- Hirdetés -

Nagyot nőtt a turisták száma Párizsban az olimpia miatt

|

A párizsi olimpia kezdete óta 20 százalékkal több turista érkezett a francia fővárosba és környékére az előző év ugyanezen időszakához képest, a múzeumok és a kulturális intézmények, valamint a sportrendezvények helyszíneitől távolabb eső éttermek és kávéházak látogatottsága ugyanakkor visszaesett, a tömegközlekedési járműveken alig utaznak.

„Az ígéret, miszerint a nyár folyamán 15 millió turista érkezik Párizsba, már teljesült” a Choose Paris Region, a Párizs környéki Ile-de-France régió nemzetközi vonzerejét népszerűsítő ügynökség szerint. "Már a játékok kezdetétől, még a megnyitó ünnepség előtt 20 százalékos növekedést tapasztaltunk a fővárosi régióba érkező turisták számában. Ezek pozitív jelek" - mondta az MTI beszámolója szerint Alexandra Dublanche, a Choose Paris Region elnöke a TF1 kereskedelmi televízióban az olimpiai játékok első hete idegenforgalmi statisztikáinak értékelésekor.

„Még nem rendelkezünk számadatokkal, de a nemzetközi vendégkör (az olimpián), amelyet 10-12 százalékra becsültünk, már most 18 százalékát adja a játékok látogatóinak” - hangsúlyozta Alexandra Dublanche, aki szerint a megnyitó ünnepségen a külföldi turisták adták a nézők 62 százalékát. A párizsi szállodák kihasználtsága július 26-án, az olimpiai játékok megnyitó ünnepségének napján közel 90 százalékos volt, azóta 80 százalékos, ami 15 százalékkal magasabb, mint tavaly nyáron.

A július 24. és augusztus 11. közötti időszakban a Párizsba érkező nemzetközi légijáratok száma 8 százalékkal emelkedett. A legnagyobb delegáció az amerikai, 27 százalékos növekedéssel 2023 nyarához képest. Kanadaiak, spanyolok és németek is a szokásosnál nagyobb számban vannak jelen Párizsban, de meglepetést jelent a japánok 41 százalékos növekedése, a kínaiak 63, az írek pedig 104 százalékkal többen vannak a megszokottnál. Az olimpiára érkező turisták jelentős vásárlóerővel bírnak, az ötcsillagos szállodák teljesen megteltek, hasonlóan a rendezvények helyszíneihez közeli vendéglátóhelyekhez, amelyek zsúfolásig vannak reggeltől estig. A távolabb eső városrészekben viszont arra panaszkodnak az idegenforgalomban dolgozók, hogy semmit nem tapasztalnak a játékokra érkezett turisták jelentős számából, miközben a párizsiak egy jelentős része elutazott nyaralni.

„Az olimpia elriasztotta a szokásos vendégkört a túl magas árakkal és a szorongást keltő kommunikációval. Érkezett 2 millió külföldi turista, akik elriasztották a szokásos 3 millió turistát" - vélte az AFP hírügynökségnek Didier Arino, a Protourisme nevű ügynökség vezetője. Véleménye szerint a piac felső szegmense jól teljesít, de a középkategóriás szállodaipar számára nehezebb a helyzet, mert az árak túl magasak. Az ágazat ugyanakkor csökkentette a kezdetben megemelt árakat, és a tavaly nyári árakon is lehet foglalni hotelszobákat a városban és környékén, átlagosan 218 euróért éjszakánként.

A szervezőbizottság közleményben buzdította a Párizsba látogatókat, hogy "fedezzék fel a francia fővárost más módon is, mint a olimpiai helyszíneken keresztül", hiszen "a hangulat ünnepélyes, a tömegközlekedés tökéletesen működik, annak ellenére, hogy torlódásoktól tartott mindenki". A Disneyland Párizsban, amely nyaranta a legforgalmasabb, a park applikációja szerint a várakozási idő minimálisra csökkent, hasonlóan a nagy múzeumokhoz.

"Most kell a Louvre-ba jönni, ideálisak a körülmények a látogatáshoz" - jelentette ki Laurence des Cars, a világ egyik legjelentősebb múzeumának az elnöke, elismerve, hogy "a látogatók csökkenő tendenciája" figyelhető meg az olimpia kezdete óta. Az Eiffel-toronynál sem szükséges sorbaállni a bejutáshoz, és a lovas versenyek helyszínéül szolgáló versailles-i kastélyban 20-30 százalékkal csökkent a látogatottság a múlt héten.

A párizsi turisztikai hivatal szerint a látogatottság elsősorban a versenyhelyszínek és a nagy szurkolói zónák közelében jelentős, mindenekelőtt a város északi részében, a Club France nevű hatalmas szurkolói központnál, ahol tízezrek ünneplik napi 24 órában a francia érmeseket, valamint az olimpiai falunak is helyszínt biztosító Seine-Saint-Denis-ben, Franciaország legszegényebb megyéjében.

Az olimpia lelkes hangulata és az annak köszönhető figyelem viszont a rendezvény után várhatóan hasznára válik a kulturális intézményeknek. "Ősztől nagyon magas látogatószámra számítunk, mert a képek csodálatosak, és az egész világ most újra beleszeret Párizsba" - mondta a Louvre igazgatója az AFP-nek. Az Eiffel-torony vezetése szerint is az "utószezon nagyon ígéretesnek látszik" az előzetes foglalások alapján, a pozitív nemzetközi visszhangoknak köszönhetően.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...