Nagyon erős, közel 1,2 milliós nézettséggel kezdett az X-Faktor. A Survivor nézőszáma viszont napról napra csökkent. Sokan voltak kíváncsiak a Magyarország-Portugália meccsre.
Múlt héten elkezdődött az őszi műsorrend és végre történt valami izgalmas a két vezető kereskedelmi televízió versenyében. A korábbi, még nyári struktúra szerinti héthez képest az RTL Klub 4,1 százalékponttal 17,9 százalékra növelte a közönségarányát. A TV2-nél ugyanez a növekedés 0,2 százalékpontot tett ki, így 9,8 százalékos share-rel zárták a hetet.
Ahogy majd a lentiekből látszik, az X-Faktornak köszönhetően kifejezetten erős volt az RTL Klub szombat estéje, amikor 26,7 százalékos közönségarányt produkáltak, a TV2 8,8 százalékával szemben. Amennyiben csak a hétfőtől péntekig terjedő főműsoridős időszakot nézzük a két csatorna esetében, akkor az RTL Klubnál 16,5 százalékos, a TV2-nél 10,7 százalékos átlagos közönségarányt kapunk.
35. hét / 34.hét / 33.hét (heti főműsoridős share, 18-49 évesek)
RTL Klub – 17,9% / 13,8% / 14,0%
TV2 – 9,8% / 9,6% / 7,7%
Egyes napi műsorok heti átlagos közönségaránya (35. hét, 18-49 évesek)
RTL Klub
Híradó – 18,4%
Survivor – 18%
Éjjel-nappal Budapest – 17,7%
Barátok közt – 17%
TV2
Tények – 15,7%
Séfek séfe – 12%
Áll az alku – 11,7%
Drágám, add az életed – 9,8%
Érdekesen alakult az azonos sávban lévő Survivor és a Séfek séfe versenye. A Survivor múlt hétfőn 22,4 százalékos közönségaránnyal nyitott, a Séfek séfe 9,5 százalékkal. Pénteken viszont már ugyanez 15, illetve 14,9 százalék volt. A Survivor nézőket vesztett, miközben a Séfek séfe újakat szerzett a péntekhez közeledve.
Nem véletlen, hogy az előre kiadott műsorhoz képest az RTL Klub vasárnap délután megismételte egyben a Survivor első öt epizódját. Érdemes lesz figyelni, hogy a realityre az ismétlések láttán rákattanó nézők tudják-e stabilizálni a Survivor nézettségét.
Amire biztosan nem lehet panasza az RTL Klubnak, az az X-Faktor. A 18-49 évesek körében és a teljes lakosságnál is ez volt a legnézettebb műsor. A 18-49 éveseknél ez 501 ezres nézőszámot és igen magas, 33,5 százalékos közönségarányt jelent. A teljes lakosságnál pedig 1,19 millió nézőt és 29,2 százalékos share-t.
A 18-49-es műsoros toplistára került RTL-es produkciók sorát csak két M4 Sport közvetítés tudta megtörni. A múlt hét második legnézettebb műsora volt a vasárnapi Magyarország-Portugália meccs, ami a kereskedelmi célcsoportnál 315 ezres nézőszámot produkált. A heti toplista 7. helyén végzett a vasárnapi Forma-1-es futam, amire 233 ezren voltak kíváncsiak.
A teljes lakosságnál a két sportközvetítés közül csak a labdarúgó mérkőzés fért be a top 10-be, ami 673 ezres nézettséggel futott, a Forma-1 561 ezer nézőt vonzott.
A teljes lakosságnál az X-Faktor után a jó öreg Barátok közt következik, aminek múlt szerdai epizódja 837 ezres nézettséget ért el, harmadik pedig a vasárnapi RTL Híradó volt 818 ezres nézőszámmal. A TV2 legnézettebb műsora a 684 ezres nézettségű keddi Tények volt, második pedig a szerdai Áll az alku, ami 629 ezres nézőszámot produkált.
A tíz legnézettebb műsor a 18-49 éveseknél:
A tíz legnézettebb műsor a teljes lakosságnál:
Heszler Róbert
Adatok forrása: RTL / Nielsen Közönségmérés
Megjegyzés: a 18-49 évesekre és a teljes lakosságra vonatkozó adatok magukban foglalják az időeltolásos tévézést is. Amennyiben nem jelezzük egy adatnál a célcsoportot, akkor az a 18-49 évesekre vonatkozik. A top 10-es táblázatokban a műsorok legnézettebb heti epizódjai szerepelnek.
Főműsoridő alatt a 19:00 és a 23:00 közötti időszakot értjük.