Komoly visszaesést hozhat az idei év az amerikai reklámpiacon, az Interactive Advertising Bureau (IAB) felmérése szerint a hirdetést vásárlók 20 százalékos büdzsé csökkentést várnak 2020-ban az előző évhez képest.
A digitális platformok ugyanakkor a jelek szerint viszonylag gyorsan magukhoz térnek, és a második félév már akár 13 százalékos növekedést is hozhat az egy évvel korábbihoz képest ezen a területen. A lineáris tévézés esetében ugyanakkor nem várható ilyen kedvez fordulat az Egyesült Államokban, a harmadik negyedévben sem bővül majd a hirdetési bevétele ennek a szegmensnek, ugyanakkora reklámköltésre számíthatnak, mint 2019 hasonló időszakában, míg az év utolsó három hónapja akár 6 százalékos visszaesést is hozhat.
Az IAB elemzése szerint ennek hátterében nem csak az áll, hogy a hirdetők a lineáris tévé helyett egyre inkább a digitális platformok felé fordulnak, hanem az is szerepet játszik, hogy a hagyományos tévés reklámpénzek egyre inkább az OTT és CTV (over-the-top és connected TV) megoldások felé mennek. Ezek esetében az idei évben 32 százalékkal bővülhet a hirdetési költés.
Lesznek olyan szegmensei a médiának, amit a televíziónál sokkal súlyosabban érint a Covid miatti válság és a hirdetési kiadások visszafogása. A nyomtatott sajtó esetében például a harmadik negyedévben 46, a negyedikben pedig 43 százalékos zuhanást prognosztizál az IAB felmérése 2019-hez képest, míg a hagyományos közterületi reklám esetében a harmadik negyedév 39, az év vége pedig 46 százalékos esést hozhat az Egyesült Államokban.
A megkérdezett piaci szereplők közel fele jelezte, hogy az év hátralévő részére stabil reklámbüdzsével rendelkeznek, azonban ez az arány lényegesen csökkent, amikor a jövő évi kilátásokról kérdezték őket. A reklámköltésekkel kapcsolatos tárgyalások kapcsán az elsődleges szempont, hogy az elköltött dollárok mennyire térülnek meg, a válaszadók 50 százaléka ezt emelte ki. A második fontos tényező a célcsoport elérésének garantálása (35 százalék jelezte ezt), de majdem ugyanilyen arányban emelték ki az üzleti eredmények garantálását (34 százalék), míg 31 százaléka jelezte, hogy számára lényeges szempont az is, hogy lehetőség legyen rövid határidővel lemondani a hirdetési opciókat.