- Hirdetés -

Nem veszik komolyan a kiberbiztonságot a hazai cégvezetők

|

A magyar vezetők csupán 30 százaléka tart kibertámadástól. A Sophos felmérése szerint a hazai cégek nem igazán fordítanak nagyobb figyelmet kiberbiztonsági kérdésekre, mint két évvel ezelőtt. A koronavírus-járvány és Oroszország Ukrajna elleni inváziója ellenére sem történt lényegi szemléletváltás a cégek többségénél.

A válaszadók 56%-a tartja valószínűtlennek azt, hogy kibertámadás éri a vállalatot, amelyben dolgozik. 8% szerint lehetetlen, hogy ez előforduljon, azaz a vezetők 64%-a nem tart kibertámadástól a közeljövőben. Összesen csupán 30% tart kibertámadástól, közülük alig 4 százalék gondolja, hogy nagy eséllyel bekövetkezik a vállalata ellen egy kibertámadás, 26% mondta azt, hogy valószínűleg bekövetkezik.

Az elmúlt két évben a vállalatok jelentős része nem érezte a koronavírus és az ukrajnai háborús konfliktus hatását a biztonságára: jelenleg a magyar menedzserek alig 37%-a gondolja úgy, hogy vállalata sebezhetőbbé vált a kibertámadásokkal szemben, mint a járvány és a háború előtt. A válaszadók mindössze 8%-a állítja, hogy most nagyobb a kockázat. Enné lényegesen többen, a vezetők 44%-a ugyanakkorának gondolja a veszélyt, mint 2020 előtt.

A vezetők leginkább (26%) a kibertámadásnak a megrendelések és szolgáltatások teljesítésre gyakorolt hatásától tartanak, 23% a cég imázsára gyakorolt negatív hatástól tart, 15% adatszivárgástól és egyéb jogi következményektől fél, közel 10% a vállalat pénzügyi likviditására gyakorolt ​​lehetséges hatása miatt aggódik. Alig 2% mondta azt, hogy egy kibertámadás az alkalmazottak elvesztéséhez vezethet.

A járvány és a háború nem hozott változásokat

A megkérdezett vezetők 91%-a azt állítja, hogy vállalataik nem fordítanak nagyobb figyelmet a kiberbiztonsági kérdésekre a Covid járvány kezdete óta. Alig 8% az, aki sokkal többet foglalkozik ezzel a kérdéssel a COVID óta.

Ez utóbbiak közül több mint fele azt mondja, hogy felszerelést biztosított a távmunkához, biztonsági szakembert vett fel, vagy új megoldásokra, szoftverekre támaszkodott.

Ami a háborút illeti; a menedzserek szintúgy 91%-a gondolja úgy, hogy az ukrajnai háború óta semmivel sem változott/nőtt meg a cégüknél a kiberbiztonság iránti érdeklődés.

Csupán a megkérdezettek 7 százaléka növelte a kiberbiztonságra fordított figyelmet. Ezek közül a cégek 25%-a kiberbiztonsági képzést szervezett a dolgozóknak, 30% extra büdzsét allokált a kiberbiztonságra és 40%-uk új biztonsági megoldásokat és programokat vezetett be.

„Nagyon érdekes, hogy a világjárvány a magyar vállalkozások döntő többségénél semmilyen változást nem hozott kiberbiztonság területén, nem fektetettek bele több pénzt, erőforrást. Ukrajna Oroszország általi inváziója ugyanúgy nem lett katalizátora a digitális biztonság megközelítésében és megvalósításában bekövetkezhető változásoknak. Meglepő módon, ezek az események nem világítottak rá a vállalatok hiányosságaira, a fokozott adatbiztonság vagy az alkalmazottak képzésének szükségességére. Felmérésünk szerint a cégek alig 17%-a rendelkezik kiberbiztonsági politikával és meghatározott eljárásokkal a kibertámadás esetére. A többieknek, azaz a cégek 83%-nak a lehető leghamarabb követniük kell a példájukat” – kommentálja Szappanos Gábor, a Sophos kiberbiztonsági szakértője.

A lengyel menedzserek tudatosabbak, mint a magyarok

Ugyanezt a felmérést Csehországban és Lengyelországban is elvégezték. Az eredmények jelentősen eltérnek a magyar piactól. A lengyelek alig 15% véli úgy, hogy a cége elleni kibertámadás nem valószínű, sőt lehetetlen (emlékeztetőül: Mo-on: 64%). A cseheknél ez az arány 45%.

A lengyel vezetők 55%-a nyilatkozta azt, hogy a kiberbiztonsággal kapcsolatos hozzáállásán a járvány és az ukrajnai háború változtatott. ( Mo: 8%). A cseheknél viszont a válaszok fele szerint semmilyen hatással nem volt ez a két esemény erre a területre.

A lengyel vezetők 52%-a rendelkezik kiberbiztonsági politikával. Valamivel kevesebb, 38%-os ez az arány Csehországban. (Mo: 17%)

„Úgy tűnik, a lengyel vállalkozások jobban tudatában van a kiberfenyegetéseknek, mint mi. Ugyanakkor a piac érik és fejlődik a felsővezetők képzése terén, és ennek hatásai remélhetőleg hamarosan láthatóak lesznek nálunk is. A magyar vállalat menedzsere még nem ismeri fel a támadások növekvő kockázatát. Ez egy negatív dolog, hiszen a fenyegetések tudatosítása az első lépés a vállalkozások jobb védelme felé” – összegzi a Sophos szakértője.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...