szombatig az RTL Klub ért el jobb főműsoridős eredményt, ezen belül a szombat estéjük sikerült a legjobban, amikor 19,5 százalékos közönségarányt hoztak össze a TV2 7,9 százalékával szemben. A vasárnapot nyerte a TV2, de igazából ezen az estén mindkét csatorna gyengén teljesített (TV2: 9,3%, RTL Klub: 8,6%).
Csoportszinten a helyzet változatlan. A 18-49 éveseknél és teljes napon a TV2 Csoport a piacvezető (TV2 Csoport: 23,5%, RTL Magyarország: 22%), a 18-49 éveseknél és főműsoridőben pedig az RTL-es televíziók vezetnek (RTL Magyarország: 27,5%, TV2: 25%).
12. hét / 11. hét / 10. hét (főműsoridős share, 18-49 évesek)
RTL Klub – 15% / 14,9% / 13,7%
TV2 – 11,2% / 11,2% / 11,9%
Egyes hétköznap esti műsorok heti átlagos közönségaránya, zárójelben a korábbi hét eredményei (12. hét, 18-49 évesek)
RTL Klub
Híradó – 18,9% (17,9%) – hétfőtől vasárnapig
Fókusz – 18,9% (19,5%)
Drága örökösök – 18,6% (19,1%)
Barátok közt – 14,6% (14,2%)
TV2
Tények – 12,4% (13,3%) – hétfőtől vasárnapig
Exatlon Hungary – 14,6% (14,4%)
Pénzt vagy éveket – 7,4% (8,5%)
Az RTL Klubon a Híradó, Fókusz, Drága örökösök hármas továbbra is nagyon erős, viszont a Barátok közt elmarad a főműsoridős csatornaátlagtól, bár nem sokkal. A szappanopera utáni sávban lévő heti műsorok közül a Cápák között (14,6%) és az Isten veled, Magyarország (14,1%) szerepelt a legjobban, a többi műsor még mindig nyűglődik: Doktor Murphy (9% és 12,8%), Gyertek át (9,9%), Toplista (9,7%), Alvilág (7,8%). De a vasárnap esti Star Wars filmekre sem kaptak rá a nézők, a legutóbbi Zsivány Egyes is csak 10,1 százalékos közönségarányt ért el.
A TV2-n az Exatlon Hungary továbbra is jól szerepel, bőven a csatornaátlag felett teljesít. Eleinte úgy tűnt, hogy a Pénzt vagy éveket jobb eredményeket fog szállítani, mint a megbukott Legyen Ön is Milliomos, de valahogy ez a műsor sem azt hozza, amit várni lehetett tőle.
Ahogy a sejthető volt, az RTL Klub képernyőjére visszatérő A mi kis falunk vonzotta a legtöbb nézőt a múlt héten. A 18-49 éveseknél 420 ezer, a teljes lakosságnál 1,03 millió nézője volt. Ezzel jó pár hét szünet után újra milliós nézőszámot láthatunk egy műsor neve mellett. A „második legnézettebb” cím a Drága örökösök múlt pénteki adásáé: a 18-49 éveseknél 313 ezres, a teljes lakosságnál 842 ezres nézettséget produkált a sorozat.
A TV2 legnézettebb műsora – a 18-49 éveseknél – az Exatlon Hungary hétfői adása volt, ami 242 ezer nézőt ültetett a képernyők elé. A műsor a teljes lakosságnál 650 ezres nézőszámmal futott. Ez utóbbi viszont nem volt elég ahhoz, hogy a teljes lakosságos TV2-s házi toplistán is elsők legyenek, ugyanis a szerdai Tényekre többen (762 ezren) voltak kíváncsiak.
A műsoros top 10-be két M4 Sport közvetítés is beverekedte magát, méghozzá a labdarúgó-válogatott meccsei. A vasárnapi Magyarország-Horvátország mérkőzés érte el a jobb nézőszámot (18-49 évesek: 285 ezer, teljes lakosság: 656 ezer néző). Ugyanakkor a csütörtöki Szlovákia-Magyarország meccs sem teljesített rosszul nézettségi szempontból (18-49 évesek: 210 ezer, teljes lakosság: 489 ezer néző).
A tíz legnézettebb műsor a 18-49 éveseknél:
A tíz legnézettebb műsor a teljes lakosságnál:
Heszler Róbert
Adatok forrása: RTL / Nielsen Közönségmérés
Megjegyzés: a 18-49 évesekre és a teljes lakosságra vonatkozó adatok magukban foglalják az időeltolásos tévézést is. Amennyiben nem jelezzük egy adatnál a célcsoportot, akkor az a 18-49 évesekre vonatkozik. A top 10-es táblázatokban a műsorok legnézettebb heti epizódjai szerepelnek.
Főműsoridő alatt a 19:00 és a 23:00 közötti időszakot értjük.