- Hirdetés -

Most még tart a „történelmet írunk éppen” katarzisa

|

- Hirdetés -

Szauter Zsolt

eMAG és Extreme Digital, marketingigazgató

 

– Nagyon pörög itthon az online vásárlás, milyen élmény volt ebben a közegben átvenni a legnagyobb hazai e-kereskedelmi cég marketingjének irányítását?

– Természetesen büszke vagyok arra, hogy engem választottak erre a feladatra, a csatlakozásom idején ráadásul dupla kihívás fogadott, hiszen gyakorlatilag az ország két legnagyobb e-kereskedelmi cégének marketingjét vettem át. Az összeolvadás kapcsán a munkám első fél éve még nagyban az eMAG és az Extreme Digital fúziójáról szólt, és ezzel párhuzamosan kell ellátnom az önmagában is nagy pörgést igénylő napi feladatokat is. Nem csupán az új, két márkás kommunikációs stratégiát kellett kidolgozni, de operatív szempontból is egybe kellett kovácsolni a csapatot, illetve a folyamatokat. Ez egyébként jelenleg is tart még, ezért teljesen objektíven valószínűleg csak jövő ilyenkor tudok majd beszélni a projektről – most még tart a “történelmet írunk éppen” katarzisa. Szerencsére tudtam, hogy milyen nagy kihívás vár majd rám az eMAG-nál, igyekszem a lehető legtöbbet kihozni magamból.

– Mi jelentette a legnagyobb kihívást az elmúlt fél évben?

– Tavaly a magyarországi elektronikus kiskereskedelmi szektor három évet ugrott elő a fejlődésben. Erre a bázisra fejlődni megszokott körülmények között is kihívást jelent, de két nagy cég összeolvadása közepette számomra egy teljes dimenzióugrásnak tűnt. Bizakodásom ellenére szkeptikus voltam kicsit, hogy ezt sikerül meglépnünk, de végül nem bizonyult lehetetlennek. Szerencsére nagyon élvezem, hogy pont egy ilyen fontos időszakban tudtam csatlakozni: jelenleg olyan jelentős fejlesztésekre készülünk minden területen, ami az amúgy is fiatal és innovatív kereskedelmi szektort (online/hibrid kereskedelem) egy új szintre emeli majd.

– Az év vége kiemelt időszak az e-kereskedelemben, hogyan készültök erre idén?

– Az alapok nagyon erősek a csapaton belül, de egyik szezonra sincs tökéletes recept. Minden eshetőségre fel kell készülnünk: mindent elemzünk és tervezünk, moduláris kampányban gondolkodunk, hogy a szezon közben is azonnal tudjunk reagálni, ha egy új körülmény felmerülése ezt szükségessé teszi. A pandémia súlyosbodása nyomán idén a szokásosnál rugalmasabban alakítható stratégiával megyünk, hogy ne feltétlenül kelljen minden változtatás miatt a teljes koncepciónkat újraterveznünk. Azért nem kell félni, így is elég nagy dobásra készülünk!

– Csak online vásárolsz majd ajándékokat, vagy személyesen is elmész majd néhány üzletbe?

– Én már néhány hete összeállítottam a karácsonyi bevásárlólistámat: online fogom megvásárolni, és azt tervezem, hogy Easybox csomagautomatában, vagy valamelyik eMAG/Extreme Digital üzletben veszem majd át attól függően, hogy az adott ajándékot hogyan kényelmesebb átvenni. A karácsonyi főzőcskézéshez a friss alapanyagokat azért továbbra is szeretem személyesen, a piacon megvenni, az ajándékokért való sorbanállás helyett viszont inkább erre és a családra szánom a szabadidőmet.

– Van olyan dolog, amit minden marketing-döntéshozó megtanult az elmúlt másfél évben, a COVID-járvány alatt?

– A pandémia alatt sokan megtanulhattuk, hogy ilyen bizonytalan időszakban szinte soha semmit nem tudunk száz százalékosan elkészíteni – én legalábbis így tapasztalom. Egy kampány egészen addig változhat, amíg tart, és ez most már így is marad. Ha valaki trendszetter akar lenni és nem csak follower, akkor készen kell állnia a menet közben történő finomhangolásra, vége az egész évre előre letervezett kampányoknak!

– Mi az a 3 dolog, amit ajánlana egy fiatal marketinges diáknak, aki szeretne igazán jó marketinges lenni 10 év múlva?

– Ha nem ismered a terméket kívül-belül, nem lehet megtalálni mi az “enabler” szerepe, akkor nem tudsz brand attachmentet építeni. Mindent el lehet adni volumen- és trademarketinggel, de hosszú távon a vásárlói hűség tartja életben a vállalkozás, ehhez pedig a brand pozícionálására van szükség. Ezért ne szűkülj be a marketingre, ismerd meg sales, fejlesztés, sőt logisztikai szempontokból is hogy lásd meg hol a legerősebb a trigger pont a customer journey-ben!

A magyar e-kereskedelmi piacon is fontos az új vásárlók behozatala, de az igazi potenciál most már a vásárlási frekvencia növelésében van. Tehát: ne eladni akard, hanem azt hogy úgy szeressék, ahogy te, meséld el a sztorit, hogy a mindennapok része legyen!

Használd az adatot, de ne feledd, hogy a KPI a múltat mutatja meg, nem jóslás! Már lezajlott aktivitást mér, tanulhatsz belőle, használhatod a konklúziót a fejlesztéshez, de mindig tudd, hogy milyen metrikával mire kapsz igazán választ!

– Véleményed szerint milyen marketingtrendek jellemzik majd 2022-t?

– A média oldaláról a pandémia nyomán előállt egy új trend, amelynek lényege, hogy egyre inkább előtérbe kerül az egzakt módon mérhető felületek használata, mert a bevételarányos marketingköltség minden fillérén a hatékonyságot mérik egyre többen, így főleg ezen a területen várok gyorsuló átrendeződést. Tartalmi oldalon egyre több cégnek fontos a fenntarthatósággal vagy társadalmi témákkal való azonosulás, állásfoglalás, így szerintem a márkaépítést segítő üzenetek fognak tovább gyorsulni ilyen fókuszokkal.

– Igaz az, hogy az influenszereké és a videós megoldásoké a jövő?

– Erősen szektorfüggőnek, illetve sok esetben szezontól függőnek is tartom az influencermarketing hatékonyságát. Természetesen vannak olyan területek, ahol már nem is érdemes másban gondolkozni (például a kifejezetten fiataloknak szánt termékek), de van, ahol nem jók, vagy legalábbis nem a legoptimálisabb ezeknek a felületeknek a használata. Minden hype felfutáskor túlpörög, később pedig beáll egy konszolidált növekvő pályára. A videós tartalomfogyasztás gyorsabban nő bármi eddiginél, ám ettől a gyors növekedéstől nagyon felhígult a terület, kevés a nem felcímkézhető és minőségi tartalmat produkáló véleményvezér. Sok tartalomelőállító ezért hiteltelenné válik: őket a közönség idővel biztosan kiszűri majd. Szerintem akkor lehet egy márka sikeres ezen a területen, ha jól megtalálja azt az influencerbázist, amelynek tagjai a termékén keresztül hitelesen érik el azt a piaci szegmenst akikre ráillik a persona kutatás eredményeként meghatározott célközönség leírása. Tehát az influencermarketing sem csodafegyver, de értő kezekben hatásos lehet.

– Melyik volt az a könyv, vagy film, ami az elmúlt időszakban a legnagyobb hatással volt rád?

– Ben Bergeron, a világhírű crossfit-edző A kiválóság nyomában című kötete, amelyből kiderül, hogy bár edzőként a világ legerősebb embereivel dolgozott, összességében úgy véli, hogy génektől és tehetségtől függetlenül bárki sikeres sportoló lehet, ha megvan benne a kellő szenvedély, elhivatottság és a fejlődésre való vágy.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

A Schaeffler-csoportnál folytatja Varró Balázs

Október közepétől Varró Balázs tölti be a Head of Communications and Branding pozíciót az autóipari és ipari beszállító Schaeffler-csoport magyarországi vállalatainál. Varró Balázs a Philip Morris-nál kezdett vállalati kommunikációval foglalkozni, ezt követően a Viasat...

A hirdetőknek is érdekük az árkorrekció

Sokkal optimistább forgatókönyvvel indulnak neki a 2022-es évnek a hirdetők, így jövőre is keresleti piacról beszélhetünk a televíziós reklámpiacon – mondja Guttengéber Csaba, az Atmedia ügyvezető igazgatója, aki szerint a hirdetőknek is érdeke, hogy...

Magyarok a leggyorsabban fejlődő techcégek között

Idén három magyar társaság is különdíjat kapott a közép-európai Deloitte Technology Fast 50 programban, a Growth Stars és Impact Stars kategóriákban. A program a régió leggyorsabban fejlődő technológiai vállalkozásait mutatja be, amire idén minden...

Hibrid munkavégzéssel javult a belső kommunikáció

Jelentős informatikai fejlesztéseket és költségmegtakarítást, az IT részleggel való elégedettség növekedését hozta a hibrid munkavégzés bevezetése a Groupamánál. Az új kommunikációs módok és csatornák a belső kommunikációt hatékonyabbá és közvetlenebbé tették, ami abból is...

Nagy kihívásokat hoz az alapanyaghiány a kkv-knak

Új akadályokkal kell szembenézniük a kkv-knak - derül ki a K&H kkv bizalmi index harmadik negyedéves eredményeiből. Tavaly a járvány közvetlen következményeként a kereslethiány okozott nehézségeket, mostanra viszont az anyaghiány jelent kihívást a kereslet...

Közösségi oldallal erősít a magyar kriptovaluta

Hazai viszonylatban kiemelkedő eredményeket ért el az indulását követő első két hónapban a legújabb magyar kriptovaluta. A privát értékesítési szakaszban, több mint 70 millió forintért vásároltak MST tokent a világ legkülönbözőbb pontjairól. Többek között...

Újabb autószalon nyílik Budapesten

Sikeresen megtörtént a Váci út 76-80. alatt található szalon műszaki átadása. Az AutoWallis által hazánkban és a régió nyolc másik országában képviselt két ikonikus brit márka a jövő év elejétől egy olyan több mint...

Nagyon pörögnek a panellakások az ingatlanpiacon

A KSH legfrissebb statisztikái alapján 2020-ban a használt lakóingatlanok közül a panellakások forgalma csökkent a legkisebb mértékben. Az árakat tekintve, míg a tavalyi első három negyedévben alig 4 százalékos növekedés jellemezte a lakótelepi ingatlanokat,...

Itthon is elérhetőek az Amazon képzései

Magyarországon elsőként szerzett hivatalos Amazon Web Services Training Partner címet a Training360. Az oktatócégnél így mostantól elérhetőek az Amazon Web Services felhő-alapú szolgáltatásaihoz kapcsolódó tréningjei, valamint a nemzetközi AWS vizsgák is megszerezhetőek. Az Amazon Web...

Így állnak a szülők a videójátékozáshoz

A magyar szülők fele semlegesen áll a videójátékozáshoz, lát benne jót és rosszat is, kétharmaduk szerint pedig a videójátékozásban gondtalanul el lehet merülni. A gyermekük játékfüggőségétől ugyan valamelyest tartanak, ugyanakkor jó lehetőséget látnak benne...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Több ásványvíz és üdítő fogyott eddig, mint 2020-ban

Az ásványvizek, ízesített vizek, szénsavas üdítőitalok, gyümölcslevek és jegesteák forgalma 1912 millió liter volt az idén az első három negyedévben, 3 százalékkal nőtt az egy évvel korábbihoz képest, de így is 4 százalékkal elmaradt...

A Schaeffler-csoportnál folytatja Varró Balázs

Október közepétől Varró Balázs tölti be a Head of Communications and Branding pozíciót az autóipari és ipari beszállító Schaeffler-csoport magyarországi vállalatainál. Varró Balázs a Philip Morris-nál kezdett vállalati kommunikációval foglalkozni, ezt követően a Viasat...

A hirdetőknek is érdekük az árkorrekció

Sokkal optimistább forgatókönyvvel indulnak neki a 2022-es évnek a hirdetők, így jövőre is keresleti piacról beszélhetünk a televíziós reklámpiacon – mondja Guttengéber Csaba, az Atmedia ügyvezető igazgatója, aki szerint a hirdetőknek is érdeke, hogy...

Magyarok a leggyorsabban fejlődő techcégek között

Idén három magyar társaság is különdíjat kapott a közép-európai Deloitte Technology Fast 50 programban, a Growth Stars és Impact Stars kategóriákban. A program a régió leggyorsabban fejlődő technológiai vállalkozásait mutatja be, amire idén minden...

Hibrid munkavégzéssel javult a belső kommunikáció

Jelentős informatikai fejlesztéseket és költségmegtakarítást, az IT részleggel való elégedettség növekedését hozta a hibrid munkavégzés bevezetése a Groupamánál. Az új kommunikációs módok és csatornák a belső kommunikációt hatékonyabbá és közvetlenebbé tették, ami abból is...
- Hirdetés -

CMO

A kitaposott út biztonsága illúzió

Takács Borbála Adevinta Hungary, marketingigazgató   - Több évtizedes ügynökségi múlt után most ügyféloldalon folytatod. Miért döntöttél a változtatás mellett? - A váltás gondolata régóta érlelődött bennem. Húsz évet töltöttem ügynökségi oldalon, ez nagyon hosszú idő, ami rengeteg...

Most még tart a „történelmet írunk éppen” katarzisa

Szauter Zsolt eMAG és Extreme Digital, marketingigazgató   - Nagyon pörög itthon az online vásárlás, milyen élmény volt ebben a közegben átvenni a legnagyobb hazai e-kereskedelmi cég marketingjének irányítását? - Természetesen büszke vagyok arra, hogy engem választottak erre...

Kiemelt szerepe volt és lesz az online kommunikációnak

Blaumann Debóra foodpanda, marketingigazgató - Milyen kampánnyal készültetek a NetPincérről foodpanda névre történő váltásra, mire lehet számítani? - Egy igazi 360 fokos, integrált kampányt tervezünk a márkaváltás támogatására - ahol és amilyen formában csak lehet szeretnénk...

Sikerült megválaszolni a Covid-szülte kihívásokat

Szalkai Réka Mastercard, marketingigazgató - Melyik volt az a könyv vagy film, ami az elmúlt időszakban a legnagyobb hatással volt önre? - Simon Sinekkel nemrég volt szerencsém együtt dolgozni. Igazi élmény volt nemcsak az előadása és azt...

Fontos a márka szerepének megtalálása

Juhász Péter Tibor Vodafone, márkaigazgató - Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? - Agárdi Szilvivel, a látássérült énekesnővel, Majkával és Téglás Botival, a fiatal hegedűtehetséggel készített több hónapos, komplex Red-kampányunkra, amely valós emberek valós történetein...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Csomagolásaival zöldít a Zewa

A Zewa csökkenti a csomagolásai szén-dioxid-lábnyomát amelyet úgy érnek el, hogy műanyag kiszereléseikben 33 százalékos fogyasztás utáni újrahasznosított (PCR) műanyagtartalmat vezetnek be. A Zewa számára kiemelt jelentőséggel bír a korlátozott erőforrások maximális kihasználása és...

Erdőtelepítési programot támogat az OMV

Az OMV Hungária Kft. az Országos Erdészeti Egyesülettel közös akciót indított: ennek keretében az áprilisi Föld napjától kezdődően olyan vouchereket lehet vásárolni a töltőállomásokon, amelyek 1-1 facsemete magyarországi elültetésének és későbbi ápolásának költségét fedezik....

Jövő héten jön a Planet Budapest

Egy tökéletes világban minden, ami egészséges, egyben fenntartható is – a valóságban ez azonban távolról sincs így. De vajon hogyan élhetünk egészséges életet úgy, hogy a fenntarthatóságról sem feledkezünk meg? Mit tehetünk, ennek érdekében...

DATA