- Hirdetés -

Nagyot nőtt a LEGO

|

Az iparágat túlteljesítve nőtt a fogyasztói értékesítés, az árbevétel és a nyereség. A LEGO Csoport jelentős befektetéseket hajtott végre növekedést ösztönző kezdeményezések kapcsán.

A LEGO Csoport nyilvánosságra hozta a 2019 decemberével záruló üzleti éve eredményeit. Az éves árbevétel 2018-hoz képest 6%-kal, 38,5 milliárd DKK-ra nőtt. A fogyasztói értékesítés az előző évhez képest 5,6%-kal nőtt, és a teljes globális piaci részesedés is nagyobb lett.

A működési nyereség 10,8 milliárd DKK volt, ami a 2018-as évhez képest 1%-os növekedést jelent, míg a nettó nyereség 3%-kal, 8,3 milliárd DKK-ra emelkedett. Ezt a növekedést a Csoport erőteljes beruházásaival egyidejűleg érte el, egy sor olyan kezdeményezésbe fektetett, amelyek célja a hosszú távú növekedés biztosítása.

A Csoport minden piaci szegmensben növelte a fogyasztói értékesítést. Az amerikai kontinensen és Nyugat-Európában ez a növekedés egyszámjegyű volt, míg Kínában látványos, kétszámjegyű.

A portfólió megújítása

A legjobban teljesítő témák (nem fontossági sorrendben) a következők voltak: LEGO City, LEGO Creator, LEGO Friends, LEGO Technic, LEGO Classic és LEGO Star Wars. A LEGO Harry Potter, a LEGO Super Heroes (Marvel Avengers) és a LEGO Disney Princess témák is erős eredménnyel zártak.

Új fogyasztók és felnőtt rajongók megszólítása

2019-ben a Csoport több mint 30 év után először elindította integrált globális márkakommunikációs kampányát, a Rebuild the World kampányt, amellyel a márka új fogyasztókat vonzott magához.

Emellett felvásárolta a BrickLinket is, a világ legnagyobb olyan digitális felületét, amely a LEGO építés felnőtt rajongóit szólítja meg. A felület több mint egymillió taggal büszkélkedhet, emellett rendelkezik online piactérrel, tervezői szoftverrel és közösséggel, ahol a rajongók megoszthatják legújabb alkotásaikat.

A kiskereskedelem megújítása

A Csoport kibővítette globális kiskereskedelmi hálózatát azáltal, hogy 150 LEGO márkaüzletet nyitott, fejlesztette e-kereskedelmi oldalát és megerősítette együttműködését a kiskereskedelmi partnereivel. Így világszerte 570 üzlettel rendelkezik, és 2020-ban további, nagyjából 150 üzlet nyitását tervezi, ezek többségét Kínában. A vállalat átalakított LEGO.com e-kereskedelmi oldalán a látogatók száma 27%-kal nőtt 2019-ben, és a kiskereskedelmi partnerekkel elért pozitív fejlődés is hozzájárult a fogyasztói értékesítés növekedéséhez.

Földrajzi terjeszkedés

Kína továbbra is a LEGO Csoport stratégiai növekedési piaca marad. 2019-ben kibővítette jelenlétét a harmad és negyed fontossági szintű városokban, így már 35 városban 140 kiskereskedelmi üzlete van, beleértve a pekingi és sanghaji kiemelt márkaboltokat. 2020-ban a Csoport további 80 üzlet nyitását tervezi 20 városban. Emellett a partnerfelületeken is fejlesztette e-kereskedelmi jelenlétét, illetve nemrégiben megújította a partnerséget a Tencenttel, hogy egyedülálló digitális élmények révén vonzza be a fogyasztókat és a vásárlókat.

A fenntarthatóságra fókuszáló beruházások növelése

2019-ben a LEGO Csoport folytatta erőfeszítéseit, hogy pozitív hatást gyakoroljon a társadalomra és a bolygóra. A helyi közösségi szerepvállalás programjain, partneri együttműködésein és tájékoztató programjain keresztül 26 országban több mint 1,8 millió gyerek számára biztosította a játékon keresztüli tanulás élményét. A szélenergiába és napenergiába eszközölt beruházásai révén továbbra is megújuló energiaforrásokkal egyensúlyozta ki az energiafelhasználásának 100%-át, és kísérleti jelleggel elindította a Replay programot a LEGO kockák cirkuláris használatának ösztönzésére.

2020-ban és azt követően a Csoport jelentősen megnöveli befektetéseit a gyerekekre és a környezetre összpontosító fenntarthatósági kezdeményezésekben. Olyan programokat valósít majd meg a helyi közösségeiben, amelyek gyerekek milliói számára teszik elérhetővé a játékon keresztüli tanulás élményét. Számos ilyen kezdeményezés fogja a játékon keresztül inspirálni a gyerekeket a fenntarthatóság témája kapcsán. A vállalat a termékeket és a csomagolásokat szintén fenntarthatóbbá teszi, 2025-re már kizárólag fenntartható csomagolást használ majd, ami magában foglalja az egyszer használatos műanyag csomagolások kivezetését is.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

A jövőben máshogy vásárolunk majd az IKEA-ban

Innovatív és izgalmas megoldásokkal járul hozzá a vásárlói élmény forradalmasításához az IKEA. A soroksári áruház új CGI videójával a jövő IKEA-élményét mutatja be, mindezt szórakoztató és figyelemfelkeltő módon a legújabb technológiák segítségével. A futurisztikus...

Ez a legfontosabb a munkavállalóknak a fizetés mellett

A világtörténelemben a Z-generáció a valaha élt legnépesebb generáció, egyes kutatások szerint pedig néhány év múlva a munkaerőpiac közel 30 százalékát teszik majd ki. Éppen ezért rendkívül fontos, hogy a munkáltatók megfelelően illesszék őket...

Nagyot nőne Európában a luxusszállodalánc

A Hyatt jelentős növekedést tervez a közép- és kelet-európai térségben a következő években, folytatva ezzel a márka lendületét a régióban. A tervek szerint 2027-ig öt új Hyatt Regency szálloda és üdülőhely nyílik Horvátországban, Albániában,...

Új zónát nyitott a repülőtéren a GreenGo

A GreenGo új repülőtéri zónájának megnyitása valós felhasználói igényekre reagál, hiszen egyre többen szeretnének közvetlen hozzáférést a budapesti légikikötőhöz, hogy gyorsan és kényelmesen érjék el járatukat, vagy hogy landolás után minél hamarabb autóba ülhessenek....

Advent első hétvégéje igazi művészeti csemegét kínál

Advent első hétvégéjén, november 29-december 1. között ingyenes programsorozattal várják a kortárs képzőművészetek kedvelőit. 2024-ben 31 galéria, műterem, kiállítótér és kulturális helyszín csatlakozott az ART WEEKEND BUDAPEST-hez (AWB), amelynek idei központi témája a mozgás,...

Megújult a Port

Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port. A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a...

Új sorozatokkal és sikerfilmekkel erősít a Direct Now

Merülj el az őszi hangulatban és fedezd fel a Direct Now app folyamatosan bővülő videótárának kínálatát! A hűvös estéken vadonatúj krimisorozatok és képernyő elé szegező sikerfilmek várnak rád. A klasszikus magyar filmek rajongói ezúttal...

Magyar focistáknak szurkolhatunk a hétvégén

Visszatérnek a magyar játékosok a pályára a klubcsapatuk színeiben - a hétvégén a Network4 öt bajnokságból közvetít magyar érdekeltségű meccseket. A Premier League-ben Szoboszlai Dominik és Kerkez Milos, a Championshipben Szűcs Kornél, a Bundesligában...

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Kiderült, mi hajtja a zöldhiteleket

A Magyar Nemzeti Bank adatai szerint a teljes zöld vállalati és önkormányzati hitelállomány 2020 végi 69 milliárd forintról több mint kilencszeresére nőtt, elérve a 633,45 milliárd forintot 2024 közepére. A bank a vállalati szegmensben...

A jövőben máshogy vásárolunk majd az IKEA-ban

Innovatív és izgalmas megoldásokkal járul hozzá a vásárlói élmény forradalmasításához az IKEA. A soroksári áruház új CGI videójával a jövő IKEA-élményét mutatja be, mindezt szórakoztató és figyelemfelkeltő módon a legújabb technológiák segítségével. A futurisztikus...

Ez a legfontosabb a munkavállalóknak a fizetés mellett

A világtörténelemben a Z-generáció a valaha élt legnépesebb generáció, egyes kutatások szerint pedig néhány év múlva a munkaerőpiac közel 30 százalékát teszik majd ki. Éppen ezért rendkívül fontos, hogy a munkáltatók megfelelően illesszék őket...

Nagyot nőne Európában a luxusszállodalánc

A Hyatt jelentős növekedést tervez a közép- és kelet-európai térségben a következő években, folytatva ezzel a márka lendületét a régióban. A tervek szerint 2027-ig öt új Hyatt Regency szálloda és üdülőhely nyílik Horvátországban, Albániában,...

Új zónát nyitott a repülőtéren a GreenGo

A GreenGo új repülőtéri zónájának megnyitása valós felhasználói igényekre reagál, hiszen egyre többen szeretnének közvetlen hozzáférést a budapesti légikikötőhöz, hogy gyorsan és kényelmesen érjék el járatukat, vagy hogy landolás után minél hamarabb autóba ülhessenek....

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...