Első magyarországi kommunikációs szakmai elismerését vehette át Guy Libot, a K&H vezérigazgatója: az idén először átadott Signature CEO díj egyik nyerteseként az átadó után kérdeztük röviden arról, hogy véleménye szerint milyen szerepe van a marketingnek a gazdaság fejlődésében, valamint hogyan látja a K&H pandémia alatti kommunikációs teljesítményét. Továbbá megosztotta velünk tapasztalatait azzal kapcsolatban is, hogy nemzetközi vezetőként szerinte van-e különbség a hazai és külföldi marketingszakma között. (x)
- Mit gondol arról az állításról, hogy a marketing és a kreatív iparágak a gazdaság hajtómotorjai?
- Ha belegondolunk abba, hogy mi is az a marketing, akkor alapvetően azt látjuk, hogy egy szervezet által kínált termékeket és szolgáltatásokat juttat el a fogyasztókhoz. Tehát ha nincs marketing, tegyük fel, akkor bármit fejleszthetsz a termékek és szolgáltatások terén, ha az ügyfeleid nem tudnak róla, nem jut nyilvánosságra, akkor nem fogják megismerni és végül nem fogják használni sem. A marketing és a kommunikáció együttesen egy hidat alkotnak: az egyik oldalon ott van a termék és a fejlesztések, a másik oldalon pedig nyilvánvalóan ott vannak a fogyasztók. És ezt kell áthidalni, hogy ténylegesen eljuttassuk a termékeinket, a szolgáltatásainkat hozzájuk, és hogy tudatosíthassuk bennük, hogy mi hasznos számukra és mit kezdjenek vele.
- Sikeresnek tartja a vállalat kommunikációs tevékenységét a járvány alatt?
- Az évente átfogó kutatással mért Reputációs Indexünk szerint igencsak kiemelkedővé váltunk a pénzügyi szektorban – nevezetesen az elsők lettünk a pénzügyi szolgáltatók közt. Fontosnak tartom, hogy megmutassuk, hogy egy nehéz időszak alatt és után is képesek vagyunk hatékonyan fenntartani az értékes kapcsolatot köztünk mint szervezet és az ügyfeleink, a közönségünk között. Ez az Index is azt mutatja, hogy továbbra is és a pandémia ellenére is a legjobb megítélésnek örvendhetünk, és sikerült megőriznünk hírnevünket, miszerint ügyfeleink megbízható, mindazonáltal innovatív, a fenntarthatóság iránt elkötelezett, energikus, fiatalos és nem utolsó sorban modern bank és biztosítót látnak bennünk.
Fotón balról jobbra: Nagy Márton, Zámbó Szabina, Guy Libot, Horváth Magyary Voljč Nóra, Vaszary Ádám
- Alig ért véget a pandémia, máris egy újabb kihívást jelentő gazdasági helyzet felé tartunk. Mit gondol, egy vállalat kommunikációjának hogyan kellene igazodni az adott helyzetekhez?
- Úgy gondolom, hogy a válság idején is meg kell győződnünk arról, hogy az üzenet, amelyet ügyfeleink felé közvetítünk, valóban releváns számukra. Nyilvánvaló, hogy amikor más a gazdasági helyzet, másak a gazdasági feltételek, más dolgok is válnak fontossá számukra. Más gondjaik lesznek, más szükségleteik és így akár a termékkínálatnak, de a termékek előnyei közül kiemelt tulajdonságoknak, vagyis a kommunikáció üzenetének is mindenképp változnia kell. Emellett persze a márka alapértékeit, amiket az előbb felsoroltam, meg kell őrizni. Tehát egyszerre kell biztosítani az állandóságot, a képviselő értékek kommunikációját és a pillanatnyi helyzetre való érzékeny reagálást is, illetve a fogyasztói életkörülményre való reakciót. A kettőnek együtt kell tudnia megszólítani az ügyfelet, és akkor érhetjük el azt, hogy tényleg kiemelkedünk a sorból, hogy tényleg megérintjük őket. Hogy azt mondják: „ez egy nagyon fontos üzenet számomra, ez nekem szól”.
- A külföldi helyzeteket tekintve, mi a véleménye a marketing magyarországi helyzetéről? Mekkora különbséget lát köztük?
- Őszintén szólva nem hiszem, hogy sok különbség lenne. Mármint természetesen vannak helyi adottságokból adódó különbségek – különböző országoknak különböző kultúrája van –, viszont a szakmai érettség tekintetében nem hiszem, hogy Magyarországon a marketing, a kommunikációs tudás és annak gyakorlata bármilyen szempontból is különböző lenne, mint más országokban. A magyar szakemberek és egyben munkájuk egyenrangú partnerei a többi európai országénak. (x)