- Hirdetés -

Nálunk a legdrágábbak a használtautók

|

Az autóvásárlás jelentős kiadás, ezért a sofőrök általában alaposan megfontolják, mennyi pénzt érdemes erre fordítaniuk. A carVertical autóipari adatokat elemző cég friss kutatása azt vizsgálta, hogy különböző európai országokban, köztük Magyarországon, hány hónapnyi munkára van szükség egy átlagos használt autó megvásárlásához az adott országokban megállapított átlagkeresetek alapján. A kutatás rámutatott, hogy az autók megfizethetősége országonként jelentősen eltér.

A kutatásba bevont 23 európai ország használtautó-piaci helyzetének elemzéséből kiderült, hogy egy átlagos használt autó megvásárlása közel 10 hónapnyi munkát igényelne. Sok sofőr számára egy ilyen autó megvásárlása komoly kihívást jelenthet.

A 23 országot vizsgáló kutatásban Magyarország a 8. helyen áll – a magyaroknak 11,2 hónapot kellene dolgozniuk egy használt autóért. A szomszédos szlovákoknak 7,2 hónapot, az osztrákoknak 10,9 hónapot, a horvátoknak pedig 11,7 hónapot. A valóságban ez az idő akár ennek többszöröse is lehet, hiszen még több fős háztartásokban sem tudják az emberek minden hónapban a teljes jövedelmüket megtakarítani.

Európában a portugál sofőröknek kell a legtovább dolgozniuk egy átlagos használt autó megvásárlásához – akár 22,4 hónapig is. Őket követik a románok 15,4, majd a szerbek 14,7 hónappal. A legkevesebbet a finneknek kell dolgozniuk egy autóért – mindössze 2,7 hónapot, majd a németek következnek 6, és a svájciak 6,1 hónappal.

A pénzügyi szakértők általában azt javasolják, hogy hat havi fizetésünknél ne költsünk többet egy autóra. A vizsgált országok többségében azonban az autóvásárlók rendre megszegik ezt a szabályt, és inkább drágább modelleket választanak.

Az autók megfizethetősége országonként jelentősen változik

A kutatás készítése idején a magyarországi átlagkereset 1032 euró volt (kb. 407 309 forint). A Vezess.hu szerint a vásárlók általában 4,5 millió forintot költenek egy használt autóra Magyarországon. A Volkswagen Golf és az Opel Astra például a legnépszerűbb autómodellek közé tartoznak az országban. A Golf átlagos ára 5,9 millió forint, ami körülbelül 14,5 hónapnyi munkát igényel, míg az Astra körülbelül 4 millió forintba kerül, ami hozzávetőleg 9,8 havi átlagkeresetet jelent.

Az átlagos használtautó-érték Svájcban a legmagasabb – közel 39 000 euró, azonban az átlagfizetés is itt a legmagasabb a vizsgált országok közül – 6377 euró. Ezt követik az osztrákok 28 500 eurós átlagos autóárral, míg a portugáloknál ez az összeg 24 200 euró. Bár az autókra szánt költségvetés Ausztriában és Portugáliában hasonló, a fizetések jelentősen eltérnek: Ausztriában 2600 euró, míg Portugáliában kevesebb mint 1100 euró.

A legkevesebbet Ukrajnában – közel 5000 eurót, Lettországban 7500 eurót, Finnországban pedig 8000 eurót költenek autóra. Ezekben az országokban a vásárlóerő is jelentős eltéréseket mutat: Ukrajnában 394 euró, Lettországban 1100 euró, Finnországban pedig több mint 2900 euró az átlagkereset.

Míg egyes sofőrök számára eleve túl drágának tűnhet több havi fizetést használt autóra költeni, nem szabad elfelejteni, hogy a használt járművek további költségeket is rejthetnek. Sok forgalomban lévő autó kilométer-számlálóját manipulálták, vagy a rejtett sérülések később meghibásodást okozhatnak.

A használtautó-piac stabilitásának jelei

Matas Buzelis, a carVertical autóipari szakértője rámutat, hogy a használtautó-eladások kilábaltak a stagnálásból, és a piaci helyzet jelenleg jobb, mint az előző évben. Ahogy az új autók értékesítése felpörgött, a használtautó-piacot végre elárasztották az egytulajdonosú autók, ami szélesebb választékot kínál a vásárlóknak.

„Az egész kontinensen a használtautó-piac stabilizálódásának jeleit tapasztaljuk. A használt autók ára folyamatosan enyhe csökkenést mutat, és a kínálat kezd összhangba kerülni a kereslettel. Végre megszűntek azok az okok, amelyek miatt az emberek nem adták el az autóikat – már nem kell évekig várniuk az új csereautójukra” – jegyzi meg Matas Buzelis, a carVertical szakértője.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...

Ez lehet a digitális bankolás jövője

A COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez – derül ki a Deloitte legfrissebb, Digital Banking...

Black Friday: a bankoknál is nagyot lehet szakítani

A bankok is beleálltak a Black Friday akciódömpingbe: az áruhiteleknél jönnek a 0%-os THM-es ajánlatok, a személyi kölcsönöknél akciókkal és kamatcsökkentésekkel keresik az új ügyfelek kegyét a bankok Gergely Péter, a BiztosDöntés.hu pénzügyi szakértője...

Különleges sörökkel készül az ünnepekre a Borsodi

Advent alkalmából idén immár második alkalommal találkozhatnak az érdeklődők a Borsodi Sörgyár szezonális sörkülönlegességeivel a karácsonyi vásárokon. A tavalyi év slágere, a forralt Belle-Vue Kriek mellett idén egy újabb specialitás is elérhető lesz: a...

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Havi tízezer dollár hirdetéskeretet hagynak az asztalon a nonprofit szervezetek

Ennyit biztosítana a Google hirdetéskeretre. Ha hallottak is a lehetőségről, akkor sem tudnak hatékonyan élni vele.Nem újdonság a Google for Nonprofits szolgáltatáscsomagja, azonban a legtöbb magyar nonprofit szervezet számára ismeretlen. Egész röviden, a keresőóriás...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...