- Hirdetés -

Nagyot lép az AutoWallis

|

Történetének eddigi legnagyobb felvásárlásával tovább erősíti meghatározó régiós szerepét az AutoWallis, miután megállapodott a cseh piacon működő MILAN KRÁL GROUP 100 százalékának megszerzéséről. A magyar tőzsde autós vállalata a cseh BMW kiskereskedelmi piaci pozíciójának erősítése mellett újabb márkákat (Mercedes-Benz, Ford) és új tevékenységet (Mercedes-Benz Truck nagyhaszongépjárművek értékesítése, szervizelése) is bevon a portfóliójába, a diverzifikációval tovább növelve és stabilizálva eredménytermelő képességét. A tranzakció zárása versenyhatósági jóváhagyás és egyéb feltételek teljesülése esetén várhatóan idén év végéig megtörténik.

Jelentős, az idén májusban meghirdetett megújított stratégiájába illeszkedő lépéssel erősíti tovább az AutoWallis Csoport meghatározó régiós autókereskedelmi és mobilitási szolgáltatói pozícióját: felvásárolja a cseh autópiacon működő, több szegmensben tekintélyes részesedéssel, tapasztalt menedzsmenttel és saját tulajdonú ingatlanokkal működő MILAN KRÁL GROUP-ot (MILAN KRÁL HOLDING a.s.). A holdinggal együtt összesen 6 céget tartalmazó, 5 telephelyen összesen 200 főt foglalkoztató csoport az AutoWallis eddigi történetének legnagyobb akvizíciója. A tranzakció tovább erősíti az AutoWallis jelenlétét egy olyan, a magyar piacnál általában jövedelmezőbb országban, ahol az újautó-regisztrációk száma 2023-ban meghaladta a 244 ezer darabot, amely a hazainak közel kétszerese. A tranzakció jelentőségét mutatja, hogy a MILAN KRÁL GROUP 2023-as árbevétele megközelítőleg 50 milliárd, EBITDA-ja 2,9 milliárd forintnak megfelelő cseh korona volt, az elmúlt 3 évben folyamatosan növelte értékesítését, és 6 százalék fölötti (cseh szabályok szerinti) EBITDA-margint ért el. (Az AutoWallis Csoport a 2023-as évet 366 milliárd forint árbevétel mellett 20 milliárd forintos EBITDA-val zárta). A felvásárlás végleges zárásához a cseh versenyhatóság jóváhagyása és egyéb zárási feltételek teljesülése szükséges, így arra várhatóan 2024 decemberében kerül sor. Az AutoWallisnak ez a második cseh kiskereskedelmi akvizíciója, hiszen júliusban zárta le a Stratos Auto három BMW márkakereskedésének felvásárlását, mellyel Prágában és két további cseh városban vásárolt BMW márkakereskedéseket.

A 30 éves MILAN KRÁL GROUP a dél-csehországi régió székhelyén, Ceské Budejovice városban négy márka (BMW, Mercedes-Benz, Mercedes-Benz Truck, Ford) értékesítésével, szervizelésével, az Opel márkaszerviz tevékenységgel, valamint saját márkanéven futó (auto.pro.Tebe) használtautó-kereskedelemmel foglalkozik, továbbá különálló lakatos- és fényezőüzemmel is rendelkezik. A tranzakcióval az AutoWallis egyrészt erősíti a BMW-hálózatban meglévő pozícióját: kiskereskedelmi piaci részesedése 13-ról 20 százalékra növekszik Csehországban, másrészt a felvásárlással új márkákkal bővíti már eddig is impozáns kiskereskedelmi portfólióját (a Mercedes-Benz márkán belül 6 százalék feletti piaci részesedést vesz át a cseh piacon), és az így növekvő diverzifikációval tovább stabilizálva eredménytermelő képességét. A MILAN KRÁL GROUP felvásárlásának harmadik stratégiai eleme, hogy az AutoWallis új tevékenységet is akvirál: megjelenik a régiós ország nagyhaszongépjármű-piacán a Mercedes-Benz Truck márka értékesítésével és szervizelésével. Utóbbi tevékenység hosszútávú fejlődését egy jelenleg épülő, 2025-ben megnyíló, 3,1 hektáros területen, 3.400 négyzetméteres új Mercedes-Benz Truck kamion értékesítési pont és szerviz is támogatja. A megszerzett csoport integrálását, valamint zökkenőmentes működését 200 alkalmazottja és a tapasztalt menedzsment folytatódó munkája biztosítja, amellyel párhuzamosan megkezdődik az AutoWallis Csoporton belüli szinergiák feltárása.

Ormosy Gábor, az AutoWallis Csoport vezérigazgatója a felvásárlás kapcsán elmondta: a tranzakció egy jelentős lépés és jól illeszkedik a tavasszal megújított stratégiai céljaikhoz, amelyek alapján a 2024 nyarán történt cseh kiskereskedelmi piacra lépést követően a Csoport tovább erősíti a pozícióját az országban, diverzifikálja tevékenységét, valamint növeli a már jelenleg is többségében nemzetközi piacokról származó külföldi árbevételét. A vezérigazgató hangsúlyozta: eredménytermelő képességüket, így a részvényesi értéket nemcsak a piacszerzés, hanem a csoporton belüli szinergiák, a mérethatékonyság kihasználásával is tovább tudják növelni. Kiemelte, hogy kiskereskedelmi növekedési tervük fontos eleme a külföldi terjeszkedés, ezen belül pedig a csehországi prémium szegmensben történő bővülés, amit a mostani felvásárlás is támogat a BMW és most már a Mercedes-Benz márkával is. Az AutoWallis Csoport tavasszal közzétett, frissített stratégiája alapján 2028-ban a vállalat újgépjármű-értékesítése meghaladhatja a 100 ezer darabot, árbevétele a 750 milliárd, míg EBITDA-nyeresége a 40 milliárd forintot, utóbbi két mutató esetében megduplázva ezzel a 2023-as eredményeket.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Angelina Jolie Broadway-szereplésen gondolkodik

Magyarországon forgatták Pablo Larraín legújabb filmjét, a világ legnagyobb operaénekesnőjéről készült Mariát, mely 2025 elejétől látható kizárólag moziban, az ADS forgalmazásában.A Maria a világ legnagyobb operaénekesnőjének, Maria Callas csodálatos, egyben viharos és tragikus életét...

Rekordszámú női jelölt a hazai üzleti Oscar-díjon

Napjainkban a nagyvállalatok vezetői között a nők aránya fokozatos növekedést mutat, de még mindig messze van a nemek közötti egyenlőségtől. A világ középpiacainál a felső vezetői pozíciók 33,5 százalékát töltik be nők, amely minimális,...

Épül az új vakcinagyár

A hazánkban már 1300 munkavállalót alkalmazó Ceva-Phylaxia Zrt. az ünnepélyes alapkőletétel alkalmával elindította Monoron legújabb hazai beruházását, egy új vakcinagyártó egység építését, amelynek keretében közel 30 milliárd forintos beruházással hosszú távon 120 új munkahelyet...

Tillát is megtalálták a netes csalók

Az internetes csalásokról, a közösségi média és az online tér veszélyeiről, illetve a saját megelőzési módszereiről is nyilatkozott a műsorvezető, aki mellett több híresség is csatlakozott a Médiaunió Alapítvány és a KiberPajzs kampányához.A Magyar...

Figyelemfelhívó kampányt indít a Nyitottak Vagyunk

Az olyan adottságok, mint a nem, az életkor vagy a származás még 2024-ben is komoly hátrányt jelenthetnek a munkaerőpiacon, akár a felvételi folyamatok, akár a későbbi karrierépítés során – hívja fel a figyelmet a...

Összefogott a Konyhafőnök sztárséfjeivel a Kifli.hu

A Kifli.hu online szupermarket lett az RTL Konyhafőnök című, kulináris tehetségkutató 11. évadának szakmai partnere. A neves séfek fémjelezte műsor versenyzőinek összecsapásához a Kifli.hu sajátmárkás, különleges prémium termékei biztosítják az alapanyagot, amelyek bárki számára,...

Pezseg a szabadúszók online piactere

Még csak fél éve startolt el a magyar szabadúszók első online piactere, de 2024. november elején már négyszázan kínálnak rajta 625 szolgáltatást. Az XProjekten keresztül 102 projekt készült el és zárult le, és 2519...

Borúsan látja a jövőt a középkorúak jelentős része

Évtizedes távlatban fokozatos növekedést mutat a középkorúak jövedelme, az elmúlt négy negyedévben már stabilan 500 ezer forint felett volt ez az összeg egy háztartásra vetítve, szemben például a 2018 előtti 300 ezer forint alatti...
Sereg sorozat nézettség

Még a katonás sorozat ellenére is a TV2 nyerte a hetet

A mögöttünk álló héten minden célcsoportnál a TV2 végzett az élen, amiben mondjuk nagy segítségükre nem volt a S.e.r.e.g. című sorozat. A kereskedelmi célcsoportnál az X-Faktor bizonyult a hét legnézettebb műsorának, a teljes lakosságnál...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Elérjük a piramis nehezen elérhető tetejét is – interjú Bán Zoltánnal

A Portfolio negyedszázados sikerének egyik kulcsa, hogy a magasan képzett és régóta együtt dolgozó kollégáink egyedülálló szakértelmére tudunk építeni. A befektetési és gazdasági döntéseknél ugyanis kritikus paraméter az információ minősége, helyes értelmezése, és ebben...

Angelina Jolie Broadway-szereplésen gondolkodik

Magyarországon forgatták Pablo Larraín legújabb filmjét, a világ legnagyobb operaénekesnőjéről készült Mariát, mely 2025 elejétől látható kizárólag moziban, az ADS forgalmazásában.A Maria a világ legnagyobb operaénekesnőjének, Maria Callas csodálatos, egyben viharos és tragikus életét...

Rekordszámú női jelölt a hazai üzleti Oscar-díjon

Napjainkban a nagyvállalatok vezetői között a nők aránya fokozatos növekedést mutat, de még mindig messze van a nemek közötti egyenlőségtől. A világ középpiacainál a felső vezetői pozíciók 33,5 százalékát töltik be nők, amely minimális,...

Épül az új vakcinagyár

A hazánkban már 1300 munkavállalót alkalmazó Ceva-Phylaxia Zrt. az ünnepélyes alapkőletétel alkalmával elindította Monoron legújabb hazai beruházását, egy új vakcinagyártó egység építését, amelynek keretében közel 30 milliárd forintos beruházással hosszú távon 120 új munkahelyet...

Tillát is megtalálták a netes csalók

Az internetes csalásokról, a közösségi média és az online tér veszélyeiről, illetve a saját megelőzési módszereiről is nyilatkozott a műsorvezető, aki mellett több híresség is csatlakozott a Médiaunió Alapítvány és a KiberPajzs kampányához.A Magyar...

Don't Miss

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...

Új márkaigazgatókkal erősít a Porsche Hungaria

Szervezeti és személyi változások a Porsche Hungaria menedzsmentjében. Az előremutató változások legfőbb célja a vállalat működési hatékonyságának továbbfejlesztése.ONE.fleet elnevezés alatt egyesítésre kerül az importőri flotta és a közületi autóértékesítés. Az új osztály vezetőjének Németh...

Összeültek a legnagyobb PR-esek

Október közepén Szekszárdon találkozott a PR-szakma krémje. Neves ügynökségek ügyvezetőitől és munkatársaitól, egyetemek kommunikáció szakos oktatóitól, továbbá hazai és külföldi hallgatóitól, valamint az MPRSZ örökös tagjaitól volt hangos a borvidék a FERLING, a PTE...