Nagyágyúk az élmezőnyben – 1. rész

Izgalmas változásokat hozott az elmúlt egy év a hazai digitális piacon. Milyen kihívásokkal szembesültek, milyen célokat tűztek ki maguk elé, mit várnak a jövő évtől – többek között ezekről kérdeztük a Top 50-es listánk élmezőnyében végzett vezetőket.

Elfogulatlan információk

Bán Zoltán, Net Média, társtulajdonos-vezérigazgató

Elérésben meg lehetne közelíteni a legnagyobb hírszájtokat, de nagymértékben sérülne mindaz, amit a hirdetőink és olvasóink szeretnek a Portfolióban. Jelen pillanatban elérjük azokat, akiket akarunk, fókuszáltan, megfelelő tematikus környezetben. Speciális játékosok vagyunk a piacon, fontosak az alapértékeink, a termékeink jól működnek most és egy MI által radikálisan átformált jövőben is.

 

 

Az elmúlt években már nem a látogatói szám növelése a fő célkitűzés, hanem az olvasói kapcsolatok mélyítése. Ezért erősítjük az előfizetői programjainkat, rengeteg erőforrást helyezünk az audiovizuális termékeinkre és teljesen újraformáltuk a befektetési tevékenységeinket Portfolio Investment Services néven. Ennek keretében nemcsak a márka újult meg, hanem mélyítettük és szélesítettük a vagyonkezelési szolgáltatásainkat, ami számottevő növekedéssel párosult.

Tovább sikerült növekedni a hagyományos konferenciánkkal és jól teljesítettek új termékeink is. Az idén is sikeres volt az a szisztematikus munka, amit több mint húsz éve csinálunk, és ami a Covid alatt is inkább gyorsult és nem lassult. Nem véletlenül beszélek hosszú múltról és szisztematikusságról, ezek és az online tartalommal való erős összekapcsolódás alapozza meg a kiszámítható és magas szintű látogatói és szponzori élményt, ami a konferenciáinkat jellemzi.

A Portfolio nem politizál. Szilárd hittel képviseljük, hogy olvasóiknak és a gazdaságnak őszinte, tényeken alapuló, elfogulatlan információra van szüksége, a választási kampányból nem vesszük ki a részünket. Nyilvánvalóan emiatt vesztünk a potenciális kattintásokból. Ugyanakkor ne felejtsük el, hogy a gazdaság érdekes is lett. Ahogy 2025-ben, úgy 2026-ban is meglesznek azok a momentumok, ahonnan erőt meríthetünk. Politika van máshol is, nekünk az a feladatunk, hogy az olvasóink jó gazdasági döntéseket hozzanak és gazdagodjanak.

 

Jelentőségteljes témák

Gulyás Márton, Partizán, alapító főszerkesztő

A felfokozott közéleti hangulat mindig látszik a nézettségeinken is, de az sem mellékes, hogy a Partizán a kiemelt jelentőségű eseményeket folyamatos, egész napos streammel közvetíti, sok szerkesztővel és riporterrel vagyunk ott az események sűrűjében. Az ilyen típusú közvetítésekben a Partizánnak megkülönböztetett tapasztalata van a konkurenseink között, és ez a számokon is látszik.

 

 

A megtekintéseink publikusak, a karakterünket adó tartalmaink általában nagyon népszerűek. Viszont itt fontos kiemelni: foglalkozunk a nézettséggel, de tartalmi döntéseket nem elsősorban ennek mentén hozunk. Számos fontosnak tartott témát dolgozunk fel úgy, hogy tudjuk, az nem fog rekordokat dönteni, de úgy érezzük, nagy jelentősége van annak, hogy megjelenjen a magyar nyilvánosságban. Jövőre a választások miatt egyértelműen rekordévre számítok, de valószínűleg ez az összes szerkesztőségre igaz.

 

Folytatjuk a megkezdett fejlesztéseket

Martis István, Profession.hu, vezérigazgató

Sok év alatt építettük fel azt a pozíciót, amiben ezt a nyereséges pénzügyi eredményt el tudjuk érni. Több összetevős az egyenlet, egyik oldalról a munkaerő értéke alapvetően nőtt az elmúlt évtizedben, ennek oka az öregedő társadalom, a kivándorlás és a növekvő foglalkoztatottság. Másik oldalról a Profession hatékonysága folyamatosan nőtt, ma már szinte bármilyen pozícióban tudunk segíteni megtalálni a keresett munkatársat az ország bármely szegletében, sőt akár külföldön is.

 

 

Kiegészítő szolgáltatásokat is fejlesztettünk, amelyek segítenek a munkaadóknak és a munkavállalóknak hatékonyabban toborozni, illetve állást keresni, ez szintén pozitív hatással volt a pénzügyi eredményekre. Összegezve: sikerült az eladási volumeneket növelni, emelkedett az értékesítési átlagár és további szolgáltatások jelentek meg a portfóliónkban.

Amikor a cégek kevesebb új állást hoznak létre, nincs beruházás, amikor kevesebb a felvétel és akár elbocsátások is vannak, akkor csökken a kereslet-kínálat feszessége – és ez erősen hat a mi üzletünkre. Ilyenkor nehezebb eladni a cégek felé szolgáltatást, kevesebb a ki nem szolgált igény, árérzékenyebbek az ügyfelek és az ingyenes megoldások is hatékonyabbak. Fontos látni, hogy

komoly beruházási igénye is van ennek a műfajnak. Minden évben százmilliókat invesztálunk termékekbe, marketingbe és fejlesztésekbe, hogy reagáljunk a folyamatosan változó piacra. A mesterséges intelligencia, a robotizáció, az automatizáció biztosan hat majd a gazdaság minden szereplőjére – ennek a mértéke kérdéses, de nagyon közelről figyeljük a trendeket, és mi is folyamatosan vezetünk be MI-megoldásokat.

Nem számítok arra, hogy 2026-ban jelentős fordulat következne be a gazdaságban. Mi folytatjuk a megkezdett fejlesztéseket, a célunk továbbra is az, hogy minden munkavállaló és munkaadó számára tudjunk segíteni abban, hogy a kereslet és a kínálat egymásra találjon.

 

Mérséklet növekedést várok

Erdélyi Eszter, Atmedia Csoport, digitális osztályvezető

Az idei évben a digitális displaypiacon mérsékelt bővülést, inkább stagnálást látunk. Továbbra is fontos feladat a hazai displaypiac védelme a nemzetközi szereplőkkel szemben, és már az sikerként könyvelhető el, ha sikerül ugyanazt a költést itthon tartani, mint tavaly. Ne feledkezzünk meg arról sem, hogy 2024-ben rendezték a futball-Eb-t és az olimpiát, ami a sporttartalmak környezetében történő display megjelenéseket ugrásszerűen megnövelte. Ez alapján elmondható, hogy ha az idén nincs csökkenés, az lényegében növekedést jelent. Továbbra is a nemzetközi szereplők térnyerése ellen küzdünk, minden erőnkkel azon vagyunk, hogy a hazai kiadók oldalain való megjelenéseket a piac a helyén ismerje el, hiszen brandsafe, minőségi tartalmakról van szó.

 

 

Ezen túl a folyamatosan növekvő számú CTV kampányokhoz a digitális displaytől csoportosítják át a hirdetők az extra büdzséket, ezért az új megoldások megjelenése nem jelent egyértelmű növekedést. Bízunk benne, hogy idővel, ha a CTV inventory olyan mértékben megnő, hogy már stratégiai szinten is terveznek vele a partnereink, akkor erre külön költési keretet különítenek el, nem pedig a digitális displayköltések rovására teszik azt.

Ami a legnagyobb növekedési potenciált illeti, egyértelműen a Connected TV-költések növekedésére számítunk a jövő évben is. A CTV inventoryk bővülésére lenne szükség ahhoz, hogy ez a szegmens is intenzívebben fejlődjön. Első lépésben a különböző inventoryk közös mérése, célzása, hosszabb távon más médiatípusokkal közös mérése hozhatna áttörést. A potenciál óriási, a kérdés az, hogy a jelenleg bizonytalanságot okozó tényezőket mikorra sikerül megoldani.

A portfóliónk stabil, mérsékelt növekedést várok a jövő évtől, illetve a futball-világbajnokságnak biztosan lesz keresletélénkítő hatása a piaci szinten legnagyobb elérést biztosító sportportfóliónk esetében. Ami a CTV-kampányokat illeti, szintén növekedéssel számolunk, de ez esetben sok múlik az elérhető inventoryk mennyiségén és minőségén.

 

Kalocsai Magdolna