- Hirdetés -

Miskolcon terjeszkedett a Bosch

|

A legmodernebb technológiákkal felszerelt új gyártócsarnokot adott át a Bosch Miskolcon. A beruházásnak köszönhetően a vállalat elektromos kéziszerszámgyára az eddiginél nagyobb területen folytatja a termelést, bővül a telephely gyártási kapacitása és hatékonysága.

Az új gyártócsarnokba a telephelyen már eddig is végzett tevékenységek egy része került át, és a korábbinál fejlettebb technológiával gyártják az elektromos kéziszerszámokat és az eBike akkumulátorokat. „Ez a gyártócsarnok kiváló példa arra, hogyan építi a Bosch a jövő ipari központjait: a legmodernebb gyártási technológiák, a szaktudás és a minőség iránti elkötelezettség egyaránt fontos érték Miskolcon és teszi ezt a telephelyet globális szinten is stratégiai fontosságúvá a vállalatcsoport számára” – hangsúlyozta Fükő László, a Robert Bosch Power Tool Elektromos Szerszámgyártó Kft. ügyvezető igazgatója. A 13,9 milliárd forint összértékű beruházáshoz a magyar állam 3,4 milliárd forint vissza nem térítendő támogatással járult hozzá.

A most átadott, 20 ezer négyzetméteres csarnokban gyártják a barkácsolóknak és kertbarátoknak készülő vezeték nélküli elektromos szerszámokat (például fúrókat, fűrészeket, multifunkciós szerszámokat, láncfűrészeket és sövényvágókat), valamint a hozzájuk tartozó akkumulátorokat. Szintén itt készülnek a Bosch eBike akkumulátorai.

A Bosch miskolci kéziszerszámgyárának új csarnokában már a jövő technológiáját alkalmazzák. A gyártást a Bosch saját fejlesztésű Ipar 4.0-ás szoftvermegoldása vezérli, amely emberi beavatkozás nélkül, valós idejű adatok alapján hoz döntéseket – rendeli meg az alapanyagokat vagy változtatja meg a gyártás sorrendjét. A gyártósorokra automatizált járművek szállítják az alapanyagot, és a csarnok fényerő-érzékelős LED-világítását is digitálisan vezérlik.

Nagy hangsúlyt fektettek a professzionális és egyben humánus munkahelyi környezetre is. Az új épület gyártórészlegein pihenőterületeket és teakonyhát, az irodai terekben pedig inspiráló közösségi tereket alakítottak ki. Emellett laborokkal, étteremmel és egy 100 férőhelyes parkolóval is bővült a gyár.

Európai kompetencia-központ Miskolcon

A miskolci a Bosch csoport legnagyobb kéziszerszámgyára a világon, egyúttal a Bosch európai akkumulátor-gyártási kompetencia-központja is. A kontinensen egyedül Miskolcon gyártanak akkumulátort a kéziszerszámokhoz. Továbbá csak itt rendelkeznek a nagy volumenű termeléshez és a speciális gyártási technológiához szükséges szakismeretekkel, illetve tesztelési, valamint jóváhagyási kompetenciával. A telephelyen főként az európai piacra gyártanak termékeket, de egyes termékszegmenseket globálisan is értékesítenek.

Nemcsak okos, zöld is

A Bosch nagy hangsúlyt fektet az éghajlatvédelmi intézkedésekre, világszerte több mint 400 telephelye 2020 első negyedéve óta karbonsemleges – beleértve a magyarországi telephelyeket is, többek között a Bosch miskolci kéziszerszámgyárát is. A vállalat támogatja az energiahatékony megoldásokat, az ellátásában növeli a megújuló energia arányát és több zöld energiát vásárol, mellyel ellensúlyozza az elkerülhetetlen szén-dioxid kibocsátást. A miskolci gyártócsarnokban ennek megfelelően építették ki a fűtési, hűtési és világítási rendszereket. Utóbbihoz kizárólag LED-technológiát használnak, az épület fűtését olyan kondenzációs gázkazán végzi, amely hőigény alapján szabályozható, így csökkentik a kibocsátott CO2 mennyiségét. A vízfelhasználást a beépített hibrid hűtőtornyok jelentős mértékben mérséklik. A csarnok tetejére naperőművet terveznek: az előreláthatóan még 2021-ben megvalósuló beruházással akár 250 tonnával is csökkenthető a szén-dioxid kibocsátás.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...

Ez lehet a digitális bankolás jövője

A COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez – derül ki a Deloitte legfrissebb, Digital Banking...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...