- Hirdetés -

Munkavállalói részvényprogram indul az SAP-nál

|

Az eddigi részvényszerzési kedvezmények mellé egy harmadik pillérrel egészíti ki munkavállalói részvényprogramját az SAP 2020 júniusától. A társaság előrejelzése szerint a járványhelyzet után még fontosabb lesz a munkavállalói élmény szerepe a toborzásban és megtartásban.

Júniustól egy harmadik lábbal bővül az SAP dolgozói részvény programja. A Grow SAP nevű ajánlat lényege, hogy részvényre váltható (RSU – restricted stock unit) opciókat adnak minden aktív munkavállalónak, melyeket három éven keresztül éves adagokban hívhatnak le.

Az SAP-nál eddig is volt részvényre szóló opciós program: a Move SAP keretében a vezetők jutalmazhatják ilyen módon a kiemelt tehetségeket a csapatukban, illetve a dolgozóknak is van lehetőségük jelentős kedvezménnyel SAP részvényt vásárolni a társaság saját részvényeiből, az Own SAP pillér keretében. A most bejelentett Grow SAP programra a 2020-2023-as időszakra mintegy 400 millió eurót szán a társaság.

„A Grow SAP a hosszabb távú, tulajdonosi szemlélettel együtt járó dolgozói elköteleződést támogatja, így ösztönzi és jutalmazza a cég érdekében kifejtett jó teljesítményt, ugyanakkor csökkenti a technológiai iparágat a verseny okán manapság jellemző fluktuációt is” – mondta el a globális program bevezetése kapcsán Dobos-Horváth Krisztina, az SAP Hungary Kft. HR igazgatója, aki kiemelte: a dolgozói juttatások kínálata az SAP-nál közismerten széleskörű, a fizetés és az ahhoz kapcsolódó jutalmazás mellett bőséges szolgáltatáskínálatból választhatnak a dolgozók.

Bár az SAP a munkavállalói élményre már eddig is nagy hangsúlyt helyezett házon belül és ügyfeleinek kínált megoldásaiban egyaránt, a karantén időszaka jó tapasztalatszerzési lehetőségnek bizonyult a vállalat számára is.

Az SAP üzleti szoftverei között nagy népszerűségnek örvend a teljeskörű munkaerő-menedzsmentre hivatott felhőplatform, a SuccessFactors, illetve a belső elégedettségi felmérésekhez is kiválóan alkalmazható Qualtrics. A járványhelyzet munkaerő-szempontú kezelésére az SAP Hungary is ezekre a platformokra támaszkodott.

A rendszeres, éves szinten háromszor végzett dolgozói kutatásán túl a járványhelyzet idején az SAP is a Qualtrics egyedi „krízistermékét”, a vállalatoknak ingyenesen felajánlott Remote Work Pulse felméréseit használta, az elmúlt három hónapban kétszer is ismételve a felmérést. Ezzel a dolgozók igényeit, észrevételeit, egészségi állapotát, eszközökkel való ellátottságát, kiegyensúlyozottságát tudták felmérni, és ezekből analitika segítségével változtatási javaslatokat tenni.

„Jó visszaigazolásokat kaptunk ezekből a felmérésekből, hiszen a dolgozók 75%-a jelezte vissza, hogy kifejezetten jól vagy jól érzi magát a távmunka során is az SAP-nál. A kollégák 84%-a mondta, hogy biztonságban érzi magát és minden támogatást megkap a vállalattól, hogy a munkáját végezni tudja, és egyértelműek az elvárások. 91% volt elégedett a vezetőséggel és a helyzet kezelésével és 93% emelte ki, hogy egyértelműen és jól kommunikálunk feléjük a változásokkal kapcsolatban” – mondta Pintér Szabolcs, az SAP Hungary Kft. ügyvezető igazgatója.

Az SAP hitvallása szerint a munkavállaló egy speciális szerepben levő ügyfele a foglalkoztatónak. Amiként az ügyfélélmény fenntartására és javítására figyelmet áldoz egy cég folytonos kutatási és fejlesztési tevékenységgel, ugyanúgy érdemes a munkavállalói élményt is kezelni. Tucatnyi különböző fázisban érdemes vizsgálni egy munkavállaló élményeit, a pályázás és beléptetés időszakától a kiteljesedésen és folyamatos képzésen át az előléptetések, új kihívások és adott esetben a távozásig kiterjedően.

A SuccessFactors rendszereivel erősíthetők a pályázók élményei, a frissen beléptetettek munkaerő-hatékonysága, vagy akár az éves fizetésemelési és előléptetési folyamatokban az erre felhatalmazott menedzserek döntéshozatalának megalapozottsága.

Az SAP elve, hogy minden döntés mögött legyenek adatok és indokok. A Qualtrics Employee Benefits Optimizer például a vállalati juttatási rendszerek közismerten sok vitát kiváltó kialakításánál is segít eligazodni a lehetőségek sűrűjében. Segítségével a dolgozói vélemények alapján kialakítható az a preferált csomag, ami adott ráfordítások mellett a legnagyobb elégedettség kiváltására lesz képes a dolgozók körében.

Ugyanakkor a különböző Qualtrics Pulse kérdőíves felmérésekkel a nehezen számszerűsíthető élmények és benyomások is követhetők, ráadásul jóval azelőtt felfedezhetők, mielőtt „ügy” kerekedne belőlük cégen belül: a nemek közötti fizetéskülönbség, az előléptetések vélt igazságtalanságai, a szabálykövetés kettős mércéje, vagy akár a belső kommunikáció hiányosságai.

„A digitalizáció óriási lehetőség a kezünkben, hiszen minden mérhető, mindenről gyűjthető visszajelzés, mindenkinek a legkényelmesebb formában. Az igazi képesség azonban az, hogy ezekből üzletileg eredményes döntéseket hozzunk, ehhez ad megfelelő támogatást az SAP többek között a SuccessFactors és a Qualtrics platform fejlesztéseivel” – mondja Dobos-Horváth Krisztina.

A koronavírus miatt bevezetett korlátozások időszaka a dolgozói élmény menedzselését is teljesen új környezetbe helyezte. „Az igazi kihívás nem is annyira az otthoni munkavégzés technikai feltételeinek biztosítása volt, hanem annak stratégiai szintű megtervezése, hogy ilyen környezetben mik is a munkavállalói élmény főbb paraméterei, mit érdemes mérni, és mik a beavatkozási pontok.”

Az SAP Hungary az ebben az időszakban felvett átlagosan havi 30 fő onboardingját például gyorsan és hatékonyan virtualizálta, noha egy új ember beállásánál a személyesség, a közösség életében való fizikai részvétel mindig meghatározó élmény. Biztosítani kellett továbbá, hogy a vállalati kultúrában különösen fontos delegálási képesség és a visszajelzési lehetőség ne sérüljön a távolság által.

A SuccessFactors virtuális, egyszerűen használható felületei egyébként is támogatják azt a folyamatot, ami az SAP-nál alapelv: hogy a dolgozó és a menedzsere között folyamatos kommunikáció és párbeszéd legyen, ne pedig egy évente egyszer elvégzett, rugalmatlan értékelési helyzet.

Ráadásul az SAP már a toborzás során, a jelölti időszakban elemzi a jelentkező élményeit, összesen 4 alkalommal találkozik Qualtrics kérdőívvel a pályázó. Ugyanis, még ha adott esetben nem is veszi fel az illetőt a vállalat, a pozitív jelölti élménynek lehet később visszatérő hatása. Befolyással van arra, hogy ajánlja-e a céget később másoknak, vagy ügyféloldalra kerülve milyen hozzáállást tanúsít az SAP felé.

Noha a korábbi években is jellemezte már a társaságot a rugalmas munkaidőbeosztás, a dolgozói igényekre érzékenyen kialakított karriermodellek, a munkahelyi jól lét figyelemmel kísérése, továbbá az anyagi gyarapodáson túlmutató egzisztenciális és szellemi fejlődés ösztönzése, ezek érvényre jutását a járványhelyzetben is kellett ellenőrizni és biztosítani.

„Ebben az időszakban óriási a felelőssége minden vállalatnál a HR-nek, hiszen a sokszor jelentős költséggel megszerzett és megtartott munkaerőt úgy kellett menedzselni, hogy valóban a legtöbb értéket hozza a cég számára, miközben a munkavállalók is gyarapodnak, ráadásul mindezt hosszútávon is fenntarthatóan működtetve” – teszi hozzá Pintér Szabolcs, az SAP Hungary ügyvezető igazgatója.

„Meggyőződésem azonban, hogy dolgozóink magabiztosságát és a cég iránti elköteleződését nem kizárólag az anyagi kompenzáció vagy éppen a dolgozói részvényopciók biztosítják, hanem sokkal inkább az a tudat, hogy olyan üzletviteli szoftvercsaládot kínálhatunk ügyfeleinknek, amiknek számos elemét – többek között éppen a HR területére fejlesztett platformokat – napi szinten vizsgáztatjuk a mi saját működésünkben is.”

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Black Friday és Cyber Monday: rákapcsolnak a kiberbűnözők

A Black Friday és a Cyber Monday közeledtével egy magas kockázatú időszakba lépünk a kiberbiztonság szempontjából. Egy friss Sophos jelentés kiemeli, hogy a rosszindulatú e-mailek a zsarolóvírus-támadások második leggyakoribb kiváltó okai voltak a kritikus...

Terjeszkedik a Pizza Hut

Szeptember 12-én vágták át a szalagot Pécs legnépszerűbb sétálóutcájában, a Pizza Hut első, modern dine-in koncepcióval megnyílt éttermében. A baranyai megyeszékhelyen több mint 20 évvel ezelőtt zárt be a hálózat üzlete, a pécsiek, azóta...

Megvannak 2024 legjobb játékai

Az Ország Játéka verseny immár tizenegyedik alkalommal hívta játszani a kicsiket és a nagyokat. A JátékNet szervezésében a több hetes megmérettetés során nyolc kategóriában választhatta ki mind a zsűri, mind a közönség a kedvenceit....

Új hirdetési lehetőség a márkáknak, gamerek millióihoz juthatnak el

Egyedülálló, interaktív hirdetési lehetőségeket hoz az élő gaming streaming világába Magyarországon a Publicis Groupe Hungary és az inStreamly platform együttműködése. A megállapodásnak köszönhetően az ország legnagyobb kreatív, média és digitális ügynökségének ügyfelei élő adásba...

Kiderült, mikor lesz jövőre a MOZ.GO

Jövőre június 18-án indul a négy napos MOZ.GO – Magyar Mozgókép Fesztivál a Veszprém-Balaton régióban közel 10 helyszínen. Az eseményen a legújabb hazai filmekkel, televíziós és streaming alkotásokkal, sztárokkal és életműdíj-átadóval várják az érdeklődőket....

Megható reklámfilmmel ünnepli a karácsonyt a Telekom

Az embereket egymástól elválasztó láthatatlan, de nagyon is érzékelhető falak áttöréséről szól a Telekom idei karácsonyi kampánya. Magyarország mellett a Deutsche Telekom Csoport kilenc másik európai országában bemutatott alkotás üzenete, hogy a bennünket körülvevő...

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350...

Így várja az ünnepi rohamot a GLS

Az ünnepi időszak minden évben különleges felkészülést igényel – a GLS Hungary egész éves adatvezérelt működésének és előrelátó tervezésének köszönhetően idén is készen áll, hogy az ünnepi csúcsforgalom alatt is időben célba érjenek a...

Átalakul az ingatlanpiac: egyre nehezebb eladni az ilyen házakat

A szülők legyenek annyira közel, hogy tudjanak segíteni, de velük egy fedél alatt élni nem szeretnének a fiatalok - összegzi tapasztalatait Bognár Katalin a GDN Ingatlanhálózat - GARDEN City irodájának vezetője. A fővárosban és...

Komolyabban veszik a cégek a generációváltást

Az utóbbi évek felmérései azt mutatták, hogy ugyan foglalkoznak a magyar, magántulajdonú vállalkozások a generációváltás témájával, nem a téma fontosságának megfelelő súllyal teszik azt. Azonban a legfrissebb kutatás alapján a trend fordulni látszik. Egyre...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre beindulhat az építőipar

Nehéz helyzetbe került idén is az építőipar, ahol a szakértők szerint 15-20 százalékos visszaesés is tapasztalható volt. Az iparág lendülete évekkel ezelőtt megtorpant, jövőre azonban fellendülés várható, amelynek az előszele már tavasszal érezhető lesz.Az...

Black Friday és Cyber Monday: rákapcsolnak a kiberbűnözők

A Black Friday és a Cyber Monday közeledtével egy magas kockázatú időszakba lépünk a kiberbiztonság szempontjából. Egy friss Sophos jelentés kiemeli, hogy a rosszindulatú e-mailek a zsarolóvírus-támadások második leggyakoribb kiváltó okai voltak a kritikus...

Terjeszkedik a Pizza Hut

Szeptember 12-én vágták át a szalagot Pécs legnépszerűbb sétálóutcájában, a Pizza Hut első, modern dine-in koncepcióval megnyílt éttermében. A baranyai megyeszékhelyen több mint 20 évvel ezelőtt zárt be a hálózat üzlete, a pécsiek, azóta...

Megvannak 2024 legjobb játékai

Az Ország Játéka verseny immár tizenegyedik alkalommal hívta játszani a kicsiket és a nagyokat. A JátékNet szervezésében a több hetes megmérettetés során nyolc kategóriában választhatta ki mind a zsűri, mind a közönség a kedvenceit....

Új hirdetési lehetőség a márkáknak, gamerek millióihoz juthatnak el

Egyedülálló, interaktív hirdetési lehetőségeket hoz az élő gaming streaming világába Magyarországon a Publicis Groupe Hungary és az inStreamly platform együttműködése. A megállapodásnak köszönhetően az ország legnagyobb kreatív, média és digitális ügynökségének ügyfelei élő adásba...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...