- Hirdetés -

Nőket oktat a Vodafone

|

- Hirdetés -

A Vodafone új kezdeményezésének részeként világszerte 26 országban, köztük Magyarországon is indít kurzust programozási ismeretekről 14-18 év közötti diáklányok számára.

 

A munkaerőpiacon egyre nagyobb az igény a műszaki és reál ismeretekre, a Vodafone Magyarország ezért is fordít kiemelt figyelmet a jövő generációjának képzésére, támogatására. A szolgáltató júniusban szervezte meg a KódGarázzsal együttműködésben első, rendkívül sikeres egy hétig tartó táborát, a TelcoCamp-et, melynek során 12-14 év közötti gyerekek tanulhattak bele a mobilalkalmazás-fejlesztésbe.

 

Azonban a természettudományos, technológiai, mérnöki és matematikus szakokon a folyamatosan növekvő munkaerő-piaci igény ellenére a nők részvétele még mindig rendkívül alacsony.

 

Ezért hívta életre a Vodafone az eddigi legnagyobb léptékű, nemzetközi programot a Code First: Girls együttműködésében, amely szervezet személyes oktatást nyújt tizenéves lányoknak programozásról Európában, Indiában, a Közel-Keleten, Dél-Afrikában és Ausztrália térségében is, idén nyáron pedig hazánkba érkezik.

 

Augusztus 28. és 31. között kerül sor az első ingyenes képzésre Budapesten, amelynek keretében 15 fiatal lány nyerhet bepillantást a kódolás világába – a négy napos workshop alatt a diákok olyan programozási nyelvekről és fejlesztői programokról sajátíthatnak el alapismereteket, mint a html, a CSS, a GitHub és a Bootstrap, az oktatás zárultával pedig akár saját weblapot fejleszthetnek.

 

Ezek az ismeretek új kapukat nyithatnak a tizenéves lányok számára, hiszen a programozás napjainkra az egyik legkeresettebb készséggé vált: a betöltésre váró programozói pozíciók fele nem technológiai szektorokban nyílik meg, mint például a pénzügy, vagy akár az egészségügy, ráadásul egy közelmúltban végzett kutatás szerint a programozás ismerete a jelölt bérét is jelentősen növelheti.

 

„Vitathatatlan, hogy a munkaerő-piac a digitális forradalom következtében teljes mértékben átalakul”- mondta Tóth Zsuzsanna, a Vodafone Magyarország HR vezérigazgató-helyettese. „A kódolás ismerete jelenleg óriási előnyt jelenthet egy munkavállaló számára, a jövőben viszont rengeteg munkakör esetében egyenesen elengedhetetlen lesz, így a mi felelősségünk felkészíteni a következő generációt ezekre az új feladatokra.” – tette hozzá.

 

Ez pedig igen nagy felelősség, hiszen idén már az Egyesült Nemzetek Nevelésügyi, Tudományos és Kulturális Szervezete (UNESCO) is aggodalmát fejezte ki amiatt, hogy a nők részvétele csökkenő tendenciát mutat egy olyan területen, amely globálisan növekszik. A legtöbb országban még mindig többségében férfiak végeznek a műszaki és reál ismereteket oktató egyetemi kurzusokon.

Magyarországon sincs ez másképp, a nők aránya a felsőoktatásba jelentkezők között 2015/2016-ban még mindig az informatikai (12%) és a műszaki (24%) területeken volt a legalacsonyabb.

 

Ezen változtatna Amrita Gangotra, a Vodafone Magyarország Műszaki vezérigazgató-helyettese is:

„Itt Magyarországon nincs hagyománya annak, hogy a lányok a műszaki, természettudományos tantárgyakat vagy épp a matematikát válasszák. Szeretném bátorítani a magyar diáklányokat, hogy felejtsék el a sztereotípiákat és gondoljanak ezekre a területekre is alternatívaként, tanuljanak kódolni, hiszen ennek köszönhetően sokkal változatosabb karrierválasztási lehetőségek várják majd őket.” – mondta.

 

A Vodafone számára mindkét érintett terület – a női egyenjogúság és a fiatalok technológiai ismereteinek bővítése – kulcsfontosságú és elengedhetetlen a vállalat tízéves fenntartható üzleti céljainak eléréséhez. Itthon is kiemelt figyelmet fordítanak ezekre a kérdésekre, így például a ReConnect programmal rugalmasságot és részmunkaidőt kínálva segítenek közép- és felsővezetői munkakörökbe visszatérni olyan nőknek, akiknek nagyvállalati karrierje több évre megszakadt, jellemzően gyermekvállalás, illetve saját- vagy családi vállalkozásban eltöltött idő miatt.

 

A következő generáció támogatására indította el a Vodafone Magyarország Alapítvány 2015-ben a Digitális Iskola Programot, amelynek célja a hátrányos helyzetű fiatalok digitális ismereteinek fejlesztése, csökkentve ezáltal az egyre meghatározóbb digitális szakadékot.

 

A Vodafone Code First: Girls augusztusi kurzusára a digitaliscsalad.hu weboldalon egy kvíz kitöltésével jelentkezhetnek az érdeklődők, az ősz folyamán pedig további programok indulnak Budapesten és Miskolcon, a Vodafone második otthonában is.

 

 

Az Code First: Girls kezdeményezésről

 

A Code First: Girls többszörösen díjazott kezdeményezés, amely vállalatok és nők bevonásával azon munkálkodik, hogy növelje a nők arányát a technológiai területeken. Ennek érdekében ingyenes programozási kurzusokat biztosít fiatal nőknek, valamint fizetett tanfolyamokat indít mind férfiak, mind pedig nők számára. A kezdeményezés részeként a vállalatokat tanácsokkal látja el a szükséges technikai készségekkel rendelkező munkavállalók megszerzése tekintetében, valamint egy több mint 5500 női tagot számláló, technika iránt érdeklődést mutató közösséget tart fenn. Az Egyesült Királyságban a nők számára a legtöbb ingyenes programozási tanfolyamot biztosító szervezetnek számít. Az elmúlt három év során több mint 2,5 millió GBP értékű ingyenes technológiai oktatást biztosított; több mint ötezer nőt tanított meg ingyenesen programozni, valamint vállalatokat segített hozzá, hogy cégük számára jobb technikai készségekkel rendelkező munkatársakat találhassanak és képezhessenek ki. A Code First: Girls Magyarországon a Vodafone helyi munkatársainak nyújt online tréninget kódolás oktatásához szükséges ismeretekkel.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Áttörés előtt a magyar online kereskedelem

Gyorsan növekszik a magyar e-kereskedelem, és jelenleg az 53. legnagyobb e-kereskedelmi piac a világon, de az EU átlaghoz képest még van hova fejlődnie. A cseh és lengyel mintákat nézve 2-3-szor több webshopot is elbírhat...

Nevet vált a Turbó Diéta

A hagyományteremtő szándékkal indított, az Ideális Nap nevet viselő online esemény keretében jelentette be Handl Tamara, a Turbó Diétát forgalmazó Idealbody Kft. sales és marketing vezetője, hogy a 17 éves márka IdealBody néven folytatja...

Kiderült, mennyit költünk karácsonyfára

A fenyőfák árának idei adventre várt 10-20 százalékos emelése nem okoz érdemi változást a vásárlási szokásokban: a vevők 54 százaléka továbbra is nordmann fenyő iránt érdeklődik - derül ki Agroinform.hu felméréséből. A válaszadók 26...

Lemaradtak a magyarok az online marketingben

Megszámoltad már, hogy naponta hányszor pörgeted végig a Facebook – vagy Instagram hírfolyamod? Kétségtelen, hogy a közösségi oldalak mindennapjaink részévé váltak. Valaki innen informálódik, mások szórakozás miatt használják, azonban a social platformokat marketing szempontok...

Évtizedes csúcson az online álláshirdetések

Bár még tart az év, az előrejelzések alapján minden idők legnagyobb növekedése várható a feladott álláshirdetések számában Budapesten december végére az adott időszakot tekintve: az eddigi számokra alapozva ez összesen közel 90 ezer hirdetést...

Év végére 660 millió 5G-s ügyfél lehet

Máig 180 élő 5G hálózatot állítottak üzembe a mobilszolgáltatók, az előfizetők száma pedig 2021 végére eléri a 660 milliót – derül ki az Ericsson legújabb mobilitási jelentéséből. Egy évtized alatt 260-szorosára nőtt a mobil...

A Starbucks is beszállt a faültetésbe

A Starbucks Magyarország szeptemberben indította el legújabb bolygó-pozitív kezdeményezését, amely során országszerte húsz forintot számol fel minden, üzleteiben értékesített, egyszer használatos műanyag-, vagy papírpohár árára, az ebből összegyűlt összeget pedig faültetés céljára adományozza a...

Zöld startupok versenyeztek

A műanyagot villanyárammá alakító Prometheus 42, valamint a tengeri műanyagból alternatív építészeti anyagot készítő Moseanic nyerte el a fődíjat a Klímainnovációs Közösség által meghirdetett Startup Plastic Surgery program záró pitch versenyén. Ez az első...

Dunavarsányban terjeszkedik a Dunapack

Közel 20 milliárd forint értékű beruházással Európa egyik legmodernebb csomagolóanyag gyártó üzemét építi a Dunapack Packaging Dunavarsány határában. Az új gyár a körforgásos gazdasági folyamatok egyik legmodernebb mintaüzeme lesz, hiszen közel 90%-ban újrahasznosított papírból...

Mesterséges intelligencia segíthet az óceánokon

A kutatási ismeretek rendszerezéséhez, illetve feldolgozásához, valamint a fenntartható óceánfejlesztési kezdeményezések támogatásához a mesterséges intelligencia is segítséget nyújthat. A Capgemini új mesterséges intelligencia-modelleket (AI) fejlesztett ki, amelyek hozzájárulnak a Föld klímájának megértéséhez és modellezéséhez,...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Drámai projektben a Nemzeti Filmintézet

Fésős András Kelj fel és járj címmel készülő, apa-fia drámájának 450 millió forint gyártási támogatást szavazott meg a Nemzeti Filmintézet (NFI) Filmszakmai Döntőbizottsága.A film szereplőválogatása már elkezdődött, a forgatás jövő év elején indul –...

Áttörés előtt a magyar online kereskedelem

Gyorsan növekszik a magyar e-kereskedelem, és jelenleg az 53. legnagyobb e-kereskedelmi piac a világon, de az EU átlaghoz képest még van hova fejlődnie. A cseh és lengyel mintákat nézve 2-3-szor több webshopot is elbírhat...

Nevet vált a Turbó Diéta

A hagyományteremtő szándékkal indított, az Ideális Nap nevet viselő online esemény keretében jelentette be Handl Tamara, a Turbó Diétát forgalmazó Idealbody Kft. sales és marketing vezetője, hogy a 17 éves márka IdealBody néven folytatja...

Kiderült, mennyit költünk karácsonyfára

A fenyőfák árának idei adventre várt 10-20 százalékos emelése nem okoz érdemi változást a vásárlási szokásokban: a vevők 54 százaléka továbbra is nordmann fenyő iránt érdeklődik - derül ki Agroinform.hu felméréséből. A válaszadók 26...

Lemaradtak a magyarok az online marketingben

Megszámoltad már, hogy naponta hányszor pörgeted végig a Facebook – vagy Instagram hírfolyamod? Kétségtelen, hogy a közösségi oldalak mindennapjaink részévé váltak. Valaki innen informálódik, mások szórakozás miatt használják, azonban a social platformokat marketing szempontok...
- Hirdetés -

CMO

Már létező folyamatokat erősített fel a COVID

Hunyady Beatrix Euronics, marketingigazgató Az év vége kiemelt időszak a kereskedelemben, milyen kampánnyal készül az Euronics? A november-december értékesítés szempontjából az év 2 legfontosabb hónapja a műszaki kereskedelemben, a tavalyi évben a teljes céges árbevételünk közel 30...

Nagy a türelmetlenség a fiatalokban

Szili Tímea Futureal Group & Cordia Group, marketing- és kommunikációs igazgató   - Kicsivel több mint két hónapja nyílt meg a Futureal Group & Cordia Group fejlesztésében megvalósult Etele Plaza, mennyire váltotta be eddig a hozzá fűzött...

A kitaposott út biztonsága illúzió

Takács Borbála Adevinta Hungary, marketingigazgató   - Több évtizedes ügynökségi múlt után most ügyféloldalon folytatod. Miért döntöttél a változtatás mellett? - A váltás gondolata régóta érlelődött bennem. Húsz évet töltöttem ügynökségi oldalon, ez nagyon hosszú idő, ami rengeteg...

Most még tart a „történelmet írunk éppen” katarzisa

Szauter Zsolt eMAG és Extreme Digital, marketingigazgató   - Nagyon pörög itthon az online vásárlás, milyen élmény volt ebben a közegben átvenni a legnagyobb hazai e-kereskedelmi cég marketingjének irányítását? - Természetesen büszke vagyok arra, hogy engem választottak erre...

Kiemelt szerepe volt és lesz az online kommunikációnak

Blaumann Debóra foodpanda, marketingigazgató - Milyen kampánnyal készültetek a NetPincérről foodpanda névre történő váltásra, mire lehet számítani? - Egy igazi 360 fokos, integrált kampányt tervezünk a márkaváltás támogatására - ahol és amilyen formában csak lehet szeretnénk...
- Hirdetés -

SzuperZöld

A Starbucks is beszállt a faültetésbe

A Starbucks Magyarország szeptemberben indította el legújabb bolygó-pozitív kezdeményezését, amely során országszerte húsz forintot számol fel minden, üzleteiben értékesített, egyszer használatos műanyag-, vagy papírpohár árára, az ebből összegyűlt összeget pedig faültetés céljára adományozza a...

Zöld startupok versenyeztek

A műanyagot villanyárammá alakító Prometheus 42, valamint a tengeri műanyagból alternatív építészeti anyagot készítő Moseanic nyerte el a fődíjat a Klímainnovációs Közösség által meghirdetett Startup Plastic Surgery program záró pitch versenyén. Ez az első...

Mesterséges intelligencia segíthet az óceánokon

A kutatási ismeretek rendszerezéséhez, illetve feldolgozásához, valamint a fenntartható óceánfejlesztési kezdeményezések támogatásához a mesterséges intelligencia is segítséget nyújthat. A Capgemini új mesterséges intelligencia-modelleket (AI) fejlesztett ki, amelyek hozzájárulnak a Föld klímájának megértéséhez és modellezéséhez,...

DATA