A mai digitális környezetben, ahol létfontosságú, hogy lépést tartsunk az innováció sebességével, óriási nyomás alatt állunk, hogy gyorsan és hatékonyan indítsunk kampányokat és digitális élményeket, amelyek rezonálnak a vevőinkkel.
A mesterséges intelligencia (MI) és a no-code/low-code (NCLC) eszközök kombinációja forradalmasítja a játékot, lehetővé téve számunkra, hogy valós felhasználói interakciók alapján szinte azonnal teszteljük és fejlesszük az ötleteinket. Ezek az új eszközök nem csak a fejlesztőknek vagy a dizájnereknek készültek: jelentős változást jelentenek abban, ahogyan a marketingesek a stratégiájukat megközelítik, továbbá hatással lehetnek a tervezési, a kivitelezési és az utánkövetési fázisokra is.
A megvalósításig, villámgyorsan
Azok a marketingstratégiák, ahol digitális elemeket is bevonunk, gyakran hosszadalmas folyamatot igényelnek: kampányok kidolgozása, együttműködés a dizájn- és fejlesztési csapatokkal, valamint a prototípusokra vagy digitális eszközök fejlesztésére való várakozás. Egy ilyen szegmentált folyamatra jellemzők a félreértések, késések, és egy összességében széttagolt megvalósítás, amelynek a végeredménye nem feltétlenül illeszkedik az eredeti elképzeléseinkhez vagy ütemtervünkhöz.
Az olyan no-code/low-code platformok használatával, mint a Bubble, a Flutterflow, a BuildShip vagy a Make, áthidalhatjuk ezeket a kihívásokat, és kisebb csapattal rövidebb idő alatt hozhatunk létre működő interaktív digitális élményeket. Ez a képesség lehetővé teszi számukra, hogy kampányokat, landing page-eket vagy akár komplett digitális termékeket teszteljünk anélkül, hogy hosszú fejlesztési ciklusokra kellene várakoznunk. Az eredmény egy gyorsabb, agilisabb folyamat, amely során valós idejű visszajelzések és adatok alapján tudunk módosítani az irányon, így biztosítva azt, hogy a kezdeményezéseink relevánsak és hatékonyak maradjanak.
A kampányok feletti irányítás megszerzése
Az eddig megszokott gyakorlat alapján egy-egy technológiai megoldás bevezetése jelentős költségtétel lehet, és a megvalósítása is időbe telik. Miután elkészültek, mint minden rendszernek, ennek is van egyfajta tehetetlensége, ha a módosításról, a fejlesztésről beszélünk. Ezt rövidítik le rendkívüli mértékben a no-code/low-code eszközök.
Egy landing page-et vagy microsite-ot például egyetlen ember is létrehozhat, és annak az esetleges módosítása is sokkal gyorsabbá válik. De nem lehetetlen egy saját social media moderátorfelület kialakítása sem, ha éppen ezen a területen szeretnénk optimalizálni.
Eddig is voltak olyan szakemberek a piacon, akik több területhez értettek. Ugyanakkor ezeknek az új platformoknak olyan funkciói vannak, amelyek egyszerűsítik mind a front-end, mind a back-end folyamatokat, és így a technikai háttér nélküli felhasználók számára is elérhetők. Ennek köszönhetően a piacon megjelenik sok új szakember – többnyire tehetséges dizájnerek –, akik ilyen end-to-end szolgáltatást lesznek képesek nyújtani. A Bubble például lehetővé teszi, hogy a dizájnerek látványos, interaktív élményeket hozzanak létre fejlesztés nélkül, míg a Make platform automatizálhatja a háttérfolyamatokat, elősegítve az adatgyűjtést, a felhasználói interakciók követését, valamint a kiszolgálásukat.
MI vezérelte kampányok építése és érvényesítése
Mivel a mesterséges intelligencia a digitális marketing sarokkövévé válik személyre szabott tartalmak, automatikus válaszok és prediktív elemzések révén, elengedhetetlen, hogy a megértsük, hogyan működnek ezek az eszközök a gyakorlatban. Az egyik kihívás, amellyel szembesülünk, hogy hogyan tudjuk előre megjósolni, hogy miként viselkedik majd az MI különböző forgatókönyvekben, és ez hogyan befolyásolja a kampány hatékonyságát. Például vajon képes-e az MI megfelelő minőségben megválaszolni social media kommenteket?
A no-code/low-code prototípusok lehetővé teszik számunkra, hogy szimuláljuk ezeket az MI vezérelte interakciókat és teszteljük a kampányainkat olyan környezetekben, amelyek a valós felhasználói viselkedést utánozzák. Az említett példánkban nemcsak arra leszünk képesek, hogy 1-2 kiragadott kommentre adott választ ellenőrizzünk, hanem könnyedén tudunk akár 100-as nagyságrendben vizsgálódni, mindenféle fejlesztés nélkül. Az ilyen típusú tesztelés biztosítja, hogy az egyes megoldások gyakorlati, adatvezérelt validálásra épüljenek, mielőtt bevetnénk őket.
A keresztfunkcionális együttműködés javítása
A no-code/low-code eszközök a csapatok közötti együttműködésre is ösztönző hatással lehetnek, hiszen mindenki arra a területre fókuszálhat – a várakozási időt minimálisra csökkentve –, amiben a legjobb. A marketing- és a dizájncsapat szinte egy időben tud tervezni és létrehozni, miközben a fejlesztők dolgozhatnak azon, hogy az elkészült megoldás stabil, skálázható és biztonságos legyen. Ez egy sokkal szorosabb együttműködésre sarkall minket, és az eredménye is szignifikánsan jobb minőségű lesz.
Ennek a hatékonyságnak a kihasználásával pedig felszabadíthatóvá válnak az olyan erőforrások, amelyek az innovációra tudnak fókuszálni, ezzel is egyfajta felfelé mutató spirálként javítva az eredményességünket. Ma már nemcsak a legnagyobbak kiváltsága a saját fejlesztés, hanem egyre szélesebb körben válik elérhetővé, hogy kiszolgálják az üzleti céljainkat.
Konklúzió
Az MI és a gyors technológiai fejlődés korában a márkáknak túl kell lépnünk a hagyományos eszközökön és folyamatokon, hogy lépést tarthassanak a változó felhasználói elvárásokkal, valamint a fokozódó versenyhelyzettel. A no-code/ low-code platformok és az ezeket használó kreatív technológiai laborok, mint például a dentsuLAB, lehetőséget adnak arra, hogy gyorsan építsünk, teszteljünk és iteráljunk digitális megoldásokat, csökkentve az azok megvalósításához szükséges időt és erőforrásokat. Ezen eszközök elfogadásával bátrabban kísérletezhetünk, valós adatokra és visszajelzésekre építve tudjuk alakítani a stratégiánkat, és arra fókuszálhatjuk az erőforrásainkat, ahol azok a legnagyobb eredménnyel működnek.
A no-code/low-code eszközök folyamatainkba való implementálása több mint egy trend, ez egy stratégiai lépés. E platformok kihasználásával csökkenthetjük a reakcióidőnket, és adatalapon validált, releváns megoldásokat, valamint üzeneteket tudunk eljuttatni a célcsoportunknak. Ma már nem elég a márkánknak innovatívnak és felhasználó-központúnak lennie, készen kell állnia arra, hogy kövesse a változás ütemét, ami egyre csak gyorsulni fog.
A szerző Major Zoltán „Pepe”, a Dentsu Creative Hungary Experience Officere