- Hirdetés -

Nagyot erősödtek a tévék kihívói

|

Egy stúdió megvásárlásával pörgeti fel még jobban a tartalomgyártást a Netflix, az Amazon reklámokból fenntartott megoldással próbálkozhat, a Disney pedig élő szereplős Star Wars-sorozatokkal igyekszik meghódítani a streaming videószolgáltatások piacát. A klasszikus tévétársaságok is reagálnak, az RTL Magyarország kimondottan digitális platformra szánt tartalmakat fejleszt, a TV2 Csoport pedig sportos vállalkozásba kezd.

Első hallásra meglepőnek tűnő hírről számolt be a The Verge című technológiai oldal október elején, összeállításuk szerint a Netflix megvásárolja az új-mexikói Albuquerque-ban található ABQ Studiost. A közel 16 ezer négyzetméternyi területen elterülő létesítmény már évek óta eladósorban van, igaz, az elmúlt esztendőkben olyan alkotásokat forgattak ott, mint például a Logan, a Preacher című sorozat vagy éppen az első Bosszúállók. A lépéssel természetesen a saját gyártású tartalmak előállítását szeretné még olcsóbbá és hatékonyabbá tenni a Netflix, amely tavaly azt közölte, hogy egyedül 2018-ban 8 milliárd dollárt fordít erre a célra. A tervük az, hogy néhány éven belül a kínálatban szereplő tartalmak felét a cég saját maga állítsa elő. Ez komoly előrelépést jelentene számukra, hiszen jelentős mértékben csökkentené függésüket a nagy stúdióktól.

Ez a hír is jól mutatja, hogy az induláskor még inkább technológiai cégnek tekintett Netflix, amely lényegében egy fejlett internetes adatátviteli megoldásból indult ki, mára a médiapiac meghatározó szereplőjévé vált. Ráadásul a sikerük mintaként szolgál az egyéb nagy technológiai vállalatok számára, és persze maguk a stúdiók is kezdik felismerni, hogy kezdeniük kell valamit a jelenséggel.

A Netfl ix mellett a Hulu az, amely a korai OTT-szolgáltatások közül komolyabb eredményeket ért el, illetve az Amazon Prime Video megoldása tudott még számottevő tábort kiépíteni. A Netflixnek június végén valamivel több mint 124 millió fizetős felhasználója volt, és egy év alatt 25 millióval nőtt ez a szám. Fontos kiemelni azt is, hogy már egyáltalán nem lehet azt állítani, hogy csak az amerikai fogyasztókra építene a cég, hiszen több mint 68 millióan az Egyesült Államokon kívül használják a szolgáltatást. A Hulu az idén tavasszal lépte át a 20 milliós felhasználói számot az USA-ban, míg az Amazon Prime Video esetében százmillió körüli táborról lehet beszélni. Ezeknek a cégeknek az előretörését mutatja az is, hogy a tévés tartalmak legfontosabb megmérettetésén, az Emmy-gálán már évek óta rengeteg elismerést gyűjtenek be. Az idén például a Netflix programjai már ugyanannyi díjat kaptak, mint az HBO sorozatai.

A jelenleg az OTT-piac meghatározó szereplőjének számító Netflix azonban egyáltalán nincs könnyű helyzetben, hiszen már most is nagyon komoly riválisokkal kell megküzdenie, és a következő években tovább erősödik a mezőny. Az Amazon például a hírek szerint újabb nagy dobásra készül, ezúttal egy ingyenes, teljes mértékben reklámokból fenntartott online videós szolgáltatást indítanának el.

A nagy kihívók között lehet az Apple is, amely a beszámolók alapján több tucat sorozat készítésén dolgozik már most is, és csak az idén egymilliárd dollárt költ arra, hogy saját streamingvideó-szolgáltatást indítson. A társaság már olyan hollywoodi nagyágyúkat is megnyert magának, mint Steven Spielberg, Jennifer Aniston és Reese Witherspoon. De alaposan átírhatja a piaci erőviszonyokat a Disney érkezése is, a rendkívül aktív akvizíciós politikát folytató társaság várhatóan 2019 végén indítja el streamingszolgáltatását. Tartalomban náluk sem lesz hiány, elég ha csak arra gondolunk, hogy övék a Marvel filmes univerzum jogai és náluk vannak a Star Wars-filmek is. Ezzel a lehetőséggel élnek is, néhány hete derült ki, hogy több élő szereplős Star Wars-sorozat is érkezik a Disney új szolgáltatásába.

Az egyértelmű, hogy a televíziós piacot hosszú évtizedekig uraló klasszikus tévétársaságoknak lépniük kell. Az látszik, hogy kisebb-nagyobb mértékben már elindultak abba az irányba, hogy tartalmaik a világhálón is elérhetők legyenek, de ez természetesen önmagában még nem elég. Grósz Judit, az RTL Magyarország digitális és üzletfejlesztési igazgatója a legutóbbi lapszámunkban adott interjúban többek között arról beszélt, hogy szerepel a tervek között kimondottan csak digitális platformokra szánt tartalmak készítése is. Illetve komoly hatással lehet a piacra az is, hogy arra készülnek, hogy a távközlési szolgáltatók video-on-demand szolgáltatásaiban is megjelenjenek az anyagaik. A TV2 Csoport pedig a közelmúltban jelentette be, hogy több mint másfél éves tárgyalássorozatot követően hosszú távú stratégiai együttműködésről állapodott meg az OTT-ONE Nyrt.-vel. A kooperáció első elemeként közösen fejlesztik és üzemeltetik a „Spíler Extra” videostreaming-alkalmazást, így a médiacég sporttartalmai mobileszközökön is elérhetővé válnak. Az OTT One Nyrt.-nek egyébként már komoly referenciái vannak a magyar piacon, ők biztosítják a Telenor MyTV szolgáltatásának technológiai hátterét.

Kalocsai Zoltán

A teljes összeállítást a Marketing&Media magazin legújabb számában olvashatja el.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...