- Hirdetés -

Nagyon megugrottak a K&H költségei

|

A K&H Bank nyeresége 48 százalékkal, 31 milliárd forintra csökkent az év első kilenc hónapjában az előző év hasonló időszakához képest

 

A bank adózás utáni eredménye 48%-kal, 31 milliárd forintra csökkent 2022 első három negyedévében, a tavalyi év azonos időszakában elért 59 milliárd forinthoz képest. A csökkenést elsősorban az okozta, hogy a K&H Bank és Biztosító 55 milliárd forintnyi plusz költséget számolt el a válság hatását enyhítendő, a háztartásokat és vállalkozásokat segítő intézkedések miatt.

Hasonlóképpen a K&H Biztosító nettó eredménye is 1,8 milliárd forintra csökkent 2022 első háromnegyed évében, a tavalyi esztendő azonos időszakában elért 4,8 milliárd forinthoz képest.

A bank teljes hitelállománya 24%-kal, betétállománya pedig 14%-kal nőtt egy év alatt. A K&H teljes hitelállománya 2562 milliárd forintra nőtt. A 2022 első háromnegyed évében nyújtott új (lakossági és vállalati) hitelek volumene elérte az 517 milliárd forintot.

A K&H a harmadik negyedévben mind a lakossági, mind a vállalati hitelezés terén javítani tudta piaci pozícióját.

A betétállomány egy év alatt 14%-kal, 3710 milliárd forintra nőtt.

A K&H továbbra is elkötelezett a fenntarthatóság mellett, ezért mérhető célokat tűzött ki jövőbeli széndioxid-kibocsátásának csökkentése érdekében.

Folytatódik a K&H digitális átalakulása: bemutatkozott új személyes digitális asszisztense, Kate.

Guy Libot, a K&H Csoport vezérigazgatója kijelentette: „Az első háromnegyed év bevételeinek hajtóereje elsősorban a hitel- és betétállomány, valamint a tranzakciós volumenek növekedése volt. Az eredményeinket viszont jelentősen terhelték a kormányintézkedések, melyek célja az, hogy a háztartásokat és vállalkozásokat védjék a válság hatásától. Ezek az intézkedések 55 milliárd forintnyi plusz költséget jelentettek számunkra. Lakossági ügyfeleink száma 2022-ben elérte a 782 ezret; közülük 530 ezernek a jövedelme is rendszeresen a K&H-hoz érkezik. Innovatív fejlesztéseinknek köszönhetően megérkezett Kate, új személyes digitális asszisztensünk, aki novembertől áll ügyfeleink rendelkezésre a K&H mobilbankjában. A digitális átalakulás mellett a fenntarthatóság is fókuszban marad: konkrét, mérhető célokat határoztunk meg a jövőbeli széndioxid-kibocsátásunk csökkentésére. A KBC október elején kiadott klíma jelentésében megfogalmaztuk az éghajlatváltozással kapcsolatos, a következő évekre vonatkozó csoportszintű víziónkat és ambícióinkat a hitelezés és vagyonkezelés terén.”

2022 első háromnegyed évének pénzügyi eredményei

A K&H-nál 55 milliárd forintnyi plusz költség került elszámolásra, beleértve a Bank és a Biztosító által fizetendő 26 milliárd, illetve 3 milliárd extraprofit-adót, a Sberbank Magyarország végelszámolása miatti 8,9 milliárd forint plusz befizetést az Országos Betétbiztosítási Alapba, valamint azt a 17 milliárd forintot, amelyet a változó kamatozású jelzáloghitelek kamatszintjének korlátozása és a mezőgazdasági moratórium jelentett. Emellett a kamatstop kiterjesztése (3-5 éves kamatperiódusú jelzáloghitelek, kkv-k hitelek), jelentősen tovább terheli majd az utolsó negyedév eredményét. A K&H Bank adózás utáni eredménye 48%-kal 31 milliárd forintra csökkent 2022 első kilenc hónapjában, a tavalyi év azonos időszakában elért 59 milliárd forinthoz képest. A teljes hitelportfolió egy év alatt 24%-kal 2562 milliárd forintra nőtt, a 2022 január-szeptemberi időszakban nyújtott új hitelek összege pedig 517 milliárd forintot ért el. A betétállomány egy év alatt 14%-kal, 3710 milliárd forintra nőtt.

„A nagy kkv-kat is magában foglaló vállalati hitelportfoliónk egy év alatt 35%-kal bővült. A kkv-k által mutatott erős kereslet után a vállalati oldalon is aktív részvételt láttunk az államilag támogatott kedvezményes hitelprogramokban. A K&H a lakossági és vállalati hitelezés terén is javítani tudta piaci pozícióját a harmadik negyedévben: a vállalati hiteleknél a teljes portfólióból 9.4%-os a részesedésünk, lakossági területen az új folyósításoknál 13 százalék. A K&H Széchenyi Kártya Go! programban leszerződött volumenünk 70 milliárd forint fölött zárt, de a K&H Széchenyi Kártya MAX termékeket tekintve is ígéretes számokat várunk. A lakossági hitelállományunk egy év alatt 10%-kal növekedett, az újonnan folyósított hitelek volumenének alakulásánál már megmutatkozik a piaci kereslet csökkenése. Az MNB zöld jelzáloghitel-programjából 12%-kal részesedünk; a megkötött szerződések összértéke 35,4 milliárd forint. Emellett augusztusban a K&H lépett először piacra új, zöld lakáshitel-konstrukcióval azok számára, akik csökkenteni kívánják energiafogyasztásukat. Ez a hitel nem csak új lakásépítés, hanem lakásfelújítás céljára is igényelhető. Az új babaváró hitelek volumene 2022 első háromnegyed évében elérte a 45 milliárd forintot, míg a K&H piaci részesedése a 2021-es 11,8%-ról 13,6%-ra emelkedett. Termékskálánkat hozzáigazítottuk a magas infláció jellemezte új gazdasági helyzethez, így a befektetések területén tőkevédett és garantált hozamú alapokat is kínálunk ügyfeleinknek” – mondta Gombás Attila, a K&H Csoport pénzügyi vezetője.

Nik Vincke, a K&H Biztosító vezérigazgatója hozzátette: „Az extraprofitadó miatt 2022-ben nettó eredményünk az egy évvel korábbi 4,8 milliárdról 1,8 milliárd forintra esett. A nem életbiztosítási üzletág díjbevétele egy év alatt 11%-kal 44,7 milliárd forintra emelkedett. A legnagyobb növekedést a casco, a lakásbiztosítások és a kkv biztosítások mutatták. Az életbiztosítások is jól teljesítettek: a rendszeres díjas, befektetéshez kötött üzletág 24%-kal, a rendszeres díjas kockázati életbiztosítások üzletága pedig 10%-kal bővült. A digitalizációt tekintve folyamatosan fejlődünk: Kate, a mesterséges intelligencián alapuló személyes digitális asszisztensünk a mobilbankban segíti ügyfeleink biztosítási ügyintézését.”

Digitális átalakulás és innováció

„A K&H egyértelműen vezet a digitális átalakulás terén: újabb és újabb kényelmi digitális megoldásokat kínálunk ügyfeleinknek. Ennek legújabb példája Kate, a mesterséges intelligencián alapuló személyes digitális asszisztensünk, aki automatikusan mobilbanki ügyfeleink rendelkezésére áll. Ha kérdeznek tőle, azonnal figyelembe veszi az ügyintézés kontextusát, végrehajtja az utasításokat, de elemzi is a rendelkezésre álló adatokat, releváns és értékes üzeneteket küld, majd később pénzügyi javaslatokat tesz, vagyis időt és pénzt takarít meg ügyfeleinknek. Ő alapvetően a biztosítási és bankügyekkel foglalkozik, de „cseveg” is, hogy ügyfeleink megismerkedjenek vele. Összességében Kate gyorsabbá, könnyebbé, kényelmesebbé és személyesebbé teszi a pénzügyek intézését” – mondta el Németh Balázs, a K&H Csoport innovációs vezetője.

A K&H-nak 635 ezer digitálisan aktív ügyfele van, a mobilbankját pedig 492 ezren használják aktívan. Az aktív digitális bankkártyák száma 120 ezer. A K&H a teljes körű online számlanyitás szolgáltatás 2021 februári bevezetése óta 50 ezer számlát nyitott ilyen módon. Augusztusban az Apple, a Google, a Xiaomi és a Garmin Pay fizetési rendszerekkel végzett tranzakciók száma átlépte a havi hárommilliót. Idén szeptember végéig több mint százezer virtuális tömegközlekedési jegy került értékesítésre a K&H+ szolgáltatás keretein belül. Ez jelentős, 45%-os növekedés az egy évvel korábbi időszakhoz képest.

Fenntarthatóság

A KBC klíma jelentése elemzéseket és célokat tartalmaz az energia, ingatlanok, szállítás, mezőgazdaság, építőipar és fémipar vonatkozásában, egyes esetekben alszektorok szerinti bontásban. „Konkrét és mérhető, 2030-ig vagy 2050-ig elérendő célokat tűztünk ki a fenti szektorokra vonatkozóan. A tervek szerint 2030-ra a Csoport energiafinanszírozási portfoliójának 75%-a megújuló energiaforrásokra irányul majd. Az energiaszektor az EU összes üvegházhatású gázkibocsátásának 28%-áért felelős, vagyis prioritásként kezelendő. A portfoliónkban képviselt egyéb szektorok ÜHG-kibocsátását is jelentősen csökkenteni kívánjuk; ilyen az ingatlanszektor, amely az EU teljes energiafogyasztásának 40%-át, ÜHG-kibocsátásának pedig 13%-át teszi ki. Ide tartozik továbbá a szállítás is, amely az EU ÜHG-kibocsátásának egyharmadáért felelős. A fent említett zöld jelzáloghitelek mellett bevezettük a forintalapú, zöld autólízinget is, amivel használt vagy új elektromos autókat lehet beszerezni. Az eddig leszerződött összeg 1,4 milliárd forint. Szeptember végén a felelős jövő befektetési alapok összege elérte a 100 milliárd forintot, ami kétszer annyi, mint egy évvel korábban. Befektetési összvolumenünk már majdnem 13%-a K&H felelős jövő befektetési alapokban van” – mondta Guy Libot, a K&H Csoport vezérigazgatója.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...