Nagyot ment a Cápák között és a Szerencsekerék

Cápák között 2023

A 18-49 és a 18-59 éveseknél is a Cápák között volt a hét legnézettebb produkciója, a TV2 házi toplistájának élén pedig a Szerencsekerék végzett. A hétvégi főműsoridőt az RTL, a hétköznap estéket a TV2 nyerte.

Múlt héten a TV2 és az RTL közönségaránya is nőtt minden időszakban és bontásban. Főműsoridőben és a 18-49 éveseknél mindkét csatornának 0,8-0,8 százalékponttal, teljes napon és a 18-59 éveseknél mindkettőnek 0,7-0,7 százalékkal emelkedett a share-je. Ugyanakkor a RTL főműsoridőben és a teljes lakosságnál, valamint a 18-59 éveseknél a konkurensnél jobban tudta növelni a share-jét az 1. héthez képest. Ennek révén – hosszú idő után – nem győzött minden bontásban a TV2, mert az esti sávban és a 18-59 éveseknél 12,6 százalékot hozott mindkét televízió, így döntetlen lett az eredmény. A többi célcsoportnál a TV2 nyert.

A napi verseny az esti sávban úgy nézett ki, hogy a hétfőtől péntekig terjedő időszakban a TV2, hétvégén pedig az RTL hozott össze jobb közönségarányt. Ez a 18-49 és 18-59 évesekre egyaránt igaz volt.

A teljes portfóliókat nézve nem történt változás. A TV2 Csoport nyert, bár a főműsoridőben és a 18-59 éveseknél már látótávolságba küzdötte fel magát az RTL Magyarország (TV2 Csoport: 24,7%, RTL Magyarország: 23,3%). De például a teljes lakosságnál és teljes napon továbbra is közel 10 százalékpont a TV2 Csoport előnye (TV2 Csoport: 25,8%, RTL Magyarország: 16,2%).

Teljes napon és a teljes lakosságnál a két éllovast az MTVA követi, a 18-49 és a 18-59 éveseknél pedig az AMC Networks számít a harmadik legerősebb szereplőnek.

Csatornák heti közönségaránya (százalék) – 2. hét – Főműsoridő (18:00 – 22:59)

18-59 évesek Teljes lakosság 18-49 évesek
TV2 12,6 15,9 12,9
RTL 12,6 12,1 12

Csatornák heti közönségaránya (százalék) – 2. hét – Teljes nap

18-59 évesek Teljes lakosság 18-49 évesek
TV2 9,5 12,4 9,9
RTL 7,4 7 7

A legnagyobb csatornaportfóliók nézői részesedése (teljes nap, százalék)

18-59 évesek Teljes lakosság 18-49 évesek
TV2 Csoport 23,5 25,8 23,7
RTL Magyarország 18,3 16,2 17,9
AMC Networks 6,6 5,9 7,0
MTVA 5,2 9,1 4,1
Paramount Global 4,3 3,6 5,3
Network4 4,2 4,6 2,7
Antenna Entertainment Group 3,6 3,0 3,8
Warner Bros.Discovery 3,0 3,6 2,8

Napi műsorok heti átlagos közönségaránya (18-59 évesek / 18-49 évesek, zárójelben a korábbi hét adatai)

TV2
Tények – 16,7% / 17,2% (15,7% / 15%)
Tények Plusz – 13,8% / 14,4% (13,1% / 13%)
Szerencsekerék – 14,8% / 15,2% (14,1% / 14,2%)
Vigyázat, gyerekkel vagyok – 12,7% / 12,8% (14% / 13,7%)

RTL
Híradó – 18,3% / 16,2% (17,3% / 15,2%)
Fókusz – 14,8% / 14,1% (15% / 14,7%)
Drága örökösök – 14,1% / 13,8% (13,6% / 13,7%)
A mi kis falunk – 11,7% / 11,1%

A 18-59 éveseknél az RTL Híradó, a 18-49 éveseknél a Tények ért el magasabb heti átlagot. A Szerencsekerék ismét jobb számokat hozott, mint a Drága örökösök, bár az utóbbi is az RTL főműsoridős átlaga felett teljesített. Jó húzás volt az RTL részéről, hogy a Nyerő párost ismétlését A mi kis falunk ismétlésével váltotta, így a 6-7 százalékos share helyett már 11 százalék körüli közönségarányt értek el ebben a műsorsávban.

Szombaton a Gólkirályság című sorozat második része a 18-49 éveseknél 17 százalékos közönségarányt hozott az RTL-nek. Vasárnap este pedig a Cápák között 17,6 százalékot ért el. Utóbbi különösen jó eredmény annak fényében, hogy a TV2 vasárnap este is leadott a Vigyázat, gyerekkel vagyokból egy részt, de a Cápák lazán verte ezt műsort is.

A Cápák között olyannyira erősnek bizonyult, hogy a 18-49 és a 18-59 éveseknél is a hét legnézettebb műsora lett, 269 ezer és 399 ezer nézővel. Sőt, a teljes lakosságnál is egy RTL-es műsor végzett az élen, méghozzá a vasárnapi Híradó, ami 835 ezer nézőt vonzott.

A TV2 legnézettebb műsora a 18-49 és a 18-59 éveseknél a Szerencsekerék csütörtöki adása volt 259 ezres és 349 ezres nézettséggel. A teljes lakosságnál pedig a hétfői Tények a házi listavezető 832 ezres nézőszámmal.

A tíz legnézettebb műsor a 18-59 éveseknél

Csatorna AMR (fő) SHR %
CÁPÁK KÖZÖTT RTL 399 173 17,5
GÓLKIRÁLYSÁG RTL 393 156 17,9
HÍRADÓ RTL 383 498 18,6
SZERENCSEKERÉK TV2 349 930 16,8
DRÁGA ÖRÖKÖSÖK RTL 330 625 15,8
TÉNYEK TV2 300 496 18,9
FÓKUSZ RTL 299 776 16,1
VIGYÁZAT, GYEREKKEL VAGYOK TV2 276 782 14,1
TÉNYEK PLUSZ TV2 274 113 15,0
A MI KIS FALUNK RTL 269 467 13,0

A tíz legnézettebb műsor a teljes lakosságnál

CÁPÁK KÖZÖTT Csatorna AMR (fő) SHR %
HÍRADÓ RTL 835 373 20,0
TÉNYEK TV2 832 486 22,7
SZERENCSEKERÉK TV2 830 450 19,9
TÉNYEK PLUSZ TV2 729 316 18,4
VIGYÁZAT, GYEREKKEL VAGYOK TV2 684 651 18,5
GÓLKIRÁLYSÁG RTL 677 551 15,7
CÁPÁK KÖZÖTT RTL 659 209 14,5
DRÁGA ÖRÖKÖSÖK RTL 586 528 13,9
FÓKUSZ RTL 533 372 13,6
CSINÁLJUK A FESZTIVÁLT DUNA TV 533 065 12,6

A tíz legnézettebb műsor a 18-49 éveseknél

Csatorna AMR (fő) SHR %
CÁPÁK KÖZÖTT RTL 269 915 17,6
SZERENCSEKERÉK TV2 259 124 18,0
GÓLKIRÁLYSÁG RTL 257 433 17,0
HÍRADÓ RTL 233 495 17,1
DRÁGA ÖRÖKÖSÖK RTL 227 018 15,7
TÉNYEK TV2 209 266 20,6
FÓKUSZ RTL 195 936 15,7
TÉNYEK PLUSZ TV2 195 108 15,9
VIGYÁZAT, GYEREKKEL VAGYOK TV2 184 593 14,1
A MI KIS FALUNK RTL 178 839 12,4

Megjegyzés: a toplista a 10 percnél hosszabb műsorokat, a legnézettebb epizódot (duplikációmentesen) és a Nielsen által műsorcímmel rögzített műsorokat tartalmazza.

Főműsoridő alatt a 18:00 és 22:59 közötti időszakot értjük.

Adat: Live+As Live

Adatok forrása: Nielsen Közönségmérés / TV2 Kutatás