- Hirdetés -

Nagyon beindultak a kiberbűnözők

|

2021. harmadik negyedévéhez viszonyítva az elosztott szolgáltatásmegtagadással járó támadások (DDoS) száma a negyedik negyedévben 52 százalékos növekedést mutat. Ez 4,5-szer annyi, mint ami az elmúlt év azonos időszakában volt tapasztalható. Az ezzel kapcsolatos részleteket és további fontos eredményeket a Kaspersky DDoS-támadások 2021. negyedik negyedévében című legfrissebb jelentésében tették közzé.

Az elosztott szolgáltatásmegtagadással járó támadások (DDoS) óriási fenyegetést jelentenek az online szolgáltatásokat nyújtó vállalkozásokra és szervezetekre nézve. Egy ilyen támadás során a kiberbűnözők nagyszámú kérést küldenek a megtámadott webes erőforrásnak azzal a céllal, hogy a túlterheljék a weboldalt és így annak ne legyen kapacitása a sok felkeresés kezelésére, illetve, hogy megakadályozzák a weboldal megfelelő működését. Ezek a támadások több napig is eltarthatnak, és komoly fennakadásokat okozhatnak a szervezeteknél.

2021. október és december vége között a Kaspersky kutatói hatalmas növekedést figyeltek meg a DDoS támadások számában, ráadásul akkorát, ami az adott fenyegetés kapcsán rekordnak számít a Kaspersky által eddig megfigyeltek történetében.

A Kaspersky szakemberei szerint a támadások megnövekedett száma mögött több ok is állhat. Először is, a DDoS támadások száma az év utolsó három hónapjában mindig magas. A leárazások és az ünnepek miatt ekkor van az online vásárlások csúcsszezonja, megkezdődik az egyetemi vizsgaidőszak, és a kiberaktivisták általánosan is tevékenyebbé válnak, ez pedig a támadások számának növekedését eredményezi.

Másodszor, a DDoS piac volumene fordítottan arányos a kriptovaluta-piaccal. Ennek az az oka, hogy a DDoS támadások szervezéséhez és a kriptovaluta-bányászathoz szükséges kapacitás „csereszabatos” – a botnet-tulajdonosok a kriptovaluta-piac növekedésekor a bányászatra irányítják át erőforrásaikat, annak visszaesésekor pedig a DDoS támadásokra. Pontosan ez volt megfigyelhető a negyedik negyedévben: a DDoS támadások számának növekedését a kriptovaluták értékének erőteljes csökkenése kísérte.

A negyedik negyedévben a legtöbb DDoS támadásról az Egyesült Államokban (43,55%), Kínában (9,96%), Hongkongban (8,80%), Németországban (4,85%) és Franciaországban (3,75%) számoltak be.

„A DDoS fenyegetési környezet az aktuális gazdasági és társadalmi trendeket tükrözve folyamatosan változik. A leárazási időszak miatt számítottunk a DDoS támadások negyedik negyedévi növekedésére, de a kriptovaluta-piac instabil helyzete teljesen átformálta a DDoS fenyegetések környezetét, abszolút rekordot produkálva a támadások számában. Az előző évek trendjei alapján 2022. első negyedévében sem számíthatunk a DDoS támadások számának jelentős csökkenésére. Ezért arra biztatunk mindenkit, hogy alkalmazzon profi megoldásokat, amelyek védelmet nyújtanak a szervezetnek a DDoS-támadások ellen” – mondta Miroslav Koren, a Kaspersky Kelet-Európáért felelős igazgatója.

A Kaspersky szakemberei a következőket ajánlják a DDoS-támadások elleni védekezéshez:

Fordítsanak kiemelt figyelmet a webes erőforrásokra, és jelöljenek ki olyan szakembereket, akik megfelelően tudnak reagálni a DDoS-támadásokra.

Ellenőrizzék a külső felekkel – többek között az internetszolgáltatókkal – kötött megállapodásokat és az elérhetőségi adatokat. Így a csapatok egy támadás esetén gyorsan hozzáférhetnek a legfontosabb információkhoz.

Alkalmazzanak profi megoldásokat, amelyek védelmet nyújtanak a szervezetnek a DDoS-támadások ellen. A Kaspersky DDoS Protection szoftverében például a Kaspersky kiberfenyegetések elhárítása terén szerzett széleskörű szakértelme a vállalat egyedi házon belüli fejlesztéseivel ötvöződik.

Fontos, hogy tisztában legyenek az adatforgalmuk jellemzőivel. Hasznos lehet a hálózat-és alkalmazásfigyelő eszközök használata a forgalmi trendek és tendenciák meghatározásához. A vállalat jellemző forgalmi mintáinak és jellemzőinek ismerete birtokában meghatározható egy alapvonal, amelyre támaszkodva könnyebben felfedezhető a DDoS-támadásra jellemző szokatlan tevékenység.

Álljon készen egy restriktív B terv a védekezéshez. Készüljenek fel az üzletvitel szempontjából kritikus szolgáltatások gyors helyreállítására egy DDoS-támadás közepette.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...