Ismét A nagy duett volt a hét legnézettebb műsora, de a 18-49 éveseknél nem maradt el sokkal tőle A tanár című sorozat. A Barátok közt hamvaiból támadt fel. A közmédia csatornái egyre látványosabban hidegen hagyják a fiatalabb nézőket.
Múlt héten ismét kicsit csökkent a két legnézettebb kereskedelmi csatorna közötti különbség. Az RTL Klub főműsoridős közönségaránya a korábbi hetinél 0,8 százalékponttal volt kevesebb, a TV2-é 0,5 százalékponttal nőtt, így a két televízió közötti differencia 2,1 százalékpontot tett ki a 18-49 éveseknél.
A hétfőtől szombatig minden estét megnyert az RTL Klub. A legnagyobb előnyt szombaton tudták felmutatni, amikor 13,9 százalékos közönségarányt produkáltak, a TV2 pedig 8,4 százalékot. Vasárnap este fordultak a szerepek, akkor az RTL Klub ért el 8,4 százalékos share-t, a TV2 15,7 százalékot hozott.
16. hét / 15. hét / 14. hét (heti főműsoridős share, 18-49 évesek)
RTL Klub – 13,7% / 14,5% / 15%
TV2 – 11,6% / 11,1% / 8,8%
Egyes napi műsorok heti átlagos közönségaránya (16. hét, 18-49 évesek, zárójelben a korábbi hét eredményei)
RTL Klub
Híradó – 18,8% (19,7%)
Konyhafőnök – 17,4% (17,6%)
Barátok közt – 14,3% (12,7%)
Éjjel-nappal Budapest – 12% (11,5%)
TV2
Tények – 13,5% (13,4%)
Bezár a bazár – 15,3% (14,8%)
Áll az alku – 10,1% (9,6%)
Drágám, add az életed – 6,4% (6,8%)
Nagy csata volt hétköznapokon a 19 órás sávban, az RTL Klubon a Konyhafőnök, a TV2-n a Bezár a bazár is csatornaátlag felett teljesített, de az RTL főzőműsora nyerte a sávját. Az Áll az alku a korábbi héthez képest némileg erősödött, de így is a TV2 esti átlaga alatt szerepelt.
Nagyon régen volt arra példa, hogy a Barátok közt elérje az RTL Klub heti főműsoridős közönségarányát. Múlt héten megtört a jég, egy hét alatt 1,6 százalékpontot erősödött a napi sorozat share-je, és 14,3 százalékot produkáltak. Ezzel még túl is teljesítették az RTL Klub főműsoridős átlagát, a Barátok közt lassan kezd túllendülni az év elején kezdődött mélypontnál. Erősödött a korábbi héthez képest az Éjjel-nappal Budapest is, de ez a műsor a csatornaátlag alatt maradt.
A TV2 a vasárnap esti jó szereplését A nagy duettnek köszönheti, ami a 18-49 éveseknél és teljes lakosságnál is a hét legnézettebb produkciója volt. A kereskedelmi célcsoportnál 261 ezer, a teljes lakosságnál 835 ezer nézőt vonzott a műsor.
A 18-49 éveseknél a második legnézettebb az RTL Klub saját gyártású sorozata, A tanár volt, ami nem sokkal maradt le, 253 ezer nézőt vonzott (a teljes lakosságnál pedig 583 ezret). A teljes lakosságnál a nézettségi toplista második helyén a hétfői RTL Híradó áll 782 ezres nézőszámmal.
Nem túl nagy újdonság, de mégis meglepő látni, hogy a közmédia mennyire rosszul teljesít a fiatalabb – 18-49 éves – nézőknél azokon a heteken, amikor nincs kiemelkedő nézettséget hozó sportesemény az M4 Sporton. A múlt héten egyetlen közmédiás tartalom sem került be az 50 legnézettebb műsor közé a 18-49 éveseknél. Pedig nem lett magasra téve a mérce: az 50. műsor az elmúlt héten a Mozi+-on sugárzott Need For Speed című film volt, 58 ezer 18-49 éves nézővel.
A tíz legnézettebb műsor a 18-49 éveseknél:
A tíz legnézettebb műsor a teljes lakosságnál:
Heszler Róbert
Adatok forrása: RTL / Nielsen Közönségmérés
Megjegyzés: a 18-49 évesekre és a teljes lakosságra vonatkozó adatok magukban foglalják az időeltolásos tévézést is. Amennyiben nem jelezzük egy adatnál a célcsoportot, akkor az a 18-49 évesekre vonatkozik. A top 10-es táblázatokban a műsorok legnézettebb heti epizódjai szerepelnek.
Főműsoridő alatt a 19:00 és a 23:00 közötti időszakot értjük.