- Hirdetés -

Nagyot szakíthatnak az autósok

|

Megdőlni látszik az a mítosz, miszerint magánszemélyként kockázatos vállalkozás bérbe adni az autónkat: a Cristo autós appot működtető Smartsurance Technologies Kft. egy olyan autómegosztó szolgáltatással állt elő, ami biztonságosabb alapokra helyezi a bérbeadás folyamatát. Az autótulajdonosokat, és a bérlőket összekötő applikáció a gépjárművek telemetriai adatainak közlésével készteti szabálykövetésre a felhasználókat.

Hazánkat is utolérte a carsharing-láz, ám a szolgáltatók jelentős többsége csak a bérlőket szolgálja ki. Mindössze egy szereplő vállalkozott arra a feladatra, hogy segít az autótulajdonosoknak bérbe adni a kocsijukat. Nem véletlenül alakult így a helyzet: nagyon sok magyar autós vonakodik attól, hogy egy vadidegenre bízza az autóját, mert hiányolják a folyamatból a megfelelő jogi és biztosítási hátteret. Legalábbis erre mutatott rá a Cristo autós appot üzemeltető Smartsurance Technologies Kft. kutatása, amely a magyar autósok bérbeadási kedvét vizsgálta. Még a látottak sem tántorították el a Cristo csapatát attól, hogy belépjenek a carsharing piacra: csavartak egyet a klasszikus autómegosztó platformok koncepcióján, és előrukkoltak egy olyan peer-to peer carsharing modellel, ami a bérbeadóknak, és a bérbevevőknek is biztonságosabb feltételeket kínál.

Így született meg a Cristo Share, ami egy applikáción keresztül köti össze az autótulajdonosokat, és a potenciális bérlőket egymással. A cég carsharing modelljének középpontjában a Cristo autós app felhasználói által már jól ismert Beat áll. Egy olyan telemetriai eszközről van szó, amely az OBD-porthoz csatlakoztatva információkat gyűjt az autó lokációjáról, és a megtett útról. Ez a pendrive-ra emlékeztető aprócska kütyü arra hivatott, hogy szabálykövető magatartásra ösztönözze a bérlőket. Mindennek úgy tesz eleget, hogy a bérlés legvégén jelentést küld a bérbeadónak a gépjármű biztonsága szempontjából releváns történésekről - elárulja, ha a bérlő elmulasztott parkolójegyet vagy autópálya matricát venni, és egy általános képet nyújt arról, mennyire közlekedett óvatosan a bérbevevő. Mindezt úgy kell elképzelni a gyakorlatban, hogy a Beat rögzíti, ha erős fékezés, hirtelen gyorsulás vagy éles kanyarvétel történik, és a látottak alapján pontszámmal jellemzi a sofőr vezetési stílusát, amit aztán a bérbeadó rendelkezésére bocsát.

“A közösségi autómegosztó platformmal kapcsolatos tapasztalatok azt mutatják, hogy a bérlők sok esetben nem vigyáznak kellőképpen a bérleményekre. Ebből fakad az autótulajdonosok bérlőkkel szembeni bizalmatlansága. Fontos látni, hogy a Cristo-féle carsharing applikációk merőben más filozófia szerint működnek. Nálunk mindkét fél érdekelt abban, hogy ne legyen gond a bérlés ideje alatt, hisz az autó kulcsainak átadásakor szemtől-szemben is találkoznak a bérlők, és a bérbeadók, vagyis senki sem menekülhet el a felelősségvállalás elől. Hogy növeljük a felek egymásba vetett bizalmát, okmányalapú azonosításhoz kötöttük a regisztrációt, és lehetőséget biztosítottunk arra, hogy mind a bérlők, mind a bérbeadók értékelhessék egymást az applikációban - mondta Szota Szabolcs, a Smartsurance Technologies Kft. ügyvezetője.” Hozzátette: “Nálunk 100 százalékban a bérbeadók diktálják a feltételeket - akár az értékelések, és az autóbérlésben szerzett tapasztalat alapján is megszűrhetik a potenciális érdeklődőket, sőt külön kikötéseket fogalmazhatnak meg a bérbeadással kapcsolatban.”

A szolgáltatás különlegességét adó Beat nemcsak a bérbeadók érdekeit szolgálja. A bérlők leginkább egy segítőkész útitársat látnak majd benne, hisz tájékoztatja őket, ha fizetős autópályaszakaszon közlekedtek vagy fizetős parkolási zónában álltak meg. Így a bérbevevők nem pusztán egy autót kapnak, hanem egy sor extra szolgáltatást is, melyek gördülékenyebbé teszik az utazásukat. De ez még nem minden. A Beat által kinyert adatok ugyancsak nagy jelentőséggel bírnak a bérlés során nem kötelező, de erősen ajánlott Cristo Casco elszámolásakor. Azok a bérbeadók, akik Cristo Cascot kötnek, rendkívül kedvező feltételek mellett gondoskodhatnak az autójuk biztonságáról: csak a kilométer-díj kerül pótdíjazásra, nem pedig a teljes évre vonatkozó díjat szorozzák fel, mint ahogyan az a hagyományos casco biztosításoknál szokás.

Aki szeretné megtapasztalni, milyen érzés pénzt keresni az autója bérbeadásával, most megteheti: a Cristo Share immáron a Google Play, az App Store, és a Huawei AppGallery alkalmazásboltokban is elérhető.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...