Női ranglistás rekordok

Eddig még nem fordult elő, hogy a marketinges és a PR-es listát összevetve a hölgyek ilyen sokan legyenek. Csupán négy olyan hölgyet találtunk, aki eddig mindegyik összeállításunkban szerepelt: Pócs Zsuzsanna, Beke Zsuzsa, Bánhegyi Zsófia és Horváth Magyary Voljč Nóra alkotja a Top 50-es kemény magot.

Két évvel ezelőtt 25-en szerepeltek a marketinges, 29-es a PR-es összeállításban, tavaly 25-27-en, míg az idén mindkét rangsorban 28 nő található. Talán ennek is köszönhetően szoktuk írni az éves elemzésünkben, hogy a marketinges és a PR-es terület az, ahol a nők dominánsabbak tudnak lenni a férfiaknál.

A tavalyi öthöz képest az idén heten vannak azok, akik mind a marketinges, mind a PR-es listán megtalálhatók. Beke Zsuzsa, a Richter Gedeon csoportszintű PR-, CSR- és kormányzati kapcsolatok vezetője, Bodó Teodóra, a magyarországi Bosch csoport kommunikációs és kormányzati kapcsolatok igazgatója, Horváth Magyary Voljč Nóra, a K&H kommunikációs ügyvezető igazgatója, Liptay Gabriella, a KPMG marketing- és kommunikációs igazgatója, valamint Ludvig Orsolya Stefanie, a Libri-Bookline Zrt. marketing- és kommunikációs igazgatója. Ők tavaly is ott voltak mind a két rangsorban, és az idén hozzájuk csatlakozott Szalóky Tóth Judit, Coca-Cola Magyarország vállalati kapcsolatok, kommunikációs és fenntarthatósági igazgatója, illetve Dobsi Adrienn, a TV2 Csoport kommunikációs igazgatója.

PR-es dobogósok

Az idei rangsorainkat böngészve a „legsikeresebb” Horváth Magyary Voljč Nóra lett, aki a Top 50 PR-es összeállítás élén végzett, míg a marketinges Top 50 negyedik helyét szerezte meg. Ez nagyban köszönhető annak, hogy az elmúlt időszakban sikeres üzleti évet tudhatnak maguk mögött, tavaly a K&H Bank 129 milliárd, a K&H Biztosító pedig 4,2 milliárd forintos nettó eredményt ért el.

A PR-es rangsorban az összesített harmadik, míg a nők között a második helyen végzett Beke Zsuzsa, aki a Richter Gedeon Nyrt.-n belül csapatával 15 piac vállalati márkaépítési tevékenységét felügyeli és támogatja mint központ, és számos nemzetközi PR- és marketingkommunikációs projektet adaptálnak ezeken a piacokon. A hölgyek képzeletbeli dobogójának harmadik fokára pedig Liptay Gabriella állhatott fel, aki munkatársaival a KPMG hazai pozicionálásán, valamint az összehangolt kommunikációs tevékenység megvalósításán dolgozott. A PR-es rangsorban rajtuk kívül Holló Márta, a Magyar Telekom vállalati kommunikációs igazgatója és Balatoni Zsófia, az Uniomedia társalapító ügyvezetője tudott bekerülni az első tízbe.

Marketinges szereplők

A tavalyi marketinges rangsorunkhoz képest az idei huszonnyolc hölgyből tizenkilencen képviselik a folytonosságot, azaz ők azok, akik már 2024-ben is bekerültek a Top 50-be. Ez azt jelenti, hogy kilencen most először kerültek fel a rangsorra, ám megnéztük, kik azok, akik az eddigi tíz marketinges rangsor törzstagjai, vagyis akik eddig mindegyik összeállításunkba bekerültek.

Csupán négy ilyen hölgyet találtunk, Pócs Zsuzsanna, Beke Zsuzsa, Bánhegyi Zsófia és Horváth Magyary Voljč Nóra alkotja a Top 50-es kemény magot.

Ráadásul e két utóbbi közül Bánhegyi Zsófia a 2016-os rangsor élén is végzett, míg 2020-ban, 2021-ben és 2022-ben második volt. A Magyar Marketing Szövetség alelnöke először a Magyar Telekom, majd a Magyar Turisztikai Ügynökség, aztán a Szerencsejáték Zrt. részéről volt tagja a Top 50-nek. Hozzá képest az állandóságot képviseli Horváth Magyary Voljč Nóra, aki immár több mint húsz éve dolgozik a K&H-nál, és eddig kétszer nyerte meg az összeállításunkat, 2017-ben és 2018-ban, 2019-ben és 2021-ben pedig harmadik lett.

A marketingesekhez képest a PR-toplista alig változott, a huszonnyolc hölgy közül mindössze négyen vannak, akik most először kerültek be.

 

Az összeállítás teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvasható.