- Hirdetés -

Mit árulnak el irodánk színei ügyfeleink számára a cégünkről? (x)

|

Az irodák dizájnja és színei nem csupán esztétikai elemek: információt közölnek és érzelmeket váltanak ki mind az ott dolgozókból, mind a betérő ügyfelekből. A színek tehát komoly szerepet játszanak cégünk megítélésében, ezáltal pedig annak eredményes működésében is. A beltéri falfesték választásakor gondoljuk tehát végig, hogy mit is szeretnénk azzal közvetíteni: ennek megkönnyítése érdekében az alábbiakban megmutatjuk, hogy milyen üzenetet hordozhatnak az egyes színek. (x)

Piros

A piros egy erőteljes, dinamikus, érzelmekkel teli szín, mely vonzza a figyelmet. Használata azt sugallhatja az ügyfeleknek, hogy a cég lendületes, aktív, így olyan területeken lehet hasznos, ahol a dinamizmus és az innováció játszik fontos szerepet. Kifejezhetjük vele azt, hogy cégünk szenvedélyesen és elkötelezetten áll ki az ügyek mellett, jelezhetjük vele a határozottságot, az önbizalmat és a döntésképességet.

Arról sem szabad azonban megfeledkezni, hogy a piros a veszély és az agresszió színe, emellett növeli a pulzusszámot, emiatt a betérő ügyfélre nem hat megnyugtatóan: egyeseket idegessé vagy ingerlékennyé is tehet. Nem jó választás tehát ott, ahol a kellemes, nyugodt hangulat megteremtése a cél.

A szín érzelmi hatása, hogy növeli az étvágyat, így éttermekben a piros beltéri falfestékkel nem lehet mellélőni, ráadásul ha nem visszük túlzásba a használatát, igazán romantikus atmoszférát teremthetünk.

Fekete

A fekete a kifinomultság, a hatalom és a rejtély színe. Az ügyfelek számára azt mutatja, hogy a vállalkozás komolyan veszi magát és tevékenységét, és magas színvonalú szolgáltatásokat nyújt. Magabiztosságra és határozottságra utal, használatából arra lehet következtetni, hogy a cég precíz, fókuszált és professzionális. A fekete amellett, hogy tekintélyt parancsoló, a minimalizmus, a letisztultság és az elegancia színe is, így a luxustermékeket, magas minőségű kozmetikumokat vagy elegáns ruhákat áruló cégeknek tökéletes választás lehet.

Van azonban egy veszélye is: a szín túlzott használata komor, túl hivatalos benyomást kelt, de elnyomást is kifejezhet, ez pedig az ügyfelekre nyomasztóan hathat. Érdemes tehát enyhíteni ezt a hatást: egy fiatalos, modern irodában élénk színekkel, az elegánsabb hatás kedvéért pedig fehér, arany vagy ezüst kiegészítőkkel.

Fehér

Ha irodánk uralkodó színe a fehér, az a frissesség érzetét keltheti. Az ügyfél itt úgy érezheti, hogy a cég számára a gondosság és a tisztaság, a nyitottság és a hozzáférhetőség a fontos. A fehér a minimalizmus, az egyszerűség színe, így akkor lehet hatékony, ha ezeket az értékeket szeretnénk közvetíteni. A túlzott letisztultság azonban kellemetlen hatással is járhat: az ügyfél úgy érezheti, hogy tojáshéjon lépked, semmihez nem érhet hozzá, mert valamiben kárt fog tenni, összekoszolja a bútorokat, így nem fogja magát kellemesen érezni az irodában.

A fehér szín gyakorlati előnye, hogy a kisebb tereket tágasabbnak, a sötétebbeket világosabbnak mutatja, ráadásul serkenti a kreativitást, ezért az irodai dolgozók is profitálhatnak belőle. A sterilitás látszatának elkerülése érdekében kombináljuk erősebb színekkel – semlegessége miatt gyakorlatilag bármivel – annak megfelelően, hogy mit szeretnénk még magunkról az ügyfelek felé kommunikálni.

Sárga

A sárga a vitalitás, a derű és a boldogság színe, így azt az érzetet kelti, hogy vállalkozásunknál barátságos, közvetlen légkör uralkodik. A szín az élénkséggel, dinamizmussal köthető össze, ráadásul figyelemfelkeltő és könnyen kitűnik a tömegből. Azt sugallja, hogy nyitottak vagyunk a kommunikációra és fontosnak tartjuk az ügyfelekkel való kapcsolattartást. A dolgozókra is pozitív hatást gyakorol, mivel javítja a memóriát, a gondolkodást, és segít összpontosítani, így a kreatív területeken érdemes alkalmazni.

Fontos azonban, hogy a túlzásba vitt használata sokaknak túl intenzív lehet, szorongást okozhat, a túlzott stimuláció pedig hamar nyomasztóvá válhat.

Kék

A kék a bizalom, a hűség és a megbízhatóság jelképe. A vizet szimbolizálja, és hagyományosan „férfias” szín, így a nekik szóló termékek árusítása esetén kap nagyobb szerepet. Az üzleti életben stabilitásra, nyugalomra, harmóniára utal, és a megbízható, hatékony cég látszatát kelti. A kék szín professzionális megjelenést kölcsönöz használójának, így az ügyfelek számára azt sugallja, hogy a vállalkozás komolyan veszi üzleti tevékenységét és magas színvonalú szolgáltatásokat nyújt. Az iroda, melyben a kék szín dominál, harmonikus és nyugodt légkört áraszt, növeli a produktivitást, elősegíti a kreativitást.

A világosabb árnyalatok frissességet közvetíthetnek, a sötétebbek hivatalosabb, konzervatív megjelentést eredményeznek. Az üzleti életben tehát a kék színnel nem lehet mellélőni, arra

azonban figyeljünk, hogy csillapítja az étvágyat, így éttermekben inkább mellőzzük a használatát.

Zöld

A színt a frissességgel, természetességgel, a természettel és az egészséggel azonosítjuk. Utal arra, hogy az azt használó vállalkozás számára fontos a fenntarthatóság és a környezettudatosság. Emellett a szín rendkívül megnyugtató, így bizalmat ébreszt az emberekben, és megkönnyítheti a tárgyalásokat, üzleti megbeszéléseket. A zöld emellett természetesen a pénz színe, így összekapcsolható a jövedelmező üzletekkel, megbízható befektetési lehetőségekkel is. Képes csökkenteni a depressziót is, így a dolgozók hangulatára is pozitívan hat.

A színválasztás nem csak esztétikai kérdés

Láthatjuk, hogy az egyes színek milyen széles körben közvetíthetnek érzelmeket, befolyásolhatják a hangulatot. Amikor irodánk festésén gondolkodunk, nem csak egyéni preferenciáinkat kell figyelembe vennünk, hanem azt is, hogy mit szeretnénk üzenni az oda betérő ügyfelek részére. Talán elsőre apróságnak tűnhet, ne becsüljük le azonban a színek pszichológiájának szerepét: egy jól megválasztott beltéri falfesték nagymértékben befolyásolhatja üzletünk sikerét is. (x)

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...

Ez lehet a digitális bankolás jövője

A COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez – derül ki a Deloitte legfrissebb, Digital Banking...

Black Friday: a bankoknál is nagyot lehet szakítani

A bankok is beleálltak a Black Friday akciódömpingbe: az áruhiteleknél jönnek a 0%-os THM-es ajánlatok, a személyi kölcsönöknél akciókkal és kamatcsökkentésekkel keresik az új ügyfelek kegyét a bankok Gergely Péter, a BiztosDöntés.hu pénzügyi szakértője...

Különleges sörökkel készül az ünnepekre a Borsodi

Advent alkalmából idén immár második alkalommal találkozhatnak az érdeklődők a Borsodi Sörgyár szezonális sörkülönlegességeivel a karácsonyi vásárokon. A tavalyi év slágere, a forralt Belle-Vue Kriek mellett idén egy újabb specialitás is elérhető lesz: a...

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Havi tízezer dollár hirdetéskeretet hagynak az asztalon a nonprofit szervezetek

Ennyit biztosítana a Google hirdetéskeretre. Ha hallottak is a lehetőségről, akkor sem tudnak hatékonyan élni vele.Nem újdonság a Google for Nonprofits szolgáltatáscsomagja, azonban a legtöbb magyar nonprofit szervezet számára ismeretlen. Egész röviden, a keresőóriás...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...