Egy valódi teszten szeretnék átélhetővé tenni a hálózatuk minőségét és erejét – mondta el Kovács András Péter a Szigettel kötött megállapodásuk kapcsán. A Yettel márka- és marketingkommunikációs igazgatója az mmonline.hu-nak adott interjúban beszélt a kooperáció részleteiről, a márkaépítésben rejlő lehetőségekről és arról is, hogy mik a távlati céljaik a branddel.
- A napokban jelentettétek be, hogy egy Tatabánya méretű város lakosságát kiszolgálni képes hálózatot telepítettetek a Szigetre a fesztivál kommunikációs partnereként. Meddig szól az együttműködési megállapodás és mi tartozik bele?
- Az eddig is meglévő kapcsolatunkat idén emeltük új szintre a Sziget Fesztivállal és jövőre, valamint 2026-ban is mi leszünk majd az esemény telekommunikációs partnerei. Az együttműködés nem csak arról szól, hogy odafigyelünk arra, hogy megfelelő legyen a mobilhálózat és az arra épülő szolgáltatások, hanem egyéb tevékenységeket is takar. Így például feltöltőkártyát is értékesítünk a fesztivál területén, ami főként az idelátogató külföldi vendégeknek lesz majd hasznos, de bárkinek jól jöhet, akinek rögtön aktiválható és felhasználható adatforgalomra van szüksége. Négy mobiltöltő pontot is kialakítottunk, amelyek mindegyike 16 telefont tud tölteni egyszerre és jól mutatja, hogy mekkora igény volt erre, hogy már az első naptól intenzíven használják ezeket a töltőket a fesztiválozók. Létrehoztunk a Szigettel közösen egy alkalmazást, a Yettel Sziget YoMo appot, melynek segítségével saját aftermovie-t készíthetnek a fesztiválozók. Az alkalmazással a Sziget hivatalos videójába kerülhetnek be, és oszthatják meg azt saját felületeiken. Az app a mesterséges intelligencia segítségével ötvözi a felhasználó saját videóit a fesztivál hivatalos aftermovie-jával, így akár minden nap egyedi, személyre szabott videó készülhet, amelyben a fesztiválozó együtt szerepelhet kedvenc előadóival. Emellett büszke névadói vagyunk a Yettel Colosseumnak.
- Mit vártok ettől az együttműködéstől, milyen hatása lehet a márka megítélésére?
- Mi szeretnénk ezzel is demonstrálni, hogy milyen erős, magas színvonalú a Yettel hálózata, hogy az általunk használt valódi 5G technológia sokkal több eszköz egyidejű kapcsolódását teszi lehetővé és ugyanolyan gyors fel- és letöltést kínál. Így tulajdonképpen egy folyamatos valódi teszttel szeretnénk átélhetővé tenni a hálózatunk megbízhatóságát és erejét. A Yettel egy két éves márka, ami képessé vált arra, hogy egy nála jóval régebbi, több emberi kapcsolattal bíró branddel, vagyis a Szigettel hatékonyan kollaboráljon. Van persze nekünk is történetünk és örökségünk, de nem abból akarunk élni, hanem a jelenbe és a jövőbe tekintünk. Megérett a helyzet arra, hogy más menő márkákkal együttműködve menő dolgokat hozzunk létre. Ezzel is megmutatjuk, hogy mi nem csupán szponzorálunk, hanem képesek vagyunk megérteni, mire van szüksége akár egy másik márka közönségének. A Szigettel való együttműködés révén túllépünk a megszokott érintkezési pontokon is.
- Hogyan tudjátok mérni, hogy elérte-e a várt eredményt az együttműködés?
- Szerintem ezt igazán majd több év távlatából lesz érdemes megvizsgálni. Természetesen naponta értékeljük az eredményeket és például a hálózat tökéletesen működött. A teljes együttműködés tekintetében pedig azt mondhatom, hogy hónapról hónapra vizsgáljuk a márkánk megkülönböztethetőségét, az emberek hozzá való érzelmi viszonyulását. Egy ilyen nagy, jól látható szponzoráció erre hatással tud lenni.
- Közel fél éve neveztek ki a Yettel márka- és marketingkommunikációs igazgatójának, milyen tapasztalatokat szereztél ezalatt?
- Amikor megkerestek a Yetteltől sokat beszélgettünk arról, hogy milyen kihívások előtt áll a márka. Szeretnénk hosszú távon egy megkülönböztethető digitális szolgáltatót építeni, ez a tulajdonosi elképzelés, és ehhez társul egy nagyon jó ambíció a cégnél. Vonzott a kihívás, hogy a távközlési szektorban maradva, de más perspektívából lássam a versenyt, hogy ki tud valódi relevanciát adni, hogyan viszonyulnak az emberek a márkához. Voltak ebben nagyon jó alapok a Yettelnél, hiszen az itteni csapat levezetett egy hatalmas méretű márkaváltást, fókuszált módon sikerült teljesen új márkát teremteni, ami márkaismertségben ott tart, mint a másik kettő rivális. Ezzel a csapattal összedolgozva lehet támogatni azt a víziót, amit a tulajdonosok is megfogalmaztak. El is indultak a fejlesztések, ezek első pontja a Yepp, a digitális tarifa, ami már mutatja, hogyan képzeljük el a digitális szolgáltatót.
- Hogyan látod a Yettel márka helyzetét a magyar távközlési piacon?
- Azt gondolom, nagy lehetőségek állnak a Yettel előtt, megvannak az ehhez szükséges alapok, a jól beazonosítható név, ismertség és jól megfogható hangnem. Ez részben az elődmárkák hagyatékából jön, de a vállalati felépítésünk és a frissességet is sugárzó új márka elemeink is ezt támogatják. Itt van tehát előttünk a lehetőség, hogy egy tartalmában jól megkülönböztethető márkát építsünk. Van erre stratégiánk, amit meg kell valósítani, meg kell mutatni az embereknek, hogyan tudunk partnereik lenni abban, hogy a digitalizáció segítse őket az életükben. Nekem személy szerint is nagyon fontos, hogy olyan megoldásokkal lépjünk piacra, amelyek a valós emberi igényekre adnak válaszokat. Fontos, hogy rengeteget fektetünk az 5G hálózatunk fejlesztésébe és nem kötünk kompromisszumot a sebességben, így lefedettségebn lehet lassabban haladunk mint a versenytársak, de a független mérések alapján is a leggyorsabb a hálózatunk, ami lehetővé teszi, hogy olyan versenyekbe is beszálljunk, ami eddig lehetetlennek tűnt. Például már mi is tudunk gigabites internetet biztosítani a hálózatunkon.
- Mennyire jelenik meg a személyes szakmai filozófiád a Yettel-kampányokban?
- A személyes filozófiám két dologból táplálkozik. Felelősséget kell vállalnunk a kommunikációs termékünk minőségéért, hogy milyen a megjelenése. Fontos számomra, hogy ne gyárként daráljunk dolgokat, hanem emeljünk a minket körülvevő reklámzaj esztétikai színvonalán, minőséget vigyünk az inger-cunamiba. Emellett márkafejlesztőként, korábbi pozícióimban és most is komolyan gondolom, hogy a brandnek hatnia kell a vállalat működésére, hogy olyan dolog szülessen, ami márkaértéknek megfelel, emberek számára hasznos. Még egy fontos téma, a hozzáférhetőség, ahol hatalmas lehetőségek vannak. Elszomorít, hogy mennyire nem figyelünk oda egy csomó embertársunkra, pedig fontos lenne, hogy akár termékfejlesztésbe is bevonjuk az ő szempontjaikat. Azt látom, hogy a hirdetői tér sem bevonó, hanem inkább kirekesztő, említhetném példaként az idősebb generációt, vagy akár a fizikai vagy mentális gáttal élőket. Hogy egy konkrét apró de gyorsan megvalósítható példát is említsek, a Telekomnál elsők között voltunk abban, hogy elkezdtük feliratozni a reklámfilmjeinket és ezt a gyakorlatot áthoztam a Yettelhez is.
- Milyen terveid vannak a jövőre nézve, hova szeretnéd eljuttatni a Yettel márkát és mikorra valósulhat ez meg?
- Szerintem lehetne csinálni Magyarországon egy valóban menő digitális szolgáltatót, elég csak abból kiindulni, hogy mennyi digitális szolgáltatást – streaming, ételrendelés, online ruhavásárlás, stb. - veszünk igénybe nap mint nap. Onnan, hogy csatlakoztunk az internethez, már minden egyszerű, addig viszont egy csomó dolgot kell elintéznünk a szolgáltatónknál. Szívesen leszek része egy olyan folyamatnak, amelynek során a vállalatunk szellemiségében is átmegy a digitális transzformáción. Igazán komoly kihívás a Yettel márka tartalommal való feltöltése, hogy egy jól megkülönböztethető branddé váljunk a piacon. Igazán büszke leszek, ha a felméréseink azt jelzik majd vissza, hogy a felhasználók azt mondják rólunk, hogy értjük, mit akarnak, nem bonyolítjuk túl a dolgokat és megbízható a hálózatunk. A Yettel színeiben is szívesen részt veszek szakemberként olyan kezdeményezésekben, amelyek célja a szakmai alapjainak javítása. Meg kell találnunk a módját annak, hogy újra legyenek jó ötletek, jó kommunikációs kampányok, menő dolog legyen újra idehaza hosszútávra is márkát építeni.