A Sztárban sztár leszek a teljes lakosság, A mi kis falunk pedig a 18-49 évesek körében volt a hét legnézettebb műsora. Csatornák terén az RTL Klub, csoportszinten a TV2 Csoport zárt jobb hetet.
A két legnézettebb kereskedelmi csatorna szintjén nem hozott nagy újdonságot az elmúlt hét, mind az RTL Klubnak, mind a TV2-nek 0,1 százalékponttal nőtt a közönségaránya. Ez azt jelenti, hogy továbbra is kereken 2 százalékponttal vezet – a 18-49 éveseknél és főműsoridőben – az RTL Klub a TV2 előtt. Hétfőtől szombatig minden estét az RTL Klub nyert, a vasárnapot pedig a TV2 húzta be.
Csoportszinten már a TV2-s csatornák zártak jobb hetet. A 18-49 éveseknél teljes napon és főműsoridőben is a TV2 Csoport ért el magasabb share-t. Teljes napon 24,4 százalékot produkáltak az RTL Magyarország 22 százalékával szemben. Főműsoridőben 27,5 százalékos heti közönségarányt hoztak össze, miközben az RTL-es csatornák 27,1 százalékot.
38.hét / 37. hét / 36. hét (főműsoridős share, 18-49 évesek)
RTL Klub – 13,9% / 13,8% / 13,4%
TV2 – 11,9% / 11,8% / 12,7%
Egyes hétköznap esti műsorok heti átlagos közönségaránya (38. hét, 18-49 évesek, zárójelben a korábbi hét adatai)
RTL Klub
Barátok közt – 8% (8%)
Híradó – 18% (18,3%) – hétfőtől vasárnapig
Fókusz – 15,8% (15,5%)
Drága örökösök – 16,2% (17,6%)
Love Island – 12% (11,6%) – hétfőtől vasárnapig
Barátok közt ismétlés – 6,8% (7,6%)
TV2
Anya – 6,4% (8,3%)
Tények – 12,3% (13,8%) – hétfőtől vasárnapig
Tények Plusz – 15,2% (16,9%)
Ázsia Expressz – 13,8% (15%)
Kapd el, ha tudsz – 8% (8,8%)
Extrém Activity – 6,4% (7,2%)
Az egy héttel ezelőtti cikkünkből copy-paste be lehetne másolni, hogy az RTL Klub hétköznapjainak három tartóoszlopa a Híradó, Fókusz és a Drága örökösök, hiszen ezen a téren továbbra sincs változás. Mindhárom műsor bőven és stabilan a csatornaátlag felett teljesít.
Ugyanakkor abban sincs változás, hogy a Barátok közt sem késő délután, sem esténként nem szerepel túl jól. A Love Island még mindig nem érte el az RTL Klub főműsoridős csatornaátlagát. Látni azért némi javuló tendenciát, hiszen a heti átlagos közönségarányuk 11,6-ról 12 százalékra nőtt, az átlagos nézőszámuk pedig 150 ezerről 157 ezerre emelkedett. Viszont ha ebben az ütemben haladnak, akkor kifut a széria, mire igazán jó eredményt hoznának.
A TV2 esetében továbbra is egész magas közönségarányt hoz a Tények Plusz és az Ázsia Expressz. A Kapd el, ha tudsz azonban egyre csak távolodik a TV2 esti átlagától.
Műsorok terén kettős győzelem született. A teljes lakosságnál a TV2-n vasárnap este sugárzott Sztárban sztár leszek bizonyult a hét legnézettebb műsorának, miután 976 ezres nézőszámot értek el. A 18-49 éveseknél pedig az RTL Klubon futó A mi kis falunk érte el a legjobb eredményt a maga 354 ezres nézettségével.
A két toplista második helyén is ezek a műsorok tűntek fel. A teljes lakosságnál a kereken 900 ezer nézőt vonzó A mi kis falunk volt a második. A 18-49 éveseknél a 336 ezres nézettségű Sztárban sztár leszek végzett a második helyen.
A 18-49-es toplistára ismét bekerült egy M4 Sport közvetítés, méghozzá a hétvégi Forma-1 futam. A verseny 184 ezer nézőt vonzott a kereskedelmi célcsoportból, a teljes lakosságnál pedig 464 ezres nézettséget hozott össze a szingapúri nagydíj.
A tíz legnézettebb műsor a 18-49 éveseknél:
A tíz legnézettebb műsor a teljes lakosságnál:
Heszler Róbert
Adatok forrása: RTL / Nielsen Közönségmérés
Megjegyzés: a 18-49 évesekre és a teljes lakosságra vonatkozó adatok magukban foglalják az időeltolásos tévézést is. Amennyiben nem jelezzük egy adatnál a célcsoportot, akkor az a 18-49 évesekre vonatkozik. A top 10-es táblázatokban a műsorok legnézettebb heti epizódjai szerepelnek.
Főműsoridő alatt a 19:00 és a 23:00 közötti időszakot értjük.