- Hirdetés -

Nincs, aki ne kapná fel a fejét ezekre az újgenerációs közterületi hirdetési megoldásokra (x)

|

Interaktív szavazófelület? Figyelemre reagáló, vetített kép? Hologramos termékmegjelenítés? A JCDecaux Hungary megállóiban az innováció és a kreativitás kéz a kézben járnak, amiből különleges vizuális élményt nyújtó megoldások születnek. (x)

A JCDecaux 2023-as reprezentatív kutatásának egyik legérdekesebb megállapítása, hogy a fővárosiak, különösen a mobilis, 18-29 év közötti felnőttek nagyon fogékonyak az újszerű, innovatív megoldásokra. Átlag feletti népszerűségnek örvendenek az interaktív, valamint a fullbranding kültéri várók a legforgalmasabb busz- és villamosmegállókban, amelyek megkerülhetetlen látványosságnak számítanak.

Az out of home médiavállalat legújabb kampányaiban több példát is láthatunk a kivetítők innovatív használatára, de interaktivitást támogató kuponadagoló, vagy szavazó megoldás is megtalálható.

A citylightba építhető kamerák egyre finomabb és intelligensebb módon képesek az érzékelésre, amit össze lehet kötni a hirdetőfelületen futó tartalommal is. Így akár olyan lehetőségek is megnyílnak a hirdetők előtt, hogy az arckifejezések változására reagáljon a megjelenített tartalom. A Coca-Cola Zero hirdetéseinél például a piacon elsőként alkalmaztak tekintetfigyelő kamerát, amely a járókelők odaforduló fejmozdulata alapján változtatta dinamikusan a tartalmát. „A kreatív koncepció megalkotása során az volt a cél, hogy a reklámot interaktívvá tegyük úgy, mintha a Coca-Cola titkos összetevőjét keresnék” – mondta Barta Zsuzsanna, a JCDecaux Hungary innovációs specialistája. „A végeredmény az lett, hogy beépítettünk egy 75 colos monitort a citylightba, amelyen változtatni tudtuk a megjelenített képet, a közepére pedig felrajzoltuk a Coca-Cola palackját, amit kis tolvajfigurák vettek körül, mintha el akarnák csenni a tökéletes ízű italt. A citylightba egy figyelemre reagáló kamerát is beépítettünk szemmagasságban, így, ha valaki ránézett, akkor a mozgolódó figurák megdermedtek, és addig mozdulatlanok maradtak, amíg az adott személy el nem fordította a fejét.”

A közelmúlt másik látványos megoldásához szintén valós idejű vetítést használtak: az Algopyrin kampányának esetében az volt a cél, hogy megmutassák, milyen másként látjuk a világot fejfájással és anélkül. Ehhez a monitor mögé beépítettek egy kamerát, amelynek vetített képe időnként elsötétedett. „Alaphelyzetben a szemlélő számára olyan volt, mintha át lehetne látni a citylighton, és egy élő kép játszódna le a túloldalon, ami valójában egy vetítés volt. A bekúszó sötétebb réteg azt érzékeltette, hogy a fejfájás hatására hogyan változik meg az érzékelésünk.”

A hologramos megoldásban is történt újítás: a tavaly bemutatott mellett, már egy 65 centiméter vetítősugarú is elérhető, amelynek jóval nagyobb a fényereje, és több funkcióra is képes. A vetített képet ráadásul az adott napszakhoz lehet igazítani: egy étterem például reggel reklámozhat kávét, délben pedig ebédmenüt a hologramos kivetítő segítségével.

Önkéntes adatszolgáltatás: szavazz a citylighton!

A No-Spa kampányában a JCDecaux arra buzdította a járókelőket, hogy a citylight felületén elhelyezett gombok segítségével szavazzanak, és mondják el, mit csinálnának szívesebben a hasi görcs helyett. A válaszlehetőségek között volt sportolás, filmezés a barátokkal és a természetben való időtöltés is.

Azért tartom nagyszerűnek ezt a technológiát, mert az emberek manapság már inkább arra törekednek, hogy ne szolgáltassanak adatot, de a citylightok esetében ezt önként, jó hangulatban teszik meg, mert véleményt szeretnének nyilvánítani. A válaszok értékes forrásként szolgálhatnak akár egy későbbi kampány ötletének kidolgozásához is” – mondat a szakember. A Burger King egy korábbi citylight hirdetésén például arról lehetett szavazni, hogy ki hogyan ejti a Whopper nevét, és az eredményekben látványos eltérések jöttek ki.

Irodalmi idézetek emlékbe: kuponadagoló a villamosmegállóban

A JCDecaux nagysikerű Álljon meg egy novellára! irodalmi pályázata már évek óta tart, de 2023-ban először egyedi fullbranding megállókban tették közzé a zsűri által kiválasztott 20 nyertes novellát. A felhívás a fenntarthatóságot állította középpontba, ennek megfelelően pedig az utasvárók is ezt az üzenetet közvetítették. A Margit híd budai hídfőjénél elhelyezett citylightban egy kuponadagolót is elhelyeztek, amelyből gombnyomásra bárki kérhetett egy-egy kis kártyára nyomtatott idézetet a nyertes alkotásokból, amit magával vihetett, vagy akár el is ajándékozhatott.

A JCDecaux Hungary a novellapályázat 2023-mas fő szponzorával, az E.ON-nal egy másik fenntarthatóságról szóló kampányt is megvalósított. Néhány citylight plakátot úgynevezett mesh-háló anyagból gyártottak le, melyeket felhasználásuk után újrahasznosítottak. Ennek különleges módját választották: a plakátokon található QR-kódon regisztrálhattak a megállóban várakozók, és megtervezhették online saját, egyedi táskájukat, melyet aztán le is gyártottak nekik a mesh-háló anyagából.

A reklámzajban egyre fontosabb, hogy egy márka különbözzön a többitől, hogy kitűnjön a tömegből. Ehhez elsősorban egyedi, innovatív megoldásokra van szükség, melyek akkor érnek célt igazán, ha a kialakításuk nagyfokú rugalmassággal, mély piaci és ügyfélismerettel társul” – összegez Barta Zsuzsanna. „Az out of home hirdetések éppen azokat az aktív, mobilis városi fiatalokat találják meg, akik nem olvasnak újságot, és ad-blockert használnak az online térben – számukra a leginkább figyelemfelkeltők a fent bemutatott látványos megoldások.” (x)

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...