Kiugróan jól teljesített tavaly a magyar e-kereskedelmi szektor, a BrandMania stábja pedig annak járt utána, hogy minek köszönhető a látványos fejlődés. A műsorból többek között kiderült, hogy Európán belül hogy állunk az online vásárlással, mit szeretünk leginkább venni a neten, de azt is megtudhatjuk, hogy a magyarok mellett kik szeretik még a készpénzes fizetést.
Az Ecommerce Hungary konferencián járt a BrandMania stábja, ahol azt kutatták, minek köszönhető a hazai e-kereskedelmi piac látványos fejlődése. Kis Gergely, az eNET partnere elmondta, hogy tavaly 427 milliárd forintos volt az online kiskereskedelmi piac. Ez 34 százalékos növekedést jelentett 2015-höz képest, és a teljes magyarországi kiskereskedelmi forgalom 5,2 százalékát adja már az internetes vásárlás.
Kis Gergely beszélt arról is, hogy nem csak a magyarok, de a németek is kedvelik a készpénzes utánvétes fizetést, azonban az elmúlt évben jelentős fejlődés történt a kártyás fizetésekben is.
Dr. Ormós Zoltán, az Ecommerce Hungary elnöke a BrandManiának nyilatkozva elmondta, hogy a tavalyi látványos növekedés európai szinten is egyedülálló, és még a piaci szereplőket is alaposan meglepte. Hozzátette, hogy a bővülés főként a kis és közepes webshopoknak köszönhető, a kicsik közepessé nőttek tavaly, míg a közepesekből igazi nagy szereplők lettek.
Jó évet zárt a Tchibo e-kereskedelmi részlege is Németh Norbert közlése szerint, a társaság e-kereskedelmi igazgatója szerint már nagyobb a forgalmuk az interneten, mint a fizikai üzletekben. A legjobban a ruhákat viszik, de nő a konyhai termékek iránti kereslet is.
A BrandManiának nyilatkozott Palocsay Géza, a Jófogás.hu vezetője is, aki elmondta, hogy tavaly duplázták a bevételüket. Sikerült megkétszerezni a forgalmat a Decathlon webáruházában is Reinhardt Vivien, a társaság munkatársának közlése szerint.
A BrandMania legújabb adásának ismétlését megnézheti szombat délelőtt az RTL Klubon, vagy ide kattintva.