
Az RTL Magyarország* tavaly 10,4 százalékos árbevétel-növekedést ért el, a hosszútávú stratégiai befektetésekkel azonban a médiacég pénzügyi eredménye a várakozásoknak megfelelően negatívba fordult. A beruházásoknak köszönhetően megemelkedett az RTL+ előfizetőinek száma, a lineáris televíziós piacon pedig nőtt az RTL csatornáinak együttes átlagos közönségaránya a legfontosabb célcsoportban.
A magyar televíziós reklámpiac 2024-ben becslések szerint 9,9 százalékkal nőtt, amit az RTL Magyarország ezzel az eredménnyel túlteljesített. Az RTL Magyarország teljes árbevétele 10,4 százalékkal, 138 millió euróra emelkedett (2023: 125 millió euró), míg a vállalat kamatok és adózás előtti eredménye (EBITA) mínusz 8 millió euróra csökkent (2023: 6 millió euró). a magasabb műsorköltségek és a streaming szolgáltatás bevezetésével kapcsolatos veszteségek miatt. Ez az eredmény tükrözi az RTL Magyarország jelenlegi beruházási fázisát, amelynek célja az új streaming szolgáltatás kiépítése és az üzleti modell átalakítása – olvasható a cég közleményében.
Az RTL Magyarország 2024-ben a lineáris televíziós piacon tovább erősítette a pozícióját: főműsoridőben növelte az együttes átlagos közönségarányát 30,1 százalékra a 2023-as 28,4 százalékhoz képest a 18–49-es célcsoportban. Mindez a műsorrend sikeres átalakításának, illetve új és népszerű formátumok bemutatásának is köszönhetőek. A 12 lineáris tévécsatornával rendelkező RTL Magyarország és a 14 csatornát üzemeltető TV2 Csoport közti különbség 2024-re 0,1 százalékpontra csökkent. Az RTL Magyarország streaming szolgáltatása, az RTL+, erős teljesítményt nyújtott 2024-ben, amelyhez jelentősen hozzájárultak az UEFA Bajnokok Ligája mérkőzései, növelve az előfizetői bázist és az elköteleződést a platformon. Az előző évhez képest a streamelt órák száma 13%-kal emelkedett.
„Azért hajtunk végre jelentős beruházásokat, hogy az RTL Magyarország jövőálló legyen, és az ország legfejlettebb digitális médiavállalatává váljon. Az RTL+ bővítése egyértelmű bizonyítéka ennek az elkötelezettségnek, az RTL Magyarország az elvárásainknak megfelelően fejlődik. Folytatjuk a tartalomba és a sportjogokba történő beruházásokat, és keressük a további növekedési lehetőségeket” - mondta el a 2024-es pénzügyi eredmények kapcsán Elmar Heggen, az RTL Csoport vezérigazgató-helyettese és operatív igazgatója.
Vidus Gabriella, az RTL Magyarország vezérigazgatója a pénzügyi eredmények kapcsán hangsúlyozta: „A stratégiai beruházások az RTL Magyarország további növekedését szolgálják, és már most éreztetik hatásukat: az UEFA Bajnokok Ligája mérkőzések fantasztikus eredményeket hoznak, az RTL+ növekedési pályára állt. Az RTL Magyarország hosszútávú stratégiai célja, hogy a lineáris üzletág hatékony üzleti modellben továbbra is stabilan teljesítsen, és a folyamatos innovációval és stratégiai befektetésekkel ne csak a lineáris, hanem a nemlineáris piacon is vezető szerepet töltsünk be Magyarországon”
* Az RTL Magyarország (RTL Hungary) megnevezés a tulajdonosi jogkört gyakorló RTL Group által használt gyűjtőnév, nem jogi entitás. Az elnevezés alatt minden, vezető szórakoztatóipari vállalat-csoportjához, az RTL Grouphoz tartozó, Magyarországra, magyar nyelven műsorszolgáltatást végző cég értendő, beleértve az M-RTL Zrt.-t és a CLT-UFA S.A. Hungarian Broadcasting Division-t.