- Hirdetés -

Nagyon népszerű a kriptovaluta

|

Minden tizedik ember (13%) használt már kriptovalutát vásárlásra – derül ki a Kaspersky Lab kutatásából. Erre a trendre azonban a kiberbűnözők is reagálnak: többek között kriptovaluta-tranzakciók megtámadásával, vagy a befektetők fenyegetésével. Fennáll a kockázat, hogy az ilyen védelem nélküli technológiában tárolt megtakarításaink elvesznek, mivel a hekkerek egyre szofisztikáltabb módszereket fejlesztenek az ilyen számlákhoz való hozzáférésre.

Egyre több vállalkozás kínálatában szerepel már a kriptovalutás fizetési lehetőség. Számos kiskereskedő és élelmiszerbolt fogadja el ezt a fizetési módot, sőt, nagy sportcsapatok partnerei között is találunk már kriptovalutákat. És bár egyre többen mutatnak érdeklődést a kriptovalutás fizetés és megtakarítások iránt, az ilyen módon tárolt pénzük ellophatják virtuális pénztárcájukból, vagy megbízhatatlan tranzakciók nyomán vagy egy ICO során (Initial Coin Offering). Voltak olyan nagy horderejű esetek, ahol összesen 530 millió dollár értékben loptak el digitális érméket.

A potenciális támadók széles eszköztárral rendelkeznek a virtuális pénztárcákban tárolt tőke ellopásához, épp úgy, mint a kriptovaluta tranzakciók és az ICO-k megtámadásához. Nagy horderejű esetek – mint például az a 4 és fél évvel ezelőtti incidens, amikor különböző Bitfinex számlákról, összesen 120 ezer bitcoint loptak el, vagy a Coincheck 530 millió dolláros kárt okozó 2018. évi meghekkelése – demonstrálják a tranzakciók védtelenségét és azt a könnyedséget, amellyel a kiberbűnözők élő hálózatokhoz csatlakozva kiterjedt és helyrehozhatatlan károkat okoznak. Hiszen, ha a kriptovalutás tranzakció során ellopják az abban érintett összes pénzt, a tranzakció simán bezárul és az elveszett pénzből már semmi nem jut vissza a befektetőhöz.

Az ICO-k különösen nagy kockázatot hordoznak, mivel az egyének, akik létrehozzák ezeket, legtöbbször nem rendelkeznek kiberbiztonsági háttérrel vagy tapasztalatokkal. Ezáltal képtelenek megvédeni tőkéjüket egy esetleges támadás során. Tehát a kriptovaluta piac még mindig nem szabályozott, a kockázatértékelési mechanizmusok beépülése pedig várat magára.

Vitalij Mzokov, a Kaspersky Lab Growth Center hitelesítési vezetője úgy fogalmazott: “A kriptovaluták értékének esése ellenére a felhasználók még mindig erős igényt mutatnak a digitális tranzakciók iránt. Meglepő módon, a fogyasztói felmérésünk szerint a megkérdezett emberek 13%-a használt kriptovalutát fizetőeszközként. Azonban mivel ezek az online tranzakciók még gyerekcipőben járnak, valódi veszélyt hordoznak magukban. Borzasztó pénzügyi következményekkel járhat a fogyasztókra nézve, ha ezek a pénzügyi alapok nem biztonságosak.

Ahogy a potenciális támadók módszerei egyre szofisztikáltabbak lesznek, úgy válnak egyre inkább a kiberbűnözők célpontjaivá a kriptovaluta kereskedő platformok és az ICO-k kiberbiztonsági intézkedések hiányában. Az éberség nem helyettesíthető – ha bármi gyanúsnak tűnik, nem ajánlott befektetni.”

Azok a kriptobefektetők viszont, akik biztonsági okok miatt nem tárolják pénzüket kriptovaluta kereskedő platformokon, a következő nehézségekkel találkozhatnak:

  • Az átváltások során általában díjat számolnak fel a pénzfelvételért
  • A felhasználó nem tud időben reagálni az árfolyamokra, ha a pénz kivétele mellett dönt
  • Az ismeretlen forrásból érkező beválthatatlan papírpénzek állami szabályozási kérdéseket vethetnek fel

Azoknak a fogyasztóknak pedig, akik továbbra is szeretnének kriptovalutákat használni befektetési és fizetési eszközként, a Kaspersky Lab a következőket javasolja:

  • Mindig ellenőrizze a virtuális tárca címet, ne kövessen linkeket online bankokhoz vagy virtuális tárcákhoz
  • Használjon védett kriptotárcát
  • Ellenőrizze duplán a kedvezményezett címét, a küldendő összeget és a járulékos díj nagyságát a tranzakció indítása előtt
  • Írjon fel egy könnyen megjegyezhető kifejezést, amellyel vissza tudja állítani virtuális tárcáját, ha elveszíti vagy elfelejti a jelszavát
  • Telepítsen magas minőségű biztonsági megoldást, mint például a Kaspersky Internet Security, amely megvédi azon eszközeit, melyeken hozzáfér a kriptotárcájához és amelyeken kriptotranzakcióit végzi.

A Kaspersky lab aktívan dolgozik a kriptovaluták és az ICO-k biztonságossá tételén. A vállalat kiberbiztonsági auditot végzett a Merkeleon számára – egy ausztriai kriptovaluta kereskedési szoftver szolgáltató –, hogy bizonyosságot szerezzenek arról, a cég megoldása biztonságot nyújt a potenciális támadásokkal szemben.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...